آیا تابستان فصل خوبی برای سفر به کیش است؟

به گزارش تایمر سرگرمی، تابستان در نیمکره شمالی، برترین فرصت برای مسافرت های دست جمعی محبت آمیز یا خانوادگی است. گرمای هوا اجازه انجام تفریحات آبی را می دهد و بیشتر مکان های توریستی مملو از جمعیت خواهند شد. کیش، یکی از مهم ترین نقاط جهانگردی کشور ما، در تابستان بیشترین مقدار جهانگرد را به خود می بیند. این جزیره زیبا، در بیشتر موارد اولین گزینه افراد، برای گذران اوقات فراغت در تابستان است. اما آیا تابستان فصل خوبی برای سفر به کیش است؟

آیا تابستان فصل خوبی برای سفر به کیش است؟

سفر به مروارید درخشان خلیج فارس

به نظر می رسد افراد اغلب سفر به جزیره ها را بیشتر دوست دارند. جزایر، با توجه به محیط جغرافیایی جدا و منفردی که دارند، حالت رازگونه ای به خود می گیرند و مجذوب نماینده تر به نظر می آیند. کیش در چند سال گذشته، روز به روز پیشرفته تر شد و از امکانات جهانگردی بیشتری برخوردار گشت؛ تاجایی که در حال حاضر جزو اولین نقاط پربازدید کشور است که با خرید بلیط هواپیما به آنجا سفر می نمایند. آثار باستانی موجود به جا مانده از گذشته های دور، نشان از قدمت جزیره دارد. کیش جزو منطقه ها آزاد تجاری ایران محسوب می گردد. افراد غیرایرانی برای سفر به کیش احتیاج به ویزا ندارند و به همین دلیل، جهانگردی خارجی نیز در این جزیره رونق دارد. نکته جالب در خصوص آب و هوای کیش این است که هوای این جزیره، یکی از تمیزترین نقاط ایران است و این برای بیماران ریوی اهمیت زیادی دارد.

آب و هوای کیش در تابستان

کیش با توجه به اینکه یک جزیره در نقاط جنوبی ایران است، از میانگین دمای بالایی بهره می برد. آب و هوای کیش گرم و مرطوب و میانگین دمای سالانه آن 26 درجه سانتی گراد است. آب و هوای این جزیره تحت تأثیر توده های هوای شمال غرب و جنوب قرار می گیرد و بارندگی در آن کم است. رطوبت هوا در تابستان زیاد است و حتی تا صد درصد هم می رسد. بیشینه دما در جزیره گاهی به 50 درجه سانتی گراد هم می رسد و شاید این مسئله برای افرادی که از گرما فراری هستند خوشایند نباشد. با این وجود، برترین دما برای افرادی است که به شنا و ورزش های آبی علاقه دارند. آب وهوای همیشه صاف و گرم موجب می گردد تا جزیره بتواند از تمام امکانات خود برای جذب جهانگرد استفاده کند. زندگی شبانه کیش در تابستان ها پرنشاط تر است. درمجموع کیش در تابستان شور و حال بیشتری نسبت به تمام فصل های دیگر سال دارد.

قیمت بلیط هواپیما کیش در تابستان

تابستان فصل مخصوص به جهانگردی است. کیش نیز به همین ترتیب بسیار شلوغ است. با توجه به این مسئله، قیمت بلیط هواپیما کیش دستخوش تغییر می گردد. گاهی اوقات تعداد متقاضی برای خرید بلیط کیش بسیار زیاد می گردد. در این صورت ممکن است شما نتوانید بلیطی پیدا کنید یا اینکه قیمت بلیط ها بسیار افزایش یابد. گاهی اوقات هم ممکن است بتوانید بلیط چارتر کیش را پیدا کنید و با قیمت بسیار کمتری راهی جزیره شوید. درنتیجه نمی توان قیمت معینی برای خرید بلیط هواپیما کیش ارائه کرد. خرید تور کیش هم یکی دیگر از راه هایی است که می توانید با آن راهی این جزیره خوش آب ورنگ شوید.

خرید بلیط هواپیما کیش

اگر قصد دارید به صورت هوایی به کیش سفر کنید، توصیه ما به شما خرید بلیط آنلاین است. برای این کار کافی است به سایت هایی که به کار فروش بلیط آنلاین هواپیما مشغول هستند سر بزنید؛ هرچند ممکن است این کار برای شما کسالت بار باشد. اصلا نگران نباشید. ما به شما یک بازار مجازی برای فروش خدمات مربوط به جهانگردی معرفی می کنیم. سفر مارکت، به عنوان مارکت پلیس (بازار) در زمینه جهانگردی درخدمت شما است. در سفرمارکت، کافی است مبدأ و مقصد سفر خود را معین کنید. این پلتفرم به شما فهرستی از تمام بلیط هایی که به وسیله آژانس ها و شرکت ها هواپیمایی ارائه شده است را در اختیارتان قرار می دهد. شما در آن واحد می توانید یک مقایسه کامل میان قیمت های سایت ها و تامین نمایندگان مختلف داشته باشید. برای خرید بلیط هواپیما کیش، سفرمارکت یک تقویم قیمتی برای شما دارد که در یک بازه یک ماهه، قیمت های مختلف را نشان می دهد.

برترین سرگرمیات آبی کیش در تابستان

از آن جایی که کیش به صورت ذاتی دارای پتانسیل برای ورزش ها و سرگرمیات آبی است، از انواع و اقسام این گونه سرگرمیات بهره می برد. از پاراسلینگ تا غواصی، ویک بردینگ تا جت اسکی، بنا و شاتل سواری و ... یا این که اگر واقعاً نمی خواهید وارد آب شوید، می توانید قایق های کف شیشه ای را امتحان کنید تا نگاهی اجمالی به زندگی دریایی رنگارنگ آکواریوم خلیج فارس بیندازید یا به طور مثال، پارک آبی اوشن کیش که تنها پارک آبی سر باز در جزیره است که هم برای بانوان و هم آقایان خدمات رسانی می نماید، در تابستان بازدیدنمایندگان بیشتری دارد. در ادامه به چند مورد از سرگرمیات آبی کیش اشاره خواهیم کرد:

شاتل سواری

از سری سرگرمیات آبی کیش که هواداران بسیاری نیز دارد، شاتل سواری است. در شاتل سواری سوار یک تویوپ می شوید که به وسیله یک قایق موتوری با سرعت زیادی درون خلیج حرکت می نماید. شاتل سواری احتیاج به قدرت بدنی بالا دارد تا بتوانید با نیروی گریز از مرکز مقابله کنید؛ وگرنه به درون آب پرت می شوید. البته شما با لباس های مخصوص تجهیز می شوید تا در صورت پرت شدن روی آب بمانید. برای شاتل سواری می توانید به کلوپ مرجان کیش، اسکله سرگرمیی کیش و ساحل سیمرغ کیش بروید.

زورب بال

بال یکی از سرگرمیات ترکیبی آبی و خشکی محسوب می گردد. یک توپ بادی خیلی بزرگ که در درون خود یک توپ دیگر دارد پیش روی شما است. فضای داخل آن بسیار امن و بزرگ است و حتی می توانید دونفره درون آن قرار بگیرید. داخل توپ کوچک آب واقع شده است و قرار است شما را خیس کند. پس از قرار گرفتن داخل این توپ، شما را از یک تپه رها می نمایند تا قل بخورید. شما برای حفظ تعادلتان باید در یک شیب حدودا 45 درجه ای، حدودا 150 متر بدوید. زورب بال در مجموعه سافاری کیش واقع شده است و انجام آن وابسته به شرایط جوی ثابت و پایدار آفتابی است.

فلای بورد کیش

فلای بورد، یکی دیگر از پرهیجان ترین سرگرمیات آبی جزیره است. این سرگرمی به پاهای شما دستگاه خاصی بسته می گردد که نیروی محرکه آن جت اسکی است و آب را با فشار زیادی از خود خارج می نماید. این مساله باعث می گردد که شما در فاصله 12 متری از سطح آب دریا به پرواز درآیید. شما می توانید با تکان دادن پاهای خود در آب شیرجه بزنید و از آن به بالا پرتاب شوید. در اسکله سرگرمیی کیش امکان استفاده از فلای بورد وجود دارد.

نتیجه گیری

تابستان فصل خوبی برای سفر به کیش است. ما به شما اطمینان خاطر می دهیم که حتی اگر از گرما فراری هستید و فکر می کنید اگر در تابستان به کیش سفر کنید، اذیت خواهید شد، در این جزیره به شما خوش خواهد گذشت. کنسرت های تابستانی جزیره، سیرک ها، جشنواره ها، مسابقات مجذوب نماینده و هیجان انگیز، صرف غذا در کافه ها و رستوران های کیش، خرید از پاساژهای کیش که با توجه به آزاد بودن این منطقه از لحاظ تجاری پر از اجناس متنوع و باکیفیت ایرانی و خارجی است، لذت بسیاری دارد. کیش هرآنچه یک مقصد جهانگردی خوب به آن احتیاج دارد را در خود دارد و جهانگردان خود را ناامید نخواهد کرد. پس در تابستان پیش رو راهی این مروارید درخشان خلیج شوید و از سفرتان لذت ببرید.

منبع: فرارو
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2235

به "آیا تابستان فصل خوبی برای سفر به کیش است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تابستان فصل خوبی برای سفر به کیش است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید