8 قانون طلایی سفر

به گزارش تایمر سرگرمی، در هنگام سفر، قوانین یا بایدهای زندگی روزمره کنار می فرایند و بایدها و نبایدهایی نو و مختص سفر شکل می گیرند که رعایت کردن آن ها در سفر باعث می گردد سفرتان به تجربه ای به یاد ماندنی با خاطراتی لذت بخش تبدیل گردد؛ قوانینی طلایی که سفرتان را دوست داشتنی تر خواهد نمود. برای دانستن هشت قانون طلایی سفر همراه خبرنگاران باشید.

8 قانون طلایی سفر

برخی از قوانین خسته نماینده زندگی روتین، هنگامی که سفر می کنیم از بین می فرایند. مثلا لازم نیست زنگ ساعت را برای زمان خاصی تنظیم کنید، یا اینکه نگران اتوی لباس ها، شستن ظرف ها یا هر کار روزمره و خسته نماینده دیگری باشید.

اما قوانینی هم هستند که ضروری است همیشه در هنگام سفر، از آن ها پیروی کنید. چه هنگام کوله گردی در جنوب شرق آسیا، چه در زمان سفر به دور اروپا. بهتر است این قوانین را قوانین طلایی سفر بنامیم.

1. ریسک کنید

بانجی جاپینگ کار هر کسی نیست، پرش از هواپیما هم همینطور. اما لازم نیست آدم بسیار شجاعی باشید تا در طول سفرتان، چند ریسک کوچک انجام دهید.

می توانید بازدید از یک جاذبه توریستی بسیار معروف را از لیست تان حذف کنید، یا اینکه از تماشا جاذبه های اصلی و مهم یک شهر چشم پوشی کنید، در عوض از مکان های بکری تماشا کنید که توریستان کمتری ریسک حضور در آن ها را می پذیرند.

البته احتمالا این ریسک وجود دارد که وقتی به آنجا برسید، آن مقصد ناامیدتان کند؛ اما دستاوردهای احتمالی تان در آن مکان بکر حقیقتا ارزشش را دارد. ممکن است جایی یک کافه دنج پیدا کنید که کمتر کسی از وجودش آگاه باشد؛ شاید منظره بی نظیری ببینید که برایتان بسیار تازگی داشته باشد یا حتی افرادی را دیدار کنید که از بودن با آن ها لحظات تکرارنشدنی را بگذرانید. بیشتر اوقات وقتی از راستا و برنامه همیشگی خارج می شوید و ریسک تجربیات تازه را می پذیرید، اتفاقات بسیار خوبی می افتد.

2. هر روز یک چیز تازه را امتحان کنید

ماندن در خانه یک نتیجه بد دارد و آن هم اینکه، زندگی تکراری و روتین می گردد و به این ترتیب، تغییر دادن زندگی سخت خواهد شد. به همین دلیل است که معمولا افراد سعی می نمایند ورزش را وارد زندگی خود نمایند تا از روزمرگی نجات پیدا نمایند.

زمانی که در سفر هستید، دائما با منظره ها تازه، عطر و طعم های تازه و بعلاوه تجربه های تازه روبه رو خواهید شد. این موضوع را برای خودتان به قانون تبدیل کنید که باید هر روز چیز تازهی را تجریه کنید، یا حداقل اگر باز هم به ورزش همیشگی برگشتید، در ورزش کردن تان پیشرفت کنید.

3. با افراد محلی ارتباط برقرار کنید

هواپیماهای اختصاصی و هتل های اقامتی لوکس باعث شده تا بتوانیم دور جهان را بگردیم؛ اما موضوع اینجا است که حتی یکی از افراد محلی مقصد را دیدار نمی کنیم و ارتباطی با آن ها برقرار نمی کنیم. سعی کنید از هتل و مراکز اقامتی تان بیرون بروید و در اطراف مقصدتان گردش کنید.

مطمئن باشید از آنچه کشف می کنید شگفت زده خواهید شد؛ در تمام جهان افراد مهمان نواز و صمیمی وجود دارند که همیشه به میزان شما مشتاق یادگیری و آشنایی با افراد غریبه ای چون شما هستند.

4. آهسته گام بردارید

یک مانترای قدیمی می گوید: تنها جای پاهات را باقی بگذار. البته که وقتی مجبور هستید برای جلوگیری از بیماری های گوارشی، تنها از آب معدنی بهره ببرید، گفتن این جمله بسیار ساده تر از عمل کردن به آن است. اما واضح است که اگر چند ماه فقط از بطری های آب معدنی بهره ببرید، در سرانجام با کوهی از زباله های پلاستیکی روبرو خواهید شد که تا مدت ها (طبق بیشتر تخمین ها، حدود 500 سال) بعد از سفرتان، در مقصد تعطیلات شما باقی خواهند ماند!

منظور ما از این نکته این نیست که باید بدون توجه به علائم مختلف، از هرجایی آب بنوشید فقط به این علت که سیاره زمین را از زباله ها نجات دهید (در واقع هرگز این کار را نکنید)، اما به یاد داشته باشید که شما به عنوان یک بازدیدنماینده یا توریست، تاثیر غیرقابل انکاری بر محیط پیرامون خود دارید.

بنابراین تا جایی که می توانید آهسته گام بردارید و به دقت مراقب آنچه بعد از خود در مقصد سفرتان به جا می گذارید باشید.

5. برای یاری کردن داوطلب باشید

داوطلب شدن برای یاری در هنگام سفر، آن طور که به نظر می رسد ساده نیست. همیشه باید هزینه های سفر، بیمه و هزینه های جانبی را در نظر بگیرید. معمولا این مخارج وجود دارند. اما داوطلب شدن برای یاری، لزوما به معنای هزینه مادی نیست. برای مثال می توانید در مقصد سفرتان کار مفیدی انجام دهید.

ممکن است به افراد محلی یاری کنید تا ساحل را از انبوه زباله های موجود پاک نمایند، یا چند کتاب به بچه هایی که مطالعه را دوست دارند هدیه بدهید.

کوشش و یاری کوچک شما ممکن است بسیار ارزشمند باشد؛ این موضوع را هم به یاد داشته باشید که برای ایجاد تغییرات بزرگ و موثر، همیشه احتیاجمند یاری NGOها نیستید.

6. هزینه بیشتر به معنای سفر بهتر نیست

پول خرج کردن واقعا لذت بخش است، مخصوصا اگر بعد از مدت ها، در تعطیلاتتان سفر رفته باشید. موضوع اینجا است که پول بیشتر خرج کردن همیشه تجربه بهتری را نصیب تان نخواهد کرد. معمولا جایگاه های مقرون به صرفه هستند که باعث می شوند با افراد دوست داشتنی روبرو شوید. و معمولا هتل های مقرون به صرفه هستند که باعث می شوند خاطرات به یاد ماندنی برایتان بماند.

7. سبک سفر کنید

درست است که 8 شلوار جین و 14 تیشرت برای سفر دو هفته ای ممکن است به کارتان بیاید، اما بردن لوازم کمتر در هنگام سفر، چیزی است که همیشه مفید خواهد بود. البته کوله پشتی شما هم ممنون تان خواهد بود از اینکه سبک سفر می کنید. ضمن اینکه نصف گجت های گران قیمتی که با خود همراه می کنید را احتیاج نخواهید داشت.

8. عکاسی کنید

عکس ها همان چیزی هستند که وقتی در گذر زمان مه بر روی خاطرات تان می نشیند، تمام جزئیات را به یادتان خواهند آورد. البته اگر همه سفرتان را به عکاسی بگذرانید، فرصت ایجاد خاطرات خوب نخواهید داشت.

این را هم به یاد داشته باشید که افراد هر چقدر هم غریبه باشند، معمولا از اینکه کسی از آن ها عکس بگیرد شادمان می شوند. البته اگر در این مورد مطمئن نیستید حتما پیش از عکس گرفتن از آن ها سوال کنید. یا اینکه عکس را فراموش کنید و در عوض لبخندی به آن ها بزنید.

شما با کدام یک از موارد گفته شده موافق هستید؟ هنگام سفر کدام یک را رعایت می کنید؟ یا چه قوانینی را به لیست بالا اضافه می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را از سفرها و نکات طلایی برای سفر بهتر، با خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / roughguides.com
انتشار: 18 بهمن 1400 بروزرسانی: 18 بهمن 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1926

به "8 قانون طلایی سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 قانون طلایی سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید