تبدیل مرکز گردشگری مذهبی به اندیشکده اسلامی، شب های شیراز رنگین می گردد

به گزارش تایمر سرگرمی، شهردار شیراز با اشاره به افتتاح نخستین مرکز تخصصی گردشگری مذهبی بافت تاریخی شیراز گفت: این مرکز با حضور گردشگران خارجی به اندیشکده اسلامی تبدیل می گردد.

تبدیل مرکز گردشگری مذهبی به اندیشکده اسلامی، شب های شیراز رنگین می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز،علیرضا پاک فطرت امشب در مراسم گشایش مرکز تخصصی گردشگری شیراز گفت: این مرکز در اختیار فعالان عرصه گردشگری قرار می گیرد تا گردشگران خارجی را دعوت نموده و در آن به معرفی شیراز بپردازند.

وی بیان نمود: امیداواریم این مکان، به صورت اداری اداره نگردد و حداقل تا 12 شب باز بوده و روز تعطیل و غیر تعطیل نیز نداشته باشد تا گروه های مختلف گردشگران و فعالان عرصه گردشگری از آن استفاده مفید داشته باشند.

شهردار شیراز خواهان تکریم گردشگران شد و گفت: باید با اخلاق و منش شایسته با گردشگران برخورد گردد و با آنان صادق باشیم. برخورد نامناسب با گردشگر و گران فروشی برای شهر مضر است و باید مرکز گردشگری شیراز نیز به دنبال آسیب شناسی و فرهنگ سازی باشد.

شهردار شیراز با اشاره به برگزاری برنامه های عزاداری در ماه محرم و صفر و حضور گردشگران در جمع عزاداران توضیح داد: با برنامه ریزی انجام شده و افتتاح مرکز تخصصی گردشگری مذهبی شیراز این مکان می تواند به معرفی آداب و رسوم مردم شیراز به ویژه در چرایی عزاداری ها بپردازد.

پاک فطرت با بیان اینکه گردشکری شعار نیست و باید برای رونق آن کوشش بیشتری گردد اعلام نمود: شهر شیراز امروز با توسعه فضای سبز در گردشگری تفریحی نیز رونق دوچندان می گیرد و در این زمینه تنها در سه سال گذشته دو میلیون اصله نهال در ارتفاعات آن کاشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه سبز شدن ارتقاعات تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری و ایجاد مکانی مناسب برای تفریح شهروندان دارد اضافه کرد: درختکاری های انجام شده در ارتقاعات شیراز از زمان شکل گیری مدیریت جرائم و همچنین مدیریت ارتفاعات بوده که با هماهنگی فضای سبز انجام شده است.

شهردار شیراز بیان نمود: در صورتی که بارش باران مناسب در شیراز داشته باشیم علاوه بر پرورش مناسب گیاهان دارویی در ارتفاعات شهروندان شیرازی شاهد سبز شدن ارتفاعات می شوند.

پاک فطرت اعلام نمود: شهرداری موضوع پساب فاصلاب و استفاده از آن را دنبال می نماید و به طور حتم ساخت دو تصفیه خانه لوکان تا سرانجام سال جاری شروع می گردد.

شهردار شیراز همچنین با اشاره به ایجاد فضای مناسب شهری در شب های شیراز گفت: در این زمینه ساختمان های بلند مرتبه موظف به نورپردازی هستند و با اقدامات ویژه ای که در فضاسازی شهری در حال اجرا است تا شب های شیراز نیز برای گردشگران به شب های زیبا و خاطره انگیز تبدیل می گردد.

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم هیچ کدام از مدیران شهری و استانی به ویژه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حضور نداشتند.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 702

به "تبدیل مرکز گردشگری مذهبی به اندیشکده اسلامی، شب های شیراز رنگین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل مرکز گردشگری مذهبی به اندیشکده اسلامی، شب های شیراز رنگین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید