بندآورنده خونریزی از جنس نانورشته های پروتئینی فراوری شد

به گزارش تایمر سرگرمی، دکتر طیبه ظهرابی مدیرعامل یک شرکت فناور در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: ما در این شرکت، محصولاتی را در زمینه قطع فرایند خونریزی انواع جراحت ها همانند جراحت های استخوانی، خونریزی های وریدی و شریانی به فراوری می رسانیم.

بندآورنده خونریزی از جنس نانورشته های پروتئینی فراوری شد

وی تکنولوژی ساخت محصولات این شرکت را مبتنی بر فناوری همگرا (فناوری زیستی و نانو) اسم کرد و گفت: این بند آورنده ها برای اولین بار در کشور طراحی و پایه گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه محصولات فراوریی از جنس مواد کاملاً زیست سازگار هستند، افزود: از مزیت های این بندآورنده می توان علاوه بر کیفیت، به عدم ایجاد عفونت یا تداخل در ترمیم زخم از جمله در جراحت های استخوانی اشاره نمود.

وی در مورد مکانیسم این بندآورنده های خونریزی زیست سازگار گفت: این محصولات خاصیت چسبندگی به اجزای خون را دارد به طوری که گلبول های قرمز و پلاکت ها به آن متصل می شوند.

وی افزود: بدین ترتیب به واسطه تشدید فعالیت پلاکت ها و سایر اجزای خون، مقدار خونریزی را تا حد 90 درصد کاهش می دهد.

ظهرابی با بیان اینکه نمونه های امریکایی و اروپایی این بندآورنده خون فراوری می گردد، گفت: اما این نمونه ها عوارضی مانند عفونت و تداخل در ترمیم زخم را ایجاد می نمایند و از طرفی قیمت بالایی دارند، از این رو مصرف نمونه ایرانی می تواند بسیار به صرفه باشد.

وی گفت: برای اخذ مجوز از وزارت بهداشت، پایلوتی به تعداد 300 محصول را در طی دو ماه اجرایی کردیم که طی آن نتایج مثمر ثمر بود و در مقایسه با نمونه های خارجی برابری می کرد.

مدیرعامل شرکت فناور با تاکید بر اینکه خونریزی ها در بعضی جراحی ها از جمله ارتوپدی می تواند برای بیمار خطر آفرین باشد، اعلام کرد: از این رو استفاده از این بندآورنده می تواند بسیار کاربردی باشد و از بسیاری عوارض جدی ناشی از خونریزی ها جلوگیری کند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه نتایج استفاده از محصولات فراوریی، مثبت بوده در صدد اخذ مجوزها از وزارت بهداشت هستیم و پیش بینی می گردد که 3-4 ماه دیگر این محصول را به فراوری انبوه برسانیم.

ظهرابی تاکید نمود: ما در این شرکت، امکان تامین 10 درصد احتیاج کشور را داریم که این خود بالای یک میلیون دلار صرفه جویی در سال را در پی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1813

به "بندآورنده خونریزی از جنس نانورشته های پروتئینی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بندآورنده خونریزی از جنس نانورشته های پروتئینی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید