برگزاری نشست ویدئویی روسای مجلس کشورهای منطقه با ابتکار ترکمنستان

به گزارش تایمر سرگرمی، ترکمنستان در راستا سال بین المللی صلح و اعتماد نشستی با روسای مجلس کشورهای مستقل مشترک المنافع، افغانستان، ایران، چین، پاکستان، ترکیه و ژاپن برگزار کرد.

برگزاری نشست ویدئویی روسای مجلس کشورهای منطقه با ابتکار ترکمنستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرنگاران، به ابتکار ترکمنستان جلسه روسای مجلس کشورهای مستقل مشترک المنافع، افغانستان، ایران، چین، پاکستان، ترکیه و ژاپن در قالب ویدئو کنفرانس برگزار شد.

ریاست این کنفرانس ویدئویی را گلشاد محمدآوا رئیس مجلس ترکمنستان به عهده داشت.

اولگا تیمافیوا نایب رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه، در سخنرانی خود در این گفت و گو گفت: مسکو و عشق آباد در مبارزه با ویروس کرونا در تمام جهات همکاری تنگاتنگی دارند.

وی تاکید کرد: ترکمنستان اولین کشور در میان کشورهای آسیای مرکزی است که واکسن روسی اسپونتیک وی را ثبت کرده است که این اقدام به لطف تعامل بین مجلسی دو کشور بود.

وی در سخنان خود از آمادگی دومای روسیه در جهت تقویت بیشتر همکاری بین مجلسی و همکاری در زمینه بیماری همه گیر را اعلام و تاکید کرد که مجلس به عنوان کنندگان مردم باید از منافع مردم محافظت و به عنوان یک ارگان قانونگذار باید بر مبنای قانونی با تهدیدهای جدید مبارزه کند.

تیمافیوا اضافه نمود: کنندگان مجلس اول از همه باید از منافع مردم دفاع کنند، مردم درگیری، جنگ و شیوع بیماری را نمی خواهند. ما باید در همه موارد به اصول دموکراتیک پایبند باشیم و در آن زمان موثر خواهیم بود.

آرارات میرزاییان کننده مجلسی ارمنستان تاکید کرد که همکاری بین المللی که کاملاً مبتنی بر اعتماد و تفاهم است، راهی مهم و موثر در حل مسائل فوری جامعه جهانی است.

وی ادامه داد: کنندگان مجلس به عنوان کنندگان منتخب مردم، می توانند نقش مهمی در سازماندهی گفت و گو و با هدف ایجاد یک جامعه امن، قابل اعتماد، پایدار و صلح آمیز داشته باشند.

میرزاییان یادآور شد که به ابتکار ترکمنستان، مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه ای را تصویب کرد که سال 2021 را سال بین المللی صلح و اعتماد اعلام کند که با حمایت اقتصادی 73 کشور از جمله ارمنستان برگزار شد.

این کننده مجلس گفت: تقویت روابط ترکمنستان و ارمنستان در سطح بین مجلسی می تواند به افزایش تدریجی پتانسیل همکاری های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و انسانی بین دو کشور منجر شود.

در این نشست ویدئویی سران مجلس ها بیانیه مشترکی را تصویب کردند که در آن ارتقا سطح همکاری و صلح و اطمینان در روابط بین کشورها توصیه می شود.

انتهای پیام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1604

به "برگزاری نشست ویدئویی روسای مجلس کشورهای منطقه با ابتکار ترکمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نشست ویدئویی روسای مجلس کشورهای منطقه با ابتکار ترکمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید