بازگشت جواد انصافی به تلویزیون با خانه آبنباتی

به گزارش تایمر سرگرمی، جواد انصافی این روزها مثل خیلی از پیشکسوتان خاطرانگیز، کم پیدا شده اما دوباره جلوی دوربین خانه آبنباتی شبکه کودک قرار گرفته است.

بازگشت جواد انصافی به تلویزیون با خانه آبنباتی

به گزارش خبرنگاران، جواد انصافی را بسیاری از مخاطبان به نام عَبدُلی می شناسند؛ عبدلی نام شخصیتی است که وی از اواخر دهه 1360، در نمایش های تلویزیونی بازی کرده است. البته این بازیگر پیشکسوت کارهایی مثلِ میوه ممنوعه را نیز در کارنامه اش دارد که با علی نصیریان و امیرجعفری همبازی بود.

او در گفت وگویی با خبرنگار تسنیم از شروعِ تولید فصل دوم خانه آبنباتی خبر می دهد که نوه جدیدی به کاراکترهای داستانی اش اضافه شده است. احتمالاً 80 قسمته خواهد بود و مخاطبش خردسالان خواهند بود. (قصه ای که در فصل اول درباره نوه 5 ساله ای به نام نیما بود که هر روز رأس یک ساعت مشخص به خانه پدربزرگ و مادربزرگش می رود چون پدر و مادرش شاغل اند. سپس در طول قصه ما ماجراهای نیما را که یک عروسک است می دیدیم.)

نقش پدربزرگ را در این مجموعه جواد انصافی و نقش مادربزرگ را سیمین مقصودلو بازی می کرد که به گفته انصافی در این فصل هم همه کاراکترها کنار هم قرار دارند. البته انصافی همواره به پژوهش در حوزه آیین های کهن ایرانی معروف است و حتی می گوید در مجموعه خانه آبنباتی هم کم و بیش به آیین های ایرانی پرداختم؛ به عنوان مثال قبل از عید همه باید آشتی می کردند که یک رسم قدیمی است و یا سلام سلامتی می آورد از جمله آیین های کهنی است که در این برنامه به آن پرداخته شده است. من اعتقاد دارم بچه ها و نوجوانان باید رسم و رسومِ ما را خوب بشناسند تا بتوانیم سبک زندگی ایرانی را درست فرهنگسازی کنیم.

او با اشاره به تلاش خانه آبنباتی شبکه کودک برای تنوع رنگ و توجه به رنگ و لعاب برنامه های بچه هاه تلویزیون، تأکید کرد: ما در مجموعه خانه آبنباتی تلاش مان را کرده ایم که در هر قسمت تنوع رنگ در برنامه داشته باشیم. در سیاه بازی رنگ انواع و اقسام و تنوع دارد به نوعی که در سیاه بازی رنگ سیاه نداریم و فقط صورت سیاه است. حتی برای آدم های منفی از رنگ زرشکی و سورمه ای استفاده می کنیم؛ بنابراین رنگ خیلی مهم است. همه با دیدن رنگ شاد لبخند می زنند و تنوع رنگ بر روحیه تأثیرگذار است. در برنامه خانه آبنباتی هم همین طور بوده و به تنوع رنگ توجه کرده ایم.

انصافی اعتقاد دارد که هدف از ساخت این مجموعه پرداختن به زمزمه های ذهنی مثبت خردسال است. اینکه من مهم هستم، خود را باور دارم، به خودم افتخار می کنم و می توانم از پس کار بربیایم و می خواهیم روی این نکات تأکید کنیم. علت این مدل از طراحی این است که امروز اغلب پدر و مادرها شاغل بوده و بچه ها شان را به پدربزرگ و مادربزرگ ها می سپارند. در نتیجه بچه ها در کنار پدربزرگ و مادربزرگ ها هستند و آنها از محبوبیت ویژه ای هم نزد نوه هایشان برخوردارند.

  • آیا واقعا بابانوئل هدیه می دهد و حاجی فیروز گدایی می کند؟ | بسیاری در مقابل سیاه بازی جبهه گیری کردند و گفتند این نمایش سیاهان را مسخره می کند

اما در این میان هنوز این سؤال مطرح می شود که چرا جواد انصافی پیشنهاد بازی در سریال موسی (ع) را نپذیرفت؟؛ این نکته بارها در فضای مجازی و رسانه ای مطرح شد و او توضیح داد: همه جا گفته ام طنز باشد به بازی برمی گردم وگرنه همین طور غیبتم ادامه پیدا می کند. در واقع گفته ام اگر کارهای جدّی سراغم بیایند شرمنده شان می شوم. 10 سال است کار جدّی و جنگی بازی نمی کنم. مردم گرفتارند و من به نوبه خودم بتوانم لحظات خوشی کنارشان باشم. طنز باشد می روم و طنز و کمدی نباشد و فضای شادی آور نداشته باشد نمی روم. مصداقِ شاخصِ آن سریال حضرت موسی(ع) بود که پیشنهاد شد و نپذیرفتم. با اینکه نگاه مذهبی دارم و تمام کتاب های مربوط به این پیامبر اولوالعزم را مطالعه کرده ام. متأسفانه در این کار جای طنز و شوخی وجود ندارد خیلی با احترام از اینکه مرا قابل دانستند تشکر کردم و کار را نپذیرفتم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2162

به "بازگشت جواد انصافی به تلویزیون با خانه آبنباتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت جواد انصافی به تلویزیون با خانه آبنباتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید