ایران برای مقابله با تحریم های جدید آمریکا برنامه دارد؟

به گزارش تایمر سرگرمی، کارشناس مسائل بین الملل در گفتگویی با آنالیز تبعات تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، در مورد آمادگی تهران برای مقابله با آن نیز اشاره نمود.

ایران برای مقابله با تحریم های جدید آمریکا برنامه دارد؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، نوذر شفیعی درباره اینکه آیا ایران برنامه ای برای مقابله با تحریم های آمریکا دارد گفت: ایران زمانی که با آمریکا وارد اختلاف شد، برنامه های خود را طوری تنظیم کرد که مطابق این تحریم ها باشد. ایران در بلند مدت خود را آماده چنین شرایطی نموده است. همین حالا معین است که ایالات متحده از حمله به ایران بیم دارد. البته شرایط جهانی هم به نفع ایران است. تحریم ها آنطور که ترامپ می خواهد به نتیجه نمی رسد چون ایران خودش را در بسیاری از جهات آماده نموده است. البته این موضوع هم هست که ما در حوزه نظامی کار بیشتری انجام داده ایم و در حوزه اقتصاد کم کارتر بوده ایم. به همین دلیل است که در این زمینه آسیب پذیری ما بیشتر بوده است. اما به هر حال ایران خود را برای چنین اتفاقاتی آماده نموده است.

وی در شرح تبعات تحریم وزیر نفت ایران نیز گفت: بر اساس این تحریم ها دارایی های زنگنه مسدود می گردد که البته او گفته است که دارایی در خارج از کشور ندارد. دوم اینکه شرکت های آمریکایی با نهادهایی که با زنگنه کار می نمایند، کار نخواهد کرد. تنها موردی که می تواند در فروش نفت مشکل ایجاد کند، این است که رفت و آمد زنگنه به خارج از کشور محدود شده و از این نظر فروش نفت با مشکل رو به رو گردد. اما شیوه ایران برای صادرات نفت آنقدر پیچیده است که ایالات متحده نمی تواند آن را ردیابی کند یا جلوی آن را بگیرد.

وی در خاتمه در مورد اینکه آیا با روی کار آمدن بایدن لغو تحریم ها سخت تر خواهد شد گفت: این فرمان اجرایی است و برای اینکه این فرمان لغو گردد، بایدن نیازمند آن است که به کنگره اثبات کند ادعای مطرح شده صحت ندارد. در واقع بایدن اگر وارد کاخ سفید گردد و بخواهد تحریم ها علیه ایران را لغو کند، باید استدلال بیاورد که زنگنه برخلاف ادعای دولت ترامپ دستی در حمایت از گروه هایی که آنها تروریستی می دانند ندارد. ممکن است که کنگره در تائید نظر بایدن دچار مشکل گردد. تا زمانی که ایران و آمریکا دچار اصطکاک هستند این مسائل ادامه دارند. ما باید حتی در صورت انتخاب بایدن هم کمربندهای خود را محکم ببندیم چون این شرایط کم و بیش ادامه خواهد داشت.

مشروح این تبادل نظر را اینجا بخوانید.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1265

به "ایران برای مقابله با تحریم های جدید آمریکا برنامه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران برای مقابله با تحریم های جدید آمریکا برنامه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید