ایرانسل باعث شکسته شدن انحصار، افزایش کیفیت خدمات و کاهش قیمت سیم کارت شد

به گزارش تایمر سرگرمی، بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، گفت که این اپراتور با حضورش در بازار ایران باعث شکسته شدن انحصار، افزایش کیفیت خدمات و کاهش قیمت سیم کارت در ایران شد.

ایرانسل باعث شکسته شدن انحصار، افزایش کیفیت خدمات و کاهش قیمت سیم کارت شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز؛ مراسم چهاردهمین سالروز راه اندازی شبکه ایرانسل در حالی امروز برگزار گردید که بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل، خاطرنشان کرد که این اپراتور با حضورش در بازار ایران باعث شکسته شدن انحصار، افزایش کیفیت خدمات و کاهش قیمت سیم کارت در ایران شد.

این مراسم، از ساعت 10 صبح سه شنبه، 29 مهرماه 1399، به وسیله تلویزیون اینترنتی لنز و نیز پلتفرم دانا پلاس ایرانسل، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل با همراهی اصحاب رسانه، برگزار گردید.

به گفته مدیرعامل ایرانسل، این اپراتور در حال حاضر 53.5 میلیون مشترک دارد که از بین آن 40 میلیون مشترک دیتا هستند و 660 هزار مشترک نیز از اینترنت ثابت TD-LTE ایرانسل استفاده می نمایند.

بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل در ابتدای جلسه خاطرنشان کرد که ایرانسل در زمان شروع فعالیت خود توانسته سیم کارت را از حالت یک محصول لوکس خارج کند و آن را همگانی سازد. به گفته عباسی آرند، ایرانسل پیشتاز فناوری های نوین در بازار تلکام کشور بوده و این مساله را با ارائه 5G در کشور نیز ادامه داده است. او درباره آخرین آمارهای ایرانسل پس از 14 سال فعالیت گفت: بیش از 53 میلیون مشترک از خدمات ایرانسل استفاده می نمایند که از این میزان نزدیک به 40 میلیون نفر مشترک دیتای شبکه ایرانسل هستند. همچنین 660 هزار نفر هم مشترکان اینترنت ثابت ایرانسل هستند و شبکه ایرانسل 89 درصد از پوشش جمعیتی کشور را در بر می گیرد.

بر اساس آماری که در این مراسم از عملکرد ایرانسل ارائه شد، 37 میلیون گوشی هوشمند در شبکه ایرانسل فعال است و مشترکین یک رضایت 140 برابری در برابر کیفیت خدمات را در این سال ها تجربه نموده اند. همچنین 1447 درصد رشد در شبکه 4G ایرانسل نسبت به فاز اول راه اندازی این شبکه اتفاق افتاده و این رقم در شبکه 3G به 291 درصد می رسد. اینترنت ثابت این اپراتور نیز تجربه رشد 559 درصدی داشته است.

عباسی در ادامه با ارائه آمارهایی از پهنای باند مصرفی در شبکۀ دیتای ایرانسل گفت: ترافیک روزانه دیتای شبکه ایرانسل از ابتدای فعالیت بیش از 1222 برابر شده و تجربه مشترک در استفاده از شبکۀ دیتا نیز بیش از 140 برابر بهبود پیدا نموده است. همچنین بیش از 37 میلیون گوشی هوشمند در شبکۀ ایرانسل فعال است و روزانه یازده هزار و 543 ترابایت ترافیک مصرفی در شبکۀ دیتای ایرانسل رقم می خورد.

به گفته وی سهم ایرانسل در سال 98 در اقتصاد دیجیتال بیش از 15 هزار میلیارد تومان بوده که سال جاری احتمالا این رقم به 18 تا 19 هزار میلیارد تومان خواهد رسید. ایرانسل امروز با بیش از 3 هزار شرکت به طور مستقیم و غیر مستقیم کار می نماید و 70 هزار شغل را نیز با همین ارتباطات خود در کشور به شکل مستقیم یا غیرمستقیم ایجاد نموده است. به گفته عباسی آرند، سهم درآمدهای دولت از ایرانسل به صورت مستقیم تا به امروز نزدیک به 36 هزار میلیارد تومان بوده است که جمع درآمدهای مسقیم و غیر مستقیم آن به بیش از 46 هزار میلیارد تومان می رسد.

او همچنین به تمرکز روی توسعه ارتباطات در روستاها با توجه به سیاست های دولت در زمینه عدالت ارتباطی اشاره نمود و گفت: نزدیک به 11 میلیون نفر جمعیت روستایی تحت پوشش شبکه پهنای باند ایرانسل قرار گرفته و از این میزان 7 میلیون به صورت مستقیم با شبکه ایرانسل تحت پوشش درآمده اند و 4 میلیون نیز به یاری رومینگ ملی و روستایی که با همکاری سایر اپراتورها بوده امکان دسترسی به خدمات ما را داشته اند. از سوی دیگر به وسیله طرح USO بیش 400 سایت پیش بینی شده است که در روستاهای کشور فعال گردد. تا کنون 274 سایت از این میان راه اندازی شده و مابقی نیز تا سرانجام سال راه اندازی خواهد شد.

اقدامات این اپراتور برای شبکه 5G توسط بیژن عباسی در چند مورد تشریح شد: راه اندازی زنجیره کامل 5G بصورت پایلوت در دو نقطه تهران در مرداد ماه، افزایش تعداد سایتهای 5G در مراکز دانشگاهی، تعامل با رگولاتوری برای تخصیص فرکانس 5G، تکمیل زیرساخت های شبکه و هسته شبکه به جهت فاز گذر از LTE به 5G.

عباسی گفت که 5G به زودی در دسترس عموم و بخصوص دانشگاهیان قرار خواهد گرفت: به زودی در دو نقطه تهران هم این شبکه راه اندازی خواهد شد و به صورت هات اسپات هم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا بتوانند به یاری مودم های 5G با توجه به محدودیت های گوشی که از این فناوری پشتیبانی کند، از قدرت این شبکه استفاده نمایند. به گفته عباسی در هفته های آینده، یک مجتمع دانشگاهی و پارک آب وآتش به شبکه 5G ایرانسل متصل می شوند.

مدیرعامل ایرانسل خاطرنشان کرد که 5G یک زیست بوم از سرویس های جدید در قالب خدمات به صنعت است. او معتقد است تجربه اینترنت اشیا در کشور هنوز به ظرفیت تجاری خود نرسیده و با شکل گیری این نسل جدید شبکه ارتباطاتی، ظرف چند سال اینترنت اشیا به صندلی واقعی خود خواهد رسید. به گفته عباسی ایرانسل کوشش داشته که تجهیزات نسل پنجم تلفن همراه را بومی سازی کند و نمونه های اولیه بعضی از این تجهیزات و دستگاه ها ساخته شده و در مرحله تست قرار گرفته است.

عباسی آرند همچنین گفت که ایرانسل در ماه های اخیر در صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین برای حمایت از تیم های استارتاپی مشارکت نموده و سرمایه گذاری جدیدی روی آن انجام داده است. همچنین مرکز تحقیق و توسعه ایرانسل نیز راه اندازی شده که حمایت از استارتاپ ها در آنجا نیز دنبال می گردد.

مدیرعامل ایرانسل پیش بینی کرد که تا سرانجام سال 2021 پروژه تحول دیجیتال ایرانسل به سرانجام می رسد؛ پروژه ای که در آن موارد مختلفی مانند توسعه دفتر کار دیجیتال، توسعه سامانه فروش دیجیتال، توسعه دیجیتالی سازی پشتیبانی شرکت ها و موارد دیگر در آن رخ خواهد داد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1246

به "ایرانسل باعث شکسته شدن انحصار، افزایش کیفیت خدمات و کاهش قیمت سیم کارت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانسل باعث شکسته شدن انحصار، افزایش کیفیت خدمات و کاهش قیمت سیم کارت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید