اولین مجمع خیرین سلامت و اورژانس کشور برگزار گردید

به گزارش تایمر سرگرمی، رئیس اورژانس تهران از نجات جان بیماران با انجام کدهای 247 و 724 که مربوط به مدیریت سکته های قلبی و مغزی است، اطلاع داد.

اولین مجمع خیرین سلامت و اورژانس کشور برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران، بعد از ظهر امروز اولین مجمع خیرین سلامت و اورژانس کشور برگزار گردید و طی این مراسم از بعضی از خیرین سازمان اورژانس کشور تقدیر شد.

دکتر پیمان صابریان -رئیس اورژانس تهران- با حضور در این مراسم با اشاره به اینکه اورژانس تنها ارگانی در کشور است که از ابتدا تا انتهای فعالیت امدادرسانی خود را به صورت رایگان انجام می دهد، گفت: ما در سطح کشور و سطح شهر تهران کمبودهایی داریم، اما پرسنل اورژانس با وجود تمام این کمبودها کوشش می نمایند تا استانداردهای لازم را فراهم نمایند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زمان رسیدن بر بالین بیمار را تقریباً استاندارد و حدود 16 دقیقه است، گفت: از تجهیزات مورد استفاده ما کدهای 247 و 724 است که در حال حاضر روزانه حدود 10 بیمار این خدمات را دریافت می نمایند و جانشان نجات داده می گردد.

وی با اشاره به استفاده از آتل های یکبار مصرف نیز گفت: آتل های یکبار مصرف نیز خدمت نسبتاً جدیدی است که برای اولین بار در اورژانس تهران در حال اجراست. پیش از این اگر فردی دچار حادثه می شد و در حین عملیات پیش بیمارستانی برایش آتل می بستند، زمان رسیدن به بیمارستان آتل را از وی جدا نموده و به اورژانس تحویل می دادند. اما در حال حاضر اورژانس بعد از استفاده آتل ها آنها را از بیماران پس نمی گیرد. همچنین استفاده از پتوهای یکبار مصرف برای اولین بار در اورژانس تهران از سال گذشته آغاز شده است.

همچنین قاسم جان بابایی -معاون درمان وزارت بهداشت- نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه تقریباً سابقه ندارد که وزارت بهداشت زمینی را برای ساخت و ساز خریداری نموده باشد و اکثر مرکز بهداشت و درمان و.. را خیرین ساخته اند، گفت: در حوزه سلامت بعد از استقرار نظام جمهوری اسلامی پیشرفت های بسیاری رخ داد. در حال حاضر ما پیشرفته ترین پیوندهای اعضای بدن را انجام می دهیم و حتی از کشورهای اطراف برای انجام پیوند به کشور ما مراجعه می نمایند.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب در کشور تنها 50 عمل پیوند کلیه اجرا شده بود، اما امروزه سالانه حدود2000 پیوند کلیه و 1000 پیوند مغز و استخوان انجام می گردد، گفت: بیمارستان شریعتی بیشترین آمار پیوند مغز استخوان و بیمارستان نمازی شیراز بیشترین عمل پیوند کبد را دارد. درواقع پیشرفته ترین عمل جهان مربوط به پیوند است که در حال حاضر ما در انجام حداقل دو نوع پیوند در جهان سرآمد هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ما در زابل حدود 120 پزشک متخصص داریم در حالی که روزی قبل انقلاب داشتن این تعداد پزشک جزو آرزو ها بود، در شهرهای دیگر نیز همینطور است. همچنین در سال گذشته اعزام پزشکی به خارج از کشور کمتر 50 مورد بوده است وهمین امر به این معنی است که توسعه پزشکی رو به پیشرفت است.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه اظهار کرد: گام بعدی ما آغاز طرح تحول توسعه اورژانس بوده است. روزی جزئی از آرزو ها بود که در کشور هلیکوپتر آمبولانس داشته باشیم اما در حال حاضر در استانی مثل کهگلویه و بویر احمد 2 پایگاه هوایی اورژانس داریم و بیماران بد حال به سرعت برای درمان منتقل می شوند. درحالی که در سال های گذشته امکان انتقال بیماران وجود نداشت.

جان بابایی با اشاره دو اتفاق خوب در اورژانس تهران گفت: دو اتفاق خوبی در اورژانس تهران رخ داد که نمونه شاخص آن در اورژانس تهران است، استفاده از خدمات کد 247 و 724 است، که توانستیم بیش از 40 هزار سکته قلبی را با همکاری سازمان اورژانس به موقع به بیمارستان منتقل کنیم و 5 هزار بیمار سکته مغزی نیز بوسیله اورژانس به بیمارستان ها منتقل شده اند، همچنین بیمارستان های ما آمادگی کامل دارند تا با تزریق داروی بازنماینده رگ، رگ بیمار را باز نمایند تا بیماران سکته مغزی به زندگی عادی خود برگردند، اما کمی هم باید فرهنگ سازی گردد تا مردم سکته های مغزی و قلبی را به تعویق نیندازند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 137

به "اولین مجمع خیرین سلامت و اورژانس کشور برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مجمع خیرین سلامت و اورژانس کشور برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید