امید به زندگی در ایران 20 سال افزایش یافته است

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرنگاران/اردبیل معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: بعد از انقلاب اسلامی بر اساس یافته های علمی و پیشرفت علم پزشکی امید به زندگی بین سنین 50 تا 70 سال بیش از 20 سال افزایش یافته است.

امید به زندگی در ایران 20 سال افزایش یافته است

بهروز ندایی امروز 28 بهمن در نخستین همایش یک لبخند و یک زندگی در سالن فدک اردبیل برگزار گردید اظهار کرد: ایران در علوم پزشکی و فنی در منطقه توسعه و رشد قابل توجهی نموده است که می توان گفت، رشد علم پزشکی در ایران 11برابری دنیا ثبت شده است.

وی با بیان اینکه 27 موسسه و بنیاد خیریه در رابطه با مسایل پزشکی و بهداشتی در اردبیل فعالیت دارند، اعلام کرد: بنیاد حمایت از بچه ها مبتلا به سرطان شمیم مهر یکی از معتبرترین موسساتی است که بچه ها زیر 20 سال را تحت پوشش دارد و تمامی هزینه های درمانی را برعهده گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اضافه نمود: شرایط اقتصادی و مسائل اقتصادی خانواده هایی که یکی از بستگان مبتلا به بیماری خاص هستند و احتیاج عاطفی، معنوی و اقتصادی دارند این گونه موسسات خیلی یاری می نمایند.

ندایی توضیح داد: راه اندازی اینگونه بنیادها بار بزرگی از دوش دولت و خانواده ها برمی دارد و خانواده ها صرفا به فکر مریض هستند و برای تامین هزینه و مسایل اقتصادی مسئله ای نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور است، گفت: براساس آمار سالانه بیش از 70 هزار مورد سرطان در کشور اتفاق می افتد که یک سوم مرگ و میرها نیز به خاطر تغذیه نامناسب و سبک زندگی اتفاق می افتد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 764

به "امید به زندگی در ایران 20 سال افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید به زندگی در ایران 20 سال افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید