امکان دسترسی تمام آحاد جامعه به دروس منتخب اساتید دانشگاه تهران فراهم شد

به گزارش تایمر سرگرمی، دانشگاه تهران در راستای فراهم کردن امکان آموزش های دانشگاهی برای تمامی آحاد جامعه، اقدام به فراهم سازی دسترسی به محتوای علمی دروس منتخب اساتید دانشگاه تهران به شکل مجازی نموده است.

امکان دسترسی تمام آحاد جامعه به دروس منتخب اساتید دانشگاه تهران فراهم شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه تهران، محمدرضا صادقی مقدم معاون دانشگاه تهران، انگیزه و اهداف برگزاری آموزش های آزاد دانشگاه تهران را عمل به مسئولیت های اجتماعی دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه تهران در راستای فراهم کردن امکان آموزش های دانشگاهی برای تمامی آحاد جامعه، اقدام به فراهم سازی دسترسی به محتوای علمی دروس منتخب اساتید دانشگاه تهران به شکل مجازی نموده و بر همین اساس، دانشگاه تهران برای اولین بار در کشور برنامه ارائه دروس از برنامه های درسی مصوب در قالب آموزش های آزاد دانشگاه را اجرایی می نماید.

صادقی مقدم توضیح داد: دانشگاه تهران به عنوان یک دانشگاه نسل چهارمی، مأموریت توسعه مالی و اجتماعی و کارآفرینی را بر عهده دارد، به همین دلیل اقدام به ارائه دروس رسمی مصوب دانشگاهی با تدریس اساتید دانشگاه تهران نموده تا تمام علاقه مندان و دانشجویان در سراسر کشور قادر باشند از کلاس های ضبط شده در دانشگاه تهران به صورت مجازی استفاده نمایند.

معاون دانشگاه تهران برگزاری این دوره های آموزشی را حاصل همکاری مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران، معاونت آموزشی و سازمان توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه تهران مطرح کرد و توضیح داد: در دوران پاندومی کرونا، این دوره بر مبنای شیوه نامه ارائه دروس از برنامه های درسی مصوب در قالب آموزش های آزاد دانشگاه تهران مصوب سوم تیر ماه 1400 شورای آموزشی دانشگاه تهران اجرا می گردد.

رئیس سازمان توسعه و سرمایه گذاری فراگیری دانش در دانشگاه تهران، به عنوان دانشگاه مادر و نماد آموزش عالی، برای تمامی دانشجویان سراسر کشور، ارتباط از راه دور با اساتید دانشگاه تهران، در اختیار داشتن فیلم کلاس های مجازی و استفاده مجدد از کلاس ها، فراگیری بهتر علم و دانش، زمان کافی برای آموزش، کاهش هزینه های دانش پذیران، امکان دریافت گواهی درس با ثبت نمره از اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه تهران و همچنین امکان دریافت گواهی گذراندن دوره بدون ثبت نمره از دفتر آموزش های آزاد دانشگاه تهران در صورت موفقیت در دوره را از اهداف برگزاری این دوره مطرح کرد.

وی ادامه داد: آغاز این دوره آموزشی، اول خرداد 1400 و مهلت ثبت نام نیز تا همین تاریخ است. همچنین لازم به شرح است که 11 درس از این دوره آموزشی آماده شده و در ادامه تعداد دروس بیشتری تنظیم و ارائه خواهد شد. کلیه دروس نیز به صورت کوهورت و با ارزیابی مستمر استاد ارائه می گردد.

محمدرضا صادقی مقدم در سرانجام اعلام نمود: محتوای هر درس بر اساس سرفصل های مصوب شورای برنامه ریزی آموزشی دانشگاه تهیه و دروس در چارچوب مقررات آموزشی دانشگاه ارائه می گردد. همچنین صدور گواهی درس با ثبت نمره توسط اداره کل خدمات آموزشی و صدور گواهی گذراندن دوره بدون ثبت نمره توسط دفتر آموزش های آزاد دانشگاه تهران انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این دوره های آموزشی، به سایت موک دانشگاه تهران به نشانی mooc.ut.ac.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1680

به "امکان دسترسی تمام آحاد جامعه به دروس منتخب اساتید دانشگاه تهران فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان دسترسی تمام آحاد جامعه به دروس منتخب اساتید دانشگاه تهران فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید