الزام شرکت های دولتی به عرضه 25 درصد سهام خود در بورس

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرنگاران: بر اساس مصوبه دولت که با امضای معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد، شرکت های دولتی موظفند، حداقل به میزان 25 درصد از سهام خود را در بورس اوراق بهادار عرضه نمایند.

الزام شرکت های دولتی به عرضه 25 درصد سهام خود در بورس

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، با توجه به اقبال عمومی مردم به سرمایه گذاری در بورس و اوراق بهادار تهران و سرازیر شدن نقدینگی سرگردان به سمت بازار سرمایه، هیأت وزیران مصوبه ای در خصوص الزام شرکتهای دولتی به عرضه 25 درصد سهام خود گذرانده که این مصوبه در تاریخ 29 تیر 99 با امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

بر اساس بند 1 این مصوبه دولت، کلیه دستگاه های اجرایی مکلف شده اند همکاری لازم را با وزارت امور مالی و دارایی در افزایش سهام شناور آزاد حداقل به میزان 25 درصد سهام شرکت های تابعه اعم از شرکت های دولتی و شرکت های تابع نهادهای عمومی غیردولتی، سازمان ها و صندوق های بازنشستگی مطابق امور سازمان بورس اوراق بهادار در بازار سرمایه اقدام کنند.

در تبصره این مصوبه آمده است: عرضه سهام شناور حداقل به میزانی است که جایگاه مدیریتی موجود در شرکت ها حفظ گردد. همچنین در بند 2 مصوبه دولت آمده است خرید سهام عرضه شده توسط هر یک از دستگاه های موضوع بند یک این تصویب نامه توسط سایر دستگاه های موضوع بند مذکور ممنوع است و در صورت انجام چنین معامله ای سازمان بورس اوراق بهادار می تواند نسبت به ابطال آن اقدام نماید.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1109

به "الزام شرکت های دولتی به عرضه 25 درصد سهام خود در بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام شرکت های دولتی به عرضه 25 درصد سهام خود در بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید