افزایش مرگ های کرونایی ادامه خواهد داشت

به گزارش تایمر سرگرمی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران با بیان اینکه فرایند بیماری در تهران متاسفانه سینوسی است و کاهشی نداشته ایم، گفت: در عین حال تعداد مرگ ها کماکان بالاست و همچنان افزایش مرگ ها ادامه خواهد داشت.

افزایش مرگ های کرونایی ادامه خواهد داشت

به گزارش ایسنا، نادر توکلی، درباره فرایند بیماری کرونا در تهران، گفت: فرایند بیماری در تهران متاسفانه سینوسی است. این فرایند سینوسی هم به گونه ای است که کماکان کاهشی در بیماری نداشته ایم. طبق آخرین آمارها، کماکان 20 هزار و 400 مورد مراجعه سرپایی به بخش درمان و 4100 مورد مراجعه سرپایی به بخش بهداشت داریم. همچنین بستری جدیدمان بالای 2000 بیمار است که تقریبا 15 درصد آن ها در بخش های ویژه بستری می شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 9350 بیمار بستری در بخش های اورژانس و ویژه داریم، گفت: همچنین 600 بیمار هم در بخش های اورژانس به سر می برند. در عین حال کماکان تخت ها خالی نمی مانند و با توجه به تعداد بیمارانی که ترخیص می شوند، بیماران از اورژانس به بخش منتقل می شوند.

توکلی با بیان اینکه کاهش محسوسی در موارد بیماری نداشتیم، گفت: یکی دو روز ممکن است به صورت موضعی و کوتاه مدت، فرایند کاهشی را ببینیم، اما به طور کلی تغییر محسوسی از نظر کاهش موارد بیماری نداشتیم. در عین حال تعداد مرگ ها کماکان بالاست و همچنان افزایش مرگ ها ادامه خواهد داشت.

وی درباره خطر بروز پیک ششمی با موتاسیون لامبدا، گفت: بله کاملا چنین موضوعی محتمل است. زیرا این جهش در اروپا گزارش شده است. از آنجایی که مرز ها باز است، اگر مسافرت ها و انتقال هوایی مسافران وجود داشته باشد، این پیک در کشو ما هم اتفاق می افتد.

توکلی افزود: قدرت سرایت کرونای لامبدا به شدت بالاست، در عین حال مدت طول بیماری طولانی تر است و سه تا چهار هفته طول می کشد و افراد بین 10 تا 20 ساله را هم بیشتر از سایرین درگیر می کند و بیماری طولانی را هم ایجاد می کند.

وی درباره مباحثی که درباره بازگشایی مدارس مطرح شده بود، گفت: خیلی به بازگشایی مدارس خوشبین نیستم، البته تصمیمات در کمیته کشوری اتخاذ می شود، اما با توجه به شرایطی که اکنون می بینم خیلی خوش بین نیستم که مدارس باز شوند و حضوری شوند.

توکلی تاکید کرد: برای بازگشایی مدارس اگر پروتکل خاص وجود داشته باشد و پیروز شویم که بچه ها را علیه کرونا واکسینه کنیم، به بحث بازگشایی مدارس کمک می کند.

منبع: فرارو
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1756

به "افزایش مرگ های کرونایی ادامه خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مرگ های کرونایی ادامه خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید