آمریکا دست از تحریک ایران بردارد

به گزارش تایمر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه، امروز سه شنبه در اظهاراتی گفت: آمریکا برنامه اعزام نیرو به خاورمیانه را متوقف و اقداماتی که به نظر می رسد برای تحریک ایران انجام می دهد را متوقف کند.

آمریکا دست از تحریک ایران بردارد

ریابکوف در ادامه گفت: روسیه بارها از آمریکا و متحدان منطقه ای آن خواسته تا از پمپاژ بدون تفکر و بی پروای تنش در منطقه انفجاری خاورمیانه خودداری نمایند.

معاون رئیس جمهور روسیه گفت: آنچه اکنون می بینیم اقدامات بی خاتمه و مداوم آمریکا برای وارد کردن فشارهای سیاسی، روانی مالی و نظامی به ایران به روشی تحریک آمیز است. این اقدامات چیزی نیستند به جز کوشش آگاهانه برای شروع جنگ.

ریابکوف در ادامه گفت: اگر آمریکا خواستار جنگ نیست باید آن را نشان دهد. اگر اینچنین نیست باید آمریکا از تقویت نیروهای خود در خاورمیانه خودداری کند.

وی با اشاره به تحولات منطقه گفت: همه اینها حلقه های یک زنجیر است. همتایان آمریکایی ما فقط از زبان تهدید مستقیم استفاده می نمایند که تهدید به استفاده از زور، حتی اگر به طور رسمی نبوده و به وسیله درز اطلاعات یا دیگر روش ها صورت بگیرد، نقض آشکار و مستقیم اصول حقوق بین الملل است.

ریابکوف در مورد اقدامات ایران در مورد برجام نیز گفت: ما این اواخر بارها گفته ایم انگیزه ای که ایران را به سمت چنین اقداماتی، از جمله تصمیم گیری درباره افزایش سقف ذخایر اورانیوم غنی شده با غلظت کم را به خوبی درک می کنیم. این تصمیمات در شرایطی اتخاذ می گردد که تهران هیچ منفعتی از اجرای کامل تعهداتش در چارچوب برجام نبرده است و این کشور چاره زیادی برای تأثیرگذاری بر روند اوضاع، به غیر از کاهش اجرای تعهداتش نمی بینند.

معاون وزیر خارجه روسیه در ادامه اضافه کرد: البته این بدان معنا نیست که ما از آنچه در حال رخ دادن است حمایت می کنیم. چنین نیست، بلکه ما نگران روند اوضاع بوده و معتقدیم که دورنمای اجرای برجام بیش از پیش مبهم شده است. اکنون حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در بسیاری از موارد بستگی به خط مشی دارد که شرکت نمایندگان اروپایی در توافق هسته ای با ایران (یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه) در پیش خواهند گرفت.

وی گفت: ما شاهد هستیم که دورنمای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک بیش از پیش در هاله ای از ابهام قرار می گیرد. در این رابطه لازم است تا فوراً کوشش های مضاعفی از جمله در چارچوب کمیسیون مشترک اجرای برجام صورت بگیرد تا طرحی واقع بینانه برای انجام اقدامات لازم در جهت از سرگیری صادرات نفتی ایران در نظر گرفته گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 213

به "آمریکا دست از تحریک ایران بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا دست از تحریک ایران بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید