آمریکا ترکیه را به خاطر خرید سامانه دفاعی اس400 از روسیه، تحریم میکند

به گزارش تایمر سرگرمی، این منابع به رویترز گفتند آمریکا در این تحریم اسماعیل دمیر رییس سازمان صنایع دفاعی ترکیه را هدف گرفته است.

آمریکا ترکیه را به خاطر خرید سامانه دفاعی اس400 از روسیه، تحریم میکند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

دولت ترامپ ترکیه را به خاطر خرید سامانه ضدهوایی اس 400 روسیه به رغم مخالفت آمریکا، تحریم می نماید.

به گزارش خبرنگاران، خبرگزاری رویترز به نقل از 5 منبع آگاه از اعمال تحریم دولت ترامپ علیه دولت ترکیه به خاطر خرید سامانه اس400 از روسیه خبر داده است.

این منابع به رویترز گفتند آمریکا در این تحریم حوزه ریاست صنایع دفاعی ترکیه و اسماعیل دمیر رییس سازمان صنایع دفاعی ترکیه را هدف گرفته است.

یک مقام ترکیه در واکنش به این خبر به رویترز گفت: تحریم ها به نتیجه ای نمی رسند و به روابط آسیب زده و غیرسازنده هستند. ترکیه هوادار حل این مسائل با دیپلماسی و مذاکرات است. ما تحمیل های یک طرفه را نمی پذیریم.

اردوغان در نشست خبر یمشترک با ترامپ در کاخ سفید/عکس آرشیوی/13 نوامبر 2019/ رویترز

ترکیه از ژوئیه 2019 آغاز به تحویل دریافت سامانه های دفاع ضدهوایی اس400 از روسیه نموده است و از همان زمان مقاماتی در دولت ترامپ به رییس جمهوری و سنا فشار می آورند تا ترکیه را به خاطر خرید سامانه نظامی از روسیه تحریم کند.

ترکیه متحد عضو ناتو آمریکا محسوب می گردد و استدلال دولت واشنگتن این است که متحدان عضو ناتو نباید از روسیه خرید نظامی نمایند.

دولت ترکیه اما می گوید با توجه به عدم فروش سامانه های نظامی پیشرفته از سوی آمریکا، این کشور از هر کشوری که بخواهد تسلیحات می خرد و کمبودهای دفاعی خود را جبران می نماید. دولت ترکیه همچنین استدلال می نماید که بسیاری از کشورهای اروپایی سامانه هوایی اس300 از روسیه خریده اند اما آمریکا برغم تهدید وزارت خارجه مبنی بر تحریم خریداران تسلیحات روسی، آنها را تحریم ننموده است.

ترکیه سال هاست درخواست خرید سامانه های پیشرفته دفاع موشکی و نیز طرح اشتراک در فراوری هواپیماهای رادارگریز و عمود پرواز اف-35 با آمریکا را ارایه داده است.

به نوشته رویترز تحریم ترکیه به خاطر خرید تسلیحات نظامی از روسیه پیامی به متحدان آمریکا در سرتاسر دنیا خواهد بود که واشنگتن خرید تسلیحات نظامی متحدان خود از روسیه را تحمل نخواهد کرد و با تحریم پاسخ خواهد داد.

منابع آگاه به رویترز گفتند در جلسه این هفته سنا برای تصویب بودجه نظامی 740 میلیارد دلاری سال آینده آمریکا، تحریم ترکیه ظرف مدت 30 لازم الاجرا خواهد شد.

بر اساس لایحه بودجه نظامی 2020 آمریکا دولت واشنگتن موظف شده ترکیه را تا سرانجام سال به صورت کامل از برنامه فراوری مشترک اف-35 کنار بگذارد و حتی تحویل دیگر جنگنده های خریداری شده از سوی ترکیه را نیز تعلیق کند.

ترکیه در شرایطی از سوی آمریکا تحریم می گردد که کمتر از 6 هفته دیگر سکان راهنمایی کاخ سفید به دست جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا خواهد افتاد و پیش بینی می گردد با توجه به انتقادها و مواضع سابق بایدن درباره رهبری ترکیه، روابط آنکارا - واشنگتن در دوره بایدن سردتر و پرتنش تر از دوره ترامپ باشد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1361

به "آمریکا ترکیه را به خاطر خرید سامانه دفاعی اس400 از روسیه، تحریم میکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا ترکیه را به خاطر خرید سامانه دفاعی اس400 از روسیه، تحریم میکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید