شروع مرمت و احیای برج علی آباد کشمر در بردسکن

به گزارش تایمر سرگرمی، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن از شروع مرمت و احیای برج علی آباد کشمر بردسکن اطلاع داد.

شروع مرمت و احیای برج علی آباد کشمر در بردسکن

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، احمدصابری زارع مدیر میراث فرهنگی بردسکن امروز 23 مرداد با اعلام این خبر اضافه نمود: در راستای پیگیری مصوبات سفر مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی و پیگیری وجذب اعتبارات 96،کارگاه مرمت و مناسب سازی برج کشمرباحضور ناظر معاونت میراث فرهنگی و مساعدت معاونت سرمایه گذاری تحویل پیمانکار مربوطه شد.

او گفت: مرمت سنگ فرش، دیوارها وبندکشی آن ، مرمت و بازسازی خانه قدیمی همجوار محوطه ، نورپردازی و تجهیز و امکانات خدماتی در داخل محوطه برج و... از جمله توضیح خدماتی پروژه مذکور است که با تحویل پیمانکار در دست اقدام است.

او ادامه داد: اعتبار مربوطه در سفر و بازدید دکتر بنیادی نماینده محترم شهرستان های بردسکن ، کاشمر و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی و دکتر تاجیک مدیر کل محترم نهادها و تشکلهای مردمی سازمان میراث فرهنگی کشور در اواخر سال 96 از برج کشمر و همکاری و مساعدت این عزیزان و معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی استان تامین شده است.

او توضیح داد: برج کشمر از بناهای تاریخی و ارزشمند شهرستان بردسکن است که به ثبت ملی رسیده و از سوی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته وامید است سال جاری با ادامه و تکمیل کارهای قبلی شرایط مناسب و درخور شایسته این بنای ارزشمند به عنوان یک مجموعه تاریخی ، گردشگری فراهم گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 264

به "شروع مرمت و احیای برج علی آباد کشمر در بردسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت و احیای برج علی آباد کشمر در بردسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید