6 ویژگی مهم برای پیکسل 4 به منظور رقابت با اپل و سامسونگ

به گزارش تایمر سرگرمی، طبق اعلام گوگل، در تاریخ 15 اکتبر (23 مهر) گوشی های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال رسما معرفی می شوند. از آنجایی که اپل مدتی قبل از گوشی های آیفون 11 و آیفون 11 پرو و پرو مکس رونمایی نموده و ضمناً شاهد معرفی گوشی های گلکسی اس 10 و نوت 10 سامسونگ هم بوده ایم، گوگل با معرفی این دو گوشی باید توانایی رقابت خود با این گوشی ها را نشان بدهد. باید خاطرنشان کنیم که تمرکز اصلی فروش گوشی های پیکسل در کشور آمریکا واقع شده است و گوشی های ذکر شده هم در آمریکا هواداران زیادی دارند و به همین خاطر رقبای بسیار مهمی برای پیکسل 4 هستند.

6 ویژگی مهم برای پیکسل 4 به منظور رقابت با اپل و سامسونگ

اپل با آیفون 11 نشان داد که این بار توجه ویژه ای به دوربین داشته و دوربین سری جدید آیفون توجهات زیادی را جلب نموده است. همچنین گلکسی اس 10 هم سرشار از ویژگی های مفید مختلف است که کاربران می توانند با بهره گیری از آن ها تجربه کاربری لذت بخش تری داشته باشند. با توجه به اطلاعاتی که تا به حال در خصوص گوشی های پیکسل 4 منتشر شده، می توانیم به راحتی در خصوص ویژگی های مورد احتیاج آن به منظور رقابت با رقبای مهم خود، صحبت کنیم.

بهبود حالت شب

یکی از مهم ترین و جذاب ترین ویژگی های پیکسل 3 حالت شب آن موسوم به Night Sight است. در آن موقع، این حالت شبیه به جادو بود و در بدترین محیط های کم نور هم می توانست ثبت عکس های باکیفیت را امکان پذیر کند. اگرچه این قابلیت همچنان هم هیجان انگیز است، اما حالا بسیاری از گوشی هایی چنین مشخصه ای را ارائه داده اند. به عنوان مثال می توانیم به وان پلاس 7 پرو اشاره کنیم که گاهی اوقات در محیط های کم نور عکس های بهتری نسبت به پیکسل ثبت می نماید. علاوه بر این اپل پیروز شده یک حالت شب عالی برای گوشی های آیفون 11 به ارمغان بیاورد که طبق آنالیز های اولیه در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد.

اگر گوگل کیفیت و توانایی های حالت شب را برای پیکسل 4 ارتقا ندهد، این ویژگی دیگر یکی از برگ برنده های این گوشی نخواهد بود و تا حدی به عنوان یک مشخصه تاریخ گذشته در نظر گرفته می گردد. با توجه به اخبار منتشر شده، پیکسل 4 از دوربین دوگانه بهره می برد و به همین خاطر احتمالا همین دوربین چندگانه تأثیر قابل توجهی در افزایش کیفیت حالت شب خواهد داشت.

بهبود کیفیت فیلمبرداری

همانطور که گفتیم، کیفیت عکس برداری پیکسل 3 از هر نظر عالی است ولی در خصوص فیلمبرداری نمی توانیم چنین موضوعی را مطرح کنیم. در آنالیز ها و مقایسه های مربوط به این موضوع، زمانی که پیکسل 3 در برابر آیفون XR و XS نهاده شد، فزونی گوشی های آیفون مشهود بود.

در محیط های کم نور، پیکسل 3 به خوبی نمی تواند فوکوس کند و گذار بین وضعیت های نوری مختلف چندان روان نیست. این باعث شده که با نسل قبلی آیفون ها در محیط های کم نور ویدیوهای بسیار بهتری می توان ضبط کرد. سیستم لرزشگیر پیکسل 3 هم عملکرد چندان قابل توجهی ندارد و به نوعی ویدیوها را غیرطبیعی می نماید.

در رابطه با فیلمبرداری اسلوموشن هم پیکسل 3 تنها می تواند در رزولوشن 720p چنین کاری را انجام دهد و فیلمبرداری 4K آن با سرعت 30 فریم بر ثانیه است. اما نسل قبلی و جدید آیفون ها از توانایی ضبط ویدیوهای اسلوموشن در رزولوشن 1080p بهره می برد و در رزولوشن 4K هم می توانند ویدیوهایی با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط نمایند.

اگر پیکسل 4 می خواهد در برابر پرچم داران اپل و سامسونگ حرفی برای گفتن داشته باشند، باید توجه ویژه ای به قابلیت های فیلمبرداری نشان بدهد. این یعنی علاوه بر افزایش کیفیت فیلمبرداری در محیط های کم نور، باید بتواند گزینه های مربوط به رزولوشن و سرعت را هم بهبود ببخشد.

ارائه حافظه داخلی بیشتر

اگرچه گوگل برای کاربران پیکسل، ظرفیت نامحدود گوگل فوتوز برای عکس های مبتنی بر رزولوشن اصلی خود ارائه می دهد، اما پیکسل 4 در این زمینه باید بهتر عمل کند. سال گذشته گوشی های پیکسل فقط همراه با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی عرضه شدند که راهی برای افزایش آن ها وجود ندارد. در زمانی که روزبه روز به حجم فایل ها، اپلیکیشن ها و بازی ها افزوده می گردد و یک فیلم 4K کوتاه می تواند حجم عظیمی را اشغال کند، چنین حافظه هایی چندان جوابگوی احتیاجهای تمام کاربران نیستند.

پیکسل 4 تنها گوشی هوشمندی نیست که باید فکری به حال این ضعف کند و در این زمینه باید به آیفون 11 هم اشاره کنیم که همچنان با ظرفیت اولیه 64 گیگابایتی عرضه می گردد. این در حالی است که رقبایی مانند گلکسی اس 10 و نوت 10 و وان پلاس 7 پرو از لحاظ حافظه پایه از ظرفیت بسیار بیشتری بهره می برند. علاوه بر این، حتی با گوشی میان رده ای مانند موتورولا وان زوم هم روبرو هستیم که مدل پایه آن از ظرفیت 128 گیگابایتی بهره می برد. اگر گوگل می خواهد نسبت به اپل حرف بیشتری برای گفتن داشته باشد و از رقبا عقب نماند، باید حافظه مدل پایه خود را افزایش دهد یا اینکه حداقل استفاده از کارت حافظه را امکان پذیر کند.

سیستم تشخیص چهره ایمن

با وجود اینکه گوگل تیزر کوتاهی در خصوص سیستم تشخیص چهره پیکسل 4 منتشر نموده، ولی هنوز از مکانیزم دقیق آن خبر نداریم. اما اگر گوگل می خواهد در این زمینه با اپل رقابت کند، باید این سیستم هم بسیار ایمن و دقیق باشد. سیستم فیس آی دی آیفون ها آن قدر امنیت زیادی دارد که می تواند برای پرداخت های الکترونیک مورد استفاده قرار بگیرد؛ این در حالی است بیشتر گوشی های اندرویدی با وجود پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره، از چنین امکانی بهره نمی برند. به همین خاطر امیدواریم امنیت سیستم تشخیص چهره پیکسل 4 آن قدر بالا باشد که کاربران آن بتوانند برای پرداخت های الکترونیک هم از آن استفاده نمایند.

افزایش عمر باتری

باتری پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال در آنالیز های اجرا شده با پخش فیلم در حالت هواپیما، به ترتیب 15 ساعت و 16 ساعت و 49 دقیقه دوام آوردند. اگرچه چنین عمر باتری به خودی خود بد نیست و می تواند جوابگوی یک روز کامل کاری باشد، ولی در هر صورت پرچم داران سامسونگ در این زمینه حرف بیشتری برای گفتن دارند.

در همین آنالیز، باتری گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس به ترتیب برای مدت 18 ساعت و 21 ساعت انرژی مورد احتیاج گوشی را تأمین کردند. علاوه بر این همین که گوشی های پرچم دار گلکسی از قابلیت شارژ معکوس بی سیم بهره می برند، ویژگی مفیدی است که برای شارژ دیگر گجت ها مانند ساعت های هوشمند می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. البته ما از پیکسل 4 انتظار ارائه شارژ بی سیم معکوس نداریم ولی امیدواریم در زمینه عمر باتری نسبت به رقبای مهم خود عملکرد قابل توجهی داشته باشد.

قیمت مناسب تر

هنگام عرضه، پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال با قیمت های 799 و 899 دلاری روانه بازار شدند. اگر قیمت گوشی های پیکسل 4 هم به همین منوال باشد، پس آن ها نسبت به آیفون 11 پرو 999 دلاری و گلکسی اس 10 سامسونگ 900 دلاری قیمت مناسب تری خواهند داشت. با این حال، در هر دو خانواده شاهد مدل مقرون به صرفه ای هستیم؛ آیفون 11 با قیمت 699 دلاری عرضه شده و برای خرید گلکسی اس 10 ای باید 750 دلار بپردازید.

البته گوگل هم مدتی قبل مدل میان رده پیکسل تحت عنوان پیکسل 3A را معرفی کرد که 399 دلار قیمت دارد و برادر بزرگ تر آن با قیمت 479 دلاری به بازار عرضه شده است. اما اگر قرار است چندین ماه دیگر این مدل ها عرضه شوند، گوگل با قیمت گذاری بهتر برای پیکسل 4 می تواند توجهات بیشتری را نسبت به آن جلب کند.

آخرین شایعات در خصوص گوگل پیکسل 4؛ تاریخ انتشار و مشخصات فنی

منبع: CNET

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 385

به "6 ویژگی مهم برای پیکسل 4 به منظور رقابت با اپل و سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ویژگی مهم برای پیکسل 4 به منظور رقابت با اپل و سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید