12 شرکت در داخل کشور مشغول فراوری واکسن کرونا هستند، هنوز برای واکسن سینوفارم چین مجوز مصرف نداده ایم

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به اینکه مطالعات واکسن سینوفارم کامل نشده بود ما برغم ورود 250 هزار دُز هنوز مجوز مصرف آن را نداده ایم.

12 شرکت در داخل کشور مشغول فراوری واکسن کرونا هستند، هنوز برای واکسن سینوفارم چین مجوز مصرف نداده ایم

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر سید حیدر محمدی دیروز در نشست هم اندیشی واکسیناسیون کرونا در استان تهران اضافه نمود: راستا فراوری واکسن از ابتدا تا سرانجام یک راستا علمی معین است. ما در وزارت بهداشت، تشریفات اداری را برای راستابندی فراوری واکسن حذف نموده ایم. ابتدا مستندات را از شرکت های فراوریی می خواهیم و بعد از آنالیز مستندات، کمیته پیش بالینی آن ها را آنالیز می نماید و در صورت تایید پروپزال شرکت به کمیته اخلاق معرفی می گردد.

وی افزود: در حال حاضر 12 شرکت در داخل کشور مشغول فراوری واکسن کرونا هستند که 3 شرکت کُد اخلاق دریافت و 2 شرکت مرحله یک مطالعات بالینی را شروع نموده است.

دکتر محمدی گفت: چالش هایی در مورد فراوری داخل داریم که یکی نبود مواد اولیه که بیشتر واکسن ساز ها اکنون به جای ویال از قلم (پِن) استفاده می نمایند و رزین هایی که برای اینکار به کار می رود به شدت در جهان کم شده است و یکی از شرکت های اصلی فراوری نماینده این رزین ها یک شرکت آمریکایی است که آن را به ما نمی فروشد و اینکار فراوری انبوه را دچار مشکل می نماید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی اضافه نمود: واکسن های مشترکی هم با کوبا و روسیه داریم که شرکت های داخلی فراوری مشترک را شروع نموده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 فروردین 1400 بروزرسانی: 9 فروردین 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1502

به "12 شرکت در داخل کشور مشغول فراوری واکسن کرونا هستند، هنوز برای واکسن سینوفارم چین مجوز مصرف نداده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 شرکت در داخل کشور مشغول فراوری واکسن کرونا هستند، هنوز برای واکسن سینوفارم چین مجوز مصرف نداده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید