یک رستوران سنتی در دزفول پلمب شد

به گزارش تایمر سرگرمی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول از پلمب یک رستوران سنتی غیرمجاز در این شهرستان اطلاع داد.

یک رستوران سنتی در دزفول پلمب شد

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، حجت اله آریائی نیا با اعلام این خبر گفت: رستوران سنتی گندم دز واقع در خیابان ساحلی روبروی هایپر گلباران که بدون مجوز از اداره میراث فرهنگی و گردشگری دزفول فعالیت داشت، چهارشنبه شب (21 اسفندماه 98) با دستور دادستان دزفول و توسط پلیس اماکن و اداره بهداشت شهرستان دزفول پلمب شد.

او با بیان این که رستوران های سنتی ای که مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نداشته باشند پلمب می شوند اضافه نمود: رستوران سنتی گندم دز به دلیل نداشتن مجوز از این اداره و عدم رعایت نکات بهداشتی در مجموعه خود پلمب شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول توضیح داد: به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور سرکشی و نظارت بر رستوران ها با حساسیت و دقت بالاتری انجام می پذیرد و از همه متصدیان و نیروهای شاغل در این رستوران ها می خواهیم که نکات بهداشتی را با جدیت و حساسیت بالا و مستمر رعایت نمایند.

او با اشاره به نکات ضروری ای که به رستوران ها اعلام شده است مطرح نمود: همه کارکنان رستوران باید کارت بهداشت داشته باشند و از استفاده از افراد بدون کارت بهداشت خودداری گردد.

آریائی نیا اعلام نمود: ضدعفونی کردن رستوران ها به تعداد در ساعت ارائه خدمات باید انجام گردد و هرگونه ارائه خدمات در سالن ها ممنوع و فقط غذای بیرون بر با ظروف یکبار مصرف صورت پذیرد .

او اضافه نمود: از نگهداری هرگونه غذای مانده حتی برای چند ساعت به جد باید خودداری گردد و همه کارکنان در تمام ساعت کار خود باید کلاه، دستکش و ماسک استفاده نمایند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول استفاده از لُنگ قرمز در رستوران ها را ممنوع اعلام نمود و اضافه نمود: توزیع هرنوع محصولات غذایی مانند ترشی، سالاد، دوغ، ماست و... بدون سیب سلامت و علامت استاندارد و تاریخ فراوری و انقضاء ممنوع و در صورت مشاهده بدون تذکر بعدی، محل مورد نظر پلمپ خواهد شد.

او نصب بنرهای رعایت موارد پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در محل های مناسب را الزامی دانست و یادآور شد: سرکشی و نظارت بصورت نامحسوس و بی وقفه ادامه خواهد داشت و ادارات و ارگان های ذی ربط از قبیل اداره اماکن دزفول و اداره بهداشت و محیط زیست هیچ اغماضی درخصوص سلامتی شهروندان نخواهند داشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 859

به "یک رستوران سنتی در دزفول پلمب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک رستوران سنتی در دزفول پلمب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید