کسری 57سانتی متری سرانه ورزش تهران، 20درصد تهرانی ها ورزش می نمایند

به گزارش تایمر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمود گودرزی در صحن شورای اسلامی شهر تهران گفت: کل سرانه ورزش در تهران با توجه به فضای ورزشی شهرداری، بخش خصوصی و وزارت ورزش، 43 سانتی متر است و ما در این زمینه با کسری 57 سانتی متری روبه رو هستیم.

کسری 57سانتی متری سرانه ورزش تهران، 20درصد تهرانی ها ورزش می نمایند

وی اضافه نمود: برا اساس آمار 36 درصد از سرانه ورزشگاه ها متعلق به بانوان و 64 درصد آن مربوط به آقایان است.

گودرزی اضافه نمود: حتی در میان شهرستان های استان تهران، کلان شهر تهران بر خلاف تصور عمومی بسیار عقب است و احتیاج به ورزشگاه های بسیاری دارد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به درخواستش از شورای شهر تهران به چند مورد اشاره نمود و گفت: این در خواستها شامل استفاده از ظرفیت ماده 53 قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت (قانون یک درصدی)، فعال سازی ظرفیت خیرین ورزش یار، حمایت از توسعه ورزش همگانی و قهرمانی برای جبران عقب ماندگی، حمایت از زیرساخت های ورزشی در تهران با توجه به سرانه فضاهای ورزشی مورد احتیاج و حمایت از پروژه ها و طرح های ملی ورزشی است.

محمود گودرزی در ادامه گفت: در کشور ما میانگین امید به زندگی طبق آخرین آمار 73 سال است که این آمار در کشور ترکیه 75.7، آذربایجان 75.4 و چین 75.6 است.

وی توضیح داد: اضافه وزن باعث کاهش عمر می گردد و در واقع طبق نظر کارشناسان، سه سال از میانگین عمر می کاهد.

گودرزی توضیح داد: در مقطع هدایت در شهر تهران از محور انقلاب به بالا شاهد افزایش چاقی فوق العاده در بین فرزندان هستیم و این اتفاق به خصوص در بین دختران بیشتر است. رابطه ای بین ورزش و سکته های قلبی و مغزی وجود دارد و در کشور ما 80 درصد از مرگ ها عامل آن سکته است.

گودرزی با بیان اینکه در سال های گذشته اکثر کشورها به سمت ورزش و توسعه آن در بین شهروندان خود گام برداشته اند توضیح داد: در استرالیا 63 درصد، کانادا 60 درصد، آمریکا 56 درصد و در ایران در خوشبینانه ترین حالت 20 درصد از مردم به ورزش می پردازند.

وی ادامه داد: در حوزه قهرمانی 50 فدراسیون و در رشته های ورزشی 205 رشته ثبت شده است که در کنار این مجموعه ها 72 انجمن داریم.

گودرزی اضافه نمود: 89 کمیته عضو فدراسیون ها و 12 هزار و 800 هیأت استانی و شهرستانی فعال هستند ضمن این که لیگ های فعالیت در کشور ما به عدد 30 رسیده است و بر اساس آمار 2 میلیون 777 هزار نفر در موضوع ورزش قهرمانی فعالیت می نمایند.

وی با اشاره به برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم گفت: در دو سال گذشته و با محور قرار دادن ورزش همگانی شاهد رشد 15 درصدی در این بخش بوده ایم.

وزیر ورزش و جوانان در مورد زیرساخت ها در حوزه ورزش بیان داشت: میانگین در این زمینه 73 سانتی متر است که قرار بود در قانون برنامه چهارم توسعه این رقم افزایش یابد و به متراژ یک متر برسد اما به دلایل مختلفی این اتفاق صورت نگرفت.

وی در ادامه با اشاره به پروژه های ورزشی در کل کشور توضیح داد: برای توسعه این پروژه ها از ظرفیت خیرین و سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده می گردد به طور مثال در اصفهان در سال گذشته کل اعتبارات عمرانی 10 میلیارد تومان بود که بالغ بر 100 میلیارد تومان در این بخش هزینه گشت و در واقع توانستیم نظر بخش خصوصی را جلب کنیم.

گودرزی در ادامه به ورزشگاه نقش دنیا اشاره نمود و گفت: با حمایت بخش خصوصی این ورزشگاه در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به منابع محدود دولت توضیح داد: قطعا با منابع دولتی نمی توان پروژه های عمرانی را به خاتمه ببریم و در این زمینه احتیاج به جلب بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت خیرین داریم که امیدوارم در تهران نیز این اتفاق بیفتد.

وی در ادامه با اشاره به 122 پروژه ورزشی ادامه داد: بعضی از این پروژه ها دارای موافقت های استانی و ملی هستند که تعداد آنها 89 پروژه بوده ضمن اینکه در 6 ماهه ابتدایی سال نیز دو پروژه به بهره برداری رسیده است و در صورتی که شرایط مناسب باشد تا خاتمه سال 94 نیز 28 پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

گودرزی ادامه داد: متاسفانه شهر تهران از لحاظ سرانه های ورزشی نسبت به سایر شهرهای کشور فقیرتر است و این موضوع به لحاظ تعداد جمعیت و وضعیت زیست محیطی و محدودیت های فضای ورزشی است و چنانکه این روند ادامه پیدا کند در آینده مسائل ما بیشتر خواهد شد و فراموش کردن پایتخت غیر قابل گذشته است.

وزیر ورزش و جوانان به به آمار سرانه ورزش در تهران، شمیران و شهر ری اشاره نمود و گفت: در شمیران سرانه ورزشی بیش از حوزه های دیگر و حدود 35 درصد و کمترین سرانه ورزشی ما در شمال شرق تهران است.

گودرزی اضافه نمود: انتظاراتی که ما از شورای شهر تهران داریم این است که طبق ماده 53 قانون تنظیم بخشی از مقررات شرایط لازم را برای توسعه فضاهای ورزشی فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به موافقت شهردار تهران در مورد سرپوشیده شدن ورزشگاه آزادی توضیح داد: چندی پیش در این خصوص با قالیباف صحبت کردم و موافقت وی را جلب نمودم و قرار بود این اتفاق بیفتند اما بعد از آن این امر محقق نشده است و امیدوارم با همکاری شورای شهر تهران این اتفاق صورت بگیرد.

گودرزی همچین از آمادگی وزارت ورزش و جوانان برای احداث ایستگاه تندرستی در مجاورت ورزشگاه آزادی اطلاع داد: قطعا این کار می تواند به نفع شهروندان غرب تهران باشد و سایر شهروندان و مناطق از آن استفاده نمایند.

وی همچنین به پروژه نیمه تمام وزرشگاه 40 هزار نفری بانوان در ضلع شمال غربی ورزشگاه آزادی اشاره نمود و گفت: در دولت گذشته حدود 10 الی 15 درصد این کار انجام شد اما به دلایلی این کار پیش نرفته است و در واقع متوقف گشته است که ما می توانیم از ظرفیت شورا و شهرداری برای اتمام این پروژه استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 436

به "کسری 57سانتی متری سرانه ورزش تهران، 20درصد تهرانی ها ورزش می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسری 57سانتی متری سرانه ورزش تهران، 20درصد تهرانی ها ورزش می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید