طراحی باغ: پیش بینی برداشت 53 هزار تن سیب درختی از باغ های چهارمحال و بختیاری

به گزارش تایمر سرگرمی، رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سال جاری 53 هزار تن سیب درختی از باغ های این استان برداشت می گردد.

طراحی باغ: پیش بینی برداشت 53 هزار تن سیب درختی از باغ های چهارمحال و بختیاری

جهت دریافت خدمات طراحی باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از شهرکرد، عطاالله ابراهیمی رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در فراوری سیب درختی رتبه 13 کشور را دارد، گفت: سطح زیر کشت سیب درختی در این استان پنج هزار هکتار است.

او با اشاره به اینکه سه هزار و 300 هکتار از باغات سیب در چهارمحال و بختیاری بارور است، افزود: محصول فراوریی به صورت تازه خوری در بازار استان مصرف و بخشی از محصول های فراوری شده به استان های همجوار و جنوبی کشور ارسال می گردد.

بیشتر بخوانید

ابراهیمی افزود: بر اساس پیش بینی ها سال جاری 53 هزار تن سیب درختی از باغ های چهارمحال و بختیاری برداشت گردد.

او با بیان اینکه شهرستان های لردگان و اردل بیشترین سطح زیر کشت سیب درختی را در استان دارند، افزود: برداشت سیب تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

ابراهیمی نحوه آبیاری باغ های سیب استان را به صورت قطره ای اسم کرد و گفت: به علت سرمازدگی و خشکسالی سیب درختی فراوری شده در استان با دو هزار تن کاهش همراه است.

او سیب سفید، قرمز و گلاب را ازجمله ارقام فراوری شده در استان دانست و ادامه داد: سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار تُن انواع محصولات کشاورزی و باغی در چهارمحال و بختیاری فراوری می گردد.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1809

به "طراحی باغ: پیش بینی برداشت 53 هزار تن سیب درختی از باغ های چهارمحال و بختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی باغ: پیش بینی برداشت 53 هزار تن سیب درختی از باغ های چهارمحال و بختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید