والیبال و بسکتبال بانوان در سال 99، شگفتانه بسکتبالیست های خارجی برای والیبالیست ها، مسابقات لیگ با رنگ و لعاب خارجی!

به گزارش تایمر سرگرمی، حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر بسکتبال بانوان باعث شگفتی والیبالی ها شد به طوریکه اعتراف کردند که حضور بازیکنان خارجی می تواند در پیشرفت والیبال ایران تاثیرگذار باشد.

والیبال و بسکتبال بانوان در سال 99، شگفتانه بسکتبالیست های خارجی برای والیبالیست ها، مسابقات لیگ با رنگ و لعاب خارجی!

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، ویروس کرونا اگرچه شکل و نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر بسیاری از رشته ها از جمله والیبال و بسکتبال را تحت تاثیر قرار داد، اما حضور 21 بازیکن خارجی در لیگ بسکتبال بانوان بسیاری از جمله والیبالی ها را شگفت زده کرد.

لیگ برتر والیبال و بسکتبال بانوان با دستورالعمل های بهداشتی و با شیوه جدیدی برگزار گردید. مسابقات والیبال در دو گروه مقدماتی و به صورت متمرکز در سه هفته برگزار گردید و تیم های سایپا، شهرداری قزوین، اکسون و سرو قامتان بابل در گروه الف و تیم های ذوب آهن اصفهان، پیکان تهران، ستارگان فارس و خجسته تهران نیز در گروه ب در چهار هفته دور مقدماتی با هم رقابت کردند که در انتها تیم های سایپا و شهرداری قزوین از گروه اول و ذوب آهن اصفهان و پیکان از گروه دوم به مرحله نهایی راه یافتند. مسابقات این مرحله نیز به صورت دوره ای برگزار گردید که سایپا، ذوب آهن اصفهان و پیکان در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

همچنین معرفی نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال بعد از حدود یک سال اتفاق دیگر سال 99 بود که فریبا محمدیان، معاون سابق توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان امور بانوان فدراسیون را در دست گرفت. محمدیان هم که سابقه مدیریتی زیادی در ورزش کشور دارد این پست را پذیرفت تا توجه به ارتقاء لیگ برتر و تیم های ملی والیبال بانوان را در دستور کار خود قرار داد. از طرفی به بهره گیری از نیروها و مربیان باتجربه و استخدام مربی خارجی اشاره نمود تا از استعدادهای والیبال بانوان استفاده شده و در مسابقات آسیایی نیز پیشرفت نمایند.

به هر روی در شرایطی که مسابقات خارجی یا به تعویق افتاد یا برگزار نشد برگزاری لیگ باشگاهی باکیفیت مهمترین اتفاق کشور در سال 99 بود که والیبالی ها امیدوارند به جز پیکان، سایپا و ذوب آهن اصفهان که چند سالی است در این رشته سرمایه گذاری می نمایند، اسپانسرهای قدرتمند و مطرح بیشتری را جذب نمایند تا شاهد پیروزی های یکطرفه نباشیم.

درعین حال در بسکتبال شرایط خاصی بوجود آمد، تیم های گروه بهمن تهران، نامی نو اصفهان، ستاد گاز تهران، مهرام تهران، پاز تهران، سینام مشهد و نارسینا تهران در گروه اول و بانوان شهر گرگان، پالایش نفت آبادان، مولتی کافه مشهد، شورای شهر و شهرداری قزوین، سپهرداد تهران و نوشت افزار کنکو در گروه دوم مرحله مقدماتی لیگ برتر بسکتبال شرکت کردند و در دو گروه به صورت متمرکز به صورت رفت و برگشت مسابقه دادند.

لیگ برتر بسکتبال بانوان هم به دلیل تغییراتی که در تیم های شرکت نماینده رخ داد نزدیک تر و سخت تر شد، چون براساس جدول مسابقات سال گذشته تیم های برتر در دو گروه تقسیم شده بودند که نیکا بیک لیک لی، سرمربی تیم بانوان شهرگرگان، نایب قهرمان سال گذشته و تینا عیسائیان و شادی عبدالوند، بازیکنان موثرش با تیم مهرام قرارداد بستند.

نارسینا تهران نیز پس از سال ها توانست با اسپانسر خوبی قرارداد ببندد و از بازیکنان خارجی بهره بگیرد که همین امر منجر به بالا رفتن سطح رقابت ها و سخت شدن شرایط برای تیم های مدعی گروه بهمن، قهرمان سال گذشته، مهرام و نامی نو اصفهان شد. درعین حال در گروه دوم تیم مدعی شورای شهر و شهرداری قزوین با فاطمه آقازادگان قزوینی، ستاره تیمش برای تکرار قهرمانی های سال های گذشته به لیگ بازگشت و حریف جدی پالایش نفت آبادان و شایسته متشرعی سرمربی این تیم شد.

حضور 21 بازیکن خارجی نیز رنگ و لعاب بیشتری به لیگ داد به طوریکه تیم های مدعی گروه بهمن، مهرام، نارسینا، شورای شهر و شهرداری قزوین، نامی نو اصفهان و پالایش نفت آبادان برای عقب نماندن از رقیب با بازیکنان خارجی از یونان، آمریکا، صربستان و اوکراین قرارداد بستند. مهرامی ها که با نارسینا رقابت تنگاتنگی در مرحله مقدماتی داشتند علاوه بر بازیکن خارجی با کاترینا، مربی یونانی نیز قرارداد بستند تا تنور لیگ را داغ تر نمایند. در انتها لیگ برتر هم تیم های نارسینا، مهرام، گروه بهمن و پالایش نفت آبادان تمام توان خود را برای قهرمانی گذاشتند که گروه بهمن با سرمربیگری فریناز طائرپور در مسابقه فینال سوم مقابل مهرام به رجحان رسید و عنوان قهرمانی سال قبل را مقابل بیک لیک لی تکرار کرد.

آوازه حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر بسکتبال بانوان رشته های دیگر از جمله والیبال را بر سر شوق آورد و در صحبت های متعدد از حضور بازیکنان خارجی در پیشرفت و انگیزه دادن به باشگاه ها برای تیمداری سخن گفتند و یکی از راه های پیشرفت والیبال و بالا رفتن سطح مسابقات لیگ را حضور بازیکنان خارجی عنوان کردند.

به هر روی تیم والیبال سایپا که به عنوان تیم قهرمان مجوز حضور در مسابقات جام باشگاه های غرب آسیا را گرفته است درصدد رفع شدن مسائل اقتصادی و شرکت در این رقابت هاست و گروه بهمن نیز برای شرکت در مسابقات بسکتبال باشگاه های غرب آسیا آماده می گردد تا نایب قهرمانی دوره قبل را با قهرمانی عوض کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1519

به "والیبال و بسکتبال بانوان در سال 99، شگفتانه بسکتبالیست های خارجی برای والیبالیست ها، مسابقات لیگ با رنگ و لعاب خارجی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والیبال و بسکتبال بانوان در سال 99، شگفتانه بسکتبالیست های خارجی برای والیبالیست ها، مسابقات لیگ با رنگ و لعاب خارجی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید