هر آنچه در خصوص گوشی های سری شیائومی 13 می دانیم

به گزارش تایمر سرگرمی، شیائومی عمدتا به عنوان سازنده گوشی های میان رده و پایین رده مجذوب کننده معروفیت دارد ولی این شرکت سال هاست که در زمینه گوشی های پرچم دار هم رقیب قدرتمندی برای نام های بزرگی مانند سامسونگ و اپل محسوب می گردد. اوایل 2022 این شرکت از گوشی های سری شیائومی 12 رونمایی کرد و به زودی شاهد رونمایی از نسل بعدی این گوشی ها به نام شیائومی 13 خواهیم بود.

هر آنچه در خصوص گوشی های سری شیائومی 13 می دانیم

تاریخ معرفی شیائومی 13

گوشی شیائومی می 9 در تاریخ 1 اسفند 1397 معرفی گردید و سری می 10 و می 11 به ترتیب در تاریخ 24 بهمن 1398 و 8 دی 1399 معرفی گردیدند. سال گذشته در تاریخ 7 دی 1400 شاهد رونمایی از گوشی های سری شیائومی 12 بودیم. با توجه به این روند، به احتمال زیاد تا دی یا بهمن سال جاری گوشی های سری شیائومی 13 از راه می رسند.

لازم به ذکر است این تاریخ معرفی ها مربوط به بازار چین هستند و معمولا گوشی های موردنظر بعد از چند هفته تا چند ماه به دست کاربران ساکن سایر کشورها می رسند. در این میان یکی از افشاگرها اعلام نموده که ممکن است این گوشی ها تا چند هفته دیگر معرفی شوند و این یعنی ممکن است بسیار زودتر از حد انتظار با این گوشی ها روبرو شویم.

گوشی های سری شیائومی 13 از چه ویژگی هایی بهره می برند؟

بر اساس شایعات و برآورد ها، در این رابطه می توانیم به بعضی ویژگی های احتمالی بپردازیم.

طراحی

هنوز در رابطه با طراحی این گوشی های گزارش های موثق زیادی منتشر نشده است. البته مدتی قبل یکی از سایت ها تصویری واقعی از شیائومی 13 پرو منتشر کرد که هنوز نمی توانیم با قاطعیت زیادی در خصوص صحت و سقم این تصویر صحبت کنیم. اما در کل ممکن است این تصویر واقعیت داشته باشد و در این صورت، طراحی پنل پشتی مدل استاندارد هم مشابه مدل پرو خواهد بود.

تعیینات سخت افزاری

با توجه به اینکه نسل قبلی این گوشی ها با اسنپدراگون 8 نسل 1 راهی بازار شدند، پس برای نسل بعدی باید انتظار بهره گیری از اسنپدراگون 8 نسل 2 را داشته باشیم. یکی از افشاگران مشهور مدعی شده که نمایشگر شیائومی 13 از رزولوشن QHD+ بهره می برد و خود پنل هم از نوع LTPO محسوب می گردد. این در حالی است که مدل استاندارد شیائومی 12 فاقد این تعیینه بود.

در خصوص ظرفیت باتری هر دو گوشی هنوز اطلاعات زیادی فاش نشده ولی با توجه به اسناد منتشر شده، مدل استاندارد شیائومی 13 مانند نسل قبلی از شارژ 67 واتی پشتیبانی می نماید. از سوی دیگر برای مدل پرو باید انتظار پشتیبانی از شارژ 120 واتی را داشته باشیم. در خصوص دوربین هم احتمالا مدل پرو با سنسور دوربین 1 اینچی به دست کاربران می رسد.

در چند سال گذشته مدل استاندارد این گوشی ها بدون دوربین تله فوتو راهی بازار شده اند ولی امیدواریم سال جاری این روند تغییر پیدا کند. اما در خصوص مدل پرو مانند نسل قبلی به احتمال زیاد بار دیگر با دوربین تله فوتو روبرو می شویم.

قیمت سری شیائومی 13

سال گذشته شیائومی 12 و 12 پرو به ترتیب با قیمت 799 و 999 یورو عرضه شدند. هنوز تعیین نیست که شیائومی برای گوشی های سری شیائومی 13 چه قیمتی را در نظر گرفته ولی به احتمال زیاد شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود. البته تا چند سال قبل، قیمت پرچم داران شیائومی بسیار مناسب بود اما حالا مثلا شرکت هایی مانند شیائومی و وان پلاس، گوشی های پرچم دار خود را با قیمت بالایی به فروش می رسانند. باید ببینیم آیا سال جاری شیائومی پرچم داران خود را با قیمت پایین تری نسبت به نسل قبلی عرضه می نماید یا نه.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2135

به "هر آنچه در خصوص گوشی های سری شیائومی 13 می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه در خصوص گوشی های سری شیائومی 13 می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید