موزه سوخته برزیل به صورت مجازی احیا شد (تور ارزان برزیل)

به گزارش تایمر سرگرمی، گوگل درهای موزه ملی برزیل در ریودوژانیرو را که پس از آتش سوزی اخیر از بین رفت، در قالب موزه ای مجازی به روی بازدیدکنندگان گشود. این خبر در بخش احیای مجازی موزه سوخته برزیل جای گرفته است.

موزه سوخته برزیل به صورت مجازی احیا شد (تور ارزان برزیل)

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان برزیل هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور برزیل از تورنتو، سائو پائولو و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا و به نقل از سایت اینگجت، چند سال قبل از آتش سوزی ویرانگر امسال در موزه ملی برزیل، تیم فرهنگی و هنری گوگل عملیات دیجیتالی کردن این کلکسیون را شروع کرد.

حال این تیم چند ماه پس از وقوع آتش سوزی، درهای موزه سوخته برزیل را البته به شکل مجازی به روی بازدیدکنندگان گشود و برای این کار از تصویر استریت ویو یا نمای خیابان گوگل و نمایشگاه های دیجیتال استفاده کرد.

گوگل استریت ویو یا نمای خیابان گوگل فناوری ای است که عکس های پانوراما (سراسرنما) را در گوگل ارث و گوگل مپ برای خیابان ها قابل مشاهده می نماید. موزه ملی برزیل و گوگل قصد داشتند مجموعه آثار این موزه را قبل از آتش سوزی به صورت آنلاین به نمایش گذارند.

ناگفته پیداست که بازدید مجازی جای بازدید واقعی از موزه را نمی گیرد و بعلاوه این روش نمی تواند 20 میلیون اثر هنری ویران شده در آتش سوزی را احیا کند، اما تکنولوژی هایی چون اسکن سه بعدی، عکاسی هایرس، واقعیت مجازی و افزوده می تواند به نوعی امکان حمایتگری از آثاری با ارزش تاریخی را فراهم کند.

احیای مجازی موزه سوخته برزیل نمی تواند آثار تاریخی چون فسیل دایناسورها و قدیمی ترین اسکلت انسانی کشف شده در کشورهای آمریکایی را که در آتش سوزی برزیل از بین رفت، احیا کند اما طرح های مجازی سازی همانند رویکرد گوگل دست کم راهی برای محافظت از آثار تاریخی برای نسل های آینده مهیا می نماید.

آتش سوزی یازدهم شهریور ماه امسال در یکی از قدیمی ترین موزه های دنیا در برزیل، بخش عظیمی از این کلکسیون 20 میلیون قطعه ای را از بین برد.

محققان موزه ملی برزیل اعلام کردند که بیش از یک هزار و 500 قطعه از آثار باستانی این کشور را از میان ویرانه های به جا مانده از آتش سوزی گسترده اخیر احیا نموده اند.

عملیات احیای موزه ملی برزیل با یاری مالی دولت آلمان به این کشور به ارزش 205 هزار و 385 دلار همراه بوده است.

از زمان وقوع آتش سوزی، حمایت های بین المللی از پژوهشگران این موزه به عمل آمده، به طوری که گروهی از متخصصان یونسکو برای مشارکت در عملیات احیا و بازسازی موزه از این مکان تماشا نموده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2163

به "موزه سوخته برزیل به صورت مجازی احیا شد (تور ارزان برزیل)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه سوخته برزیل به صورت مجازی احیا شد (تور ارزان برزیل)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید