موبایل میان رده Y9a به همراه تبلت های جدید هواوی برای بازار ایران رونمایی شد

به گزارش تایمر سرگرمی، رویداد آنلاین هواوی برای معرفی محصولات جدیدش در بازار ایران، امشب (5 آذر) برگزار گردید. در این رویداد موبایل میان رده Y9a به همراه تبلت های جدید این شرکت برای بازار ایران رونمایی شد. در این رویداد مدیران هواوی توضیحات جدیدی درباره سرویس های موبایلی هواوی ارائه دادند و گفتند این تصور که کاربران موبایل های هواوی به سرویس های گوگل دسترسی ندارند بازی با کلمات و اشتباه است.

موبایل میان رده Y9a به همراه تبلت های جدید هواوی برای بازار ایران رونمایی شد

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران،اولین سخنران رویداد بابک فیاض، قائم مقام بخش موبایل هواوی بود که از استراتژی دنیای هواوی گفت. او با اشاره به این نکته که هواوی هم اکنون 194 هزار کارمند دارد که نیمی از آنها در بخش تحقیق و توسعه فعالیت می نمایند، از اهمیت این بخش در ساختار این شرکت گفت. صرف 20 میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه در سال 2019 و در اختیار داشتن 85 هزار پتنت آماری است که به گفته او نشان از عزم جدی این شرکت در بحث تحقیق و توسعه دارد.

او همچنین خاطرنشان کرد که هواوی در حال حاضر بیش از 3 میلیارد نفر را در سراسر دنیا با زیرساخت ارتباطی خود به یکدیگر متصل نموده که تا به امروز حتی یک بار هم مشکل امنیتی یا نفوذ در شبکه رخ نداده است. فیاض به چیپست کرین 9000 به عنوان قوی ترین پردازنده گوشی همراه حال حاضر نیز اشاره نمود و بهترین عملکرد دوربین گوشی های همراه را از آن هواوی دانست.

معرفی هواوی Y9a

علی فخار مدیر ارتباطات و بازاریابی هواوی نیز در ادامه از Y9a رونمایی کرد. او ابتدا به طراحی بدنه و دوربین این گوشی اشاره نمود که تنه به عظیمانی مانند سری گوشی های پرچم دار Mate می زند. طراحی استفاده شده در Y9a که به هیلو دیزاین (Halo Design) معروف است برای اولین بار در هواوی Mate 30 مورد استفاده نهاده شد. گوشی Y9a در سه رنگ نقره ای، صورتی شکوفه ای و مشکی عرضه می گردد.

صفحه نمایش این گوشی 6.63 اینچی بدون حاشیه با وضوح تصویر 2400 در 1080 پیکسلی است. این صفحه نمایش به صورت کامل و بدون بریدگی در بخش جلوی دستگاه نهاده شده است که این مسئله به یاری دوربین سلفی پاپ آپ محقق شده است. هواوی Y9a مجهز به دوربینی 64 مگاپیکسلی و چهارگانه است. علاوه بر دوربین اصلی یک سنسور 8 مگاپیکسلی برای زاویه دید فوق گسترده 120 درجه، یک سنسور 2 مگاپیکسلی برای عکاسی نزدیک از سوژه (ماکرو) و یک سنسور 2 مگاپیکسلی دیگر برای تشخیص عمق میدان نیز در این دوربین وجود دارد. این دوربین همچنین به هوش مصنوعی هواوی مجهز شده است و به گفته این شرکت می تواند در هر شرایطی، شب یا روز، دور یا نزدیک تصاویر بسیار خوبی را ثبت کند.

ویژگی مهم دیگر دوربین این گوشی قابلیت تصویربرداری در تاریکی شب است. می توانید میزان ISO این دوربین را به عدد 51200 افزایش دهید که به شما یاری خواهد نمود تا در محیط های بسیار تاریک هم عکاسی کنید. به علاوه این موبایل، به لرزشگیر الکترونیکی در فیلمبرداری هم مجهز شده که تصاویری با ثبات و حرفه ای ارائه می دهد. دوربین سلفی این گوشی 16 مگاپیکسلی و از نوع پنهان (Pop Up) است که هنگام استفاده از داخل بدنه خارج می گردد.

همچنین Y9a از باتری 4200 میلی آمپر ساعتی با قابلیت شارژ فوق سریع 40 وات بهره می برد که در میان رده ها یک ویژگی قابل توجه است. به گفته هواوی باتری این گوشی در عرض 30 دقیقه، 70 درصد شارژ می گردد.

سنسور اثر انگشت ترکیب شده با کلید پاور (Power)، حافظه سریع رم 8 گیگابایتی، 128 گیگابایت حافظه داخلی، بلوتوث 5.1 و جک هدفون 3.5 میلی متری از ویژگی های قابل توجه دیگر این گوشی هستند. این موبایل هوشمند اکنون در بازار ایران با حدود قیمت 8 میلیون تومان عرضه شده است.

شرح درباره اکوسیستم هواوی

پس از معرفی هواوی Y9a، شهاب نادری، مدیر برند هواوی در خصوص اکوسیستم 1+8+N این شرکت شرحاتی را ارائه کرد. او اکوسیستم 1+8+N هواوی تشریح کرد و گفت که عدد 1 نمادی از گوشی هوشمند هواوی است؛ دستگاهی که درگاه ورود به دنیا دیجیتال امروز و ابزار ارتباطی با بقیه این اکوسیستم است. عدد 8 در این اکوسیستم به سایر گجت های تولیدی هواوی اشاره دارد که هر روزه توسط کاربر مورد استفاده قرار می گیرند.

تبلت، لپ تاپ، ساعت هوشمند، هدفون و سایر محصولات مشابه از این دسته اند. اما N، مجموعه های از هزاران سرویس و دستگاه های مختلفی است که در دنیای دیجیتال امروز مورد استفاده قرار می گیرند و به یاری ابزارهای بخش 1 و 8 در دسترس کاربر قرار می گیرند. بازی ها، پلتفرم های موسیقی و ویدیو، دستگاه پروژکتور یا پرینتر، دوربین ها و حتی سرویس هایی مانند مسیریابی و خدمات سفر، همه به وسیله ابزارهای دیجیتال در اختیار ما قرار می گیرند.

اما مهمترین بخش این اکوسیستم دو علامت + آن هستند که ترکیبی از راهکاری سخت افزاری و نرم افزاری هستند. به گفته نادری، اولی نماد Huawei Share است که ارتباط بین گوشی هوشمند شما را با دیگر دستگاه های دیجیتال تان برقرار می نماید. علامت + دوم به HiLink اشاره دارد که خود شامل زیرساختهای ارتباطی 4G و 5G، اینترنت کابلی و مخابراتی می گردد.

هواوی با این اکوسیستم در کوشش است تا دنیایی هوشمند و متصل را ایجاد کند، دنیایی که دغدغه و دردسرهای کار با ابزارهای هوشمند به حداقل برسد.

معرفی تبلت های جدید هواوی

امیرحسین قاسمی مدیر ارشد محصول هواوی نیز در ادامه شرحاتی در خصوص دو تبلت میان رده جدید این شرکت یعنی Matepad T10 و Matepad T8 ارائه کرد. تبلت T10 فقط 450 گرم وزن داشته و 7.85 میلی متر ضخامت دارد. صفحه نمایش 9.7 اینچی این دستگاه وضوح تصویری 1280 در 800 پیکسل را ارائه داده و از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی می نماید. با قابلیت Multi-Windows رابط کاربری EMUI می توان روی این تبلت به صورت همزمان از دو برنامه استفاده کرد.

این محصول با توجه به سلامتی چشم کاربر، از قابلیت Eye Protection بهره می برد که در واقع نور آبی مضر صفحه نمایش را کاهش می دهد تا باعث ایجاد خستگی در چشمان نگردد. علاوه بر آن، حالت مخصوص کتاب خوانی (eBook) نیز در این تبلت وجود دارد که شرایطی درست شبیه به خواندن کتاب را بازسازی می نماید. همچنین این تبلت از قابلیت Dark Mode بهره می برد.

تبلت هواوی Matepad T10 مجهز به 2 اسپیکر است که صدای استریو را به یاری استاندارد صوتی Huawei Histen 6.1 ارائه می نماید. باتری 5100 میلی آمپری این دستگاه نیز امکان کار با صفحه نمایشی آنچنان عظیم را در طول روز فراهم می نماید. در کنار آن نیز پردازنده هشت هسته ای Kirin 710A وجود دارد که خیال کاربر را از عملکرد بهینه و بی عیب دستگاه راحت می نماید.

تبلت هواوی Matepad T8 نیز هم خانواده T10 به حساب آمده و با صفحه نمایش 8 اینچی مناسب افرادی است که با صفحه نمایش کوچک تر، راحت تر هستند و البته قصد پرداخت هزینه کمتری هم دارند. این تبلت ها به زودی وارد بازار کشور شده و به گفته هواوی، با هدیه ویژه اشتراک 3 ماهه پلتفرم نماوا در اختیار خریداران قرار خواهند گرفت.

هواوی: اینکه می گویند گوگل نداریم گول زننده است

اما در انتهای این رویداد، بابک فیاض، قائم مقام بخش موبایل هواوی به سوالات متداول کاربران درباره سرویس های موبایلی هواوی یا Huawei Mobile Services پرداخت. فیاض در پاسخ به این سوال که وجود نداشتن گوگل در گوشی های جدید هواوی به چه معناست، گفت:

این که بعضی می گویند گوشی های هواوی گوگل ندارد به نوعی گول زننده است و بعضی فکر می نمایند نمی توانند در گوگل سرچ نمایند یا مثلا به جی میل خود دسترسی داشته باشند که چنین برداشتی کاملا اشتباه است. گوشی هایی که از سرویس های موبایلی هواوی استفاده می نمایند، اپ های گوگل را به صورت پیش فرض ندارند که بعضی از مهم ترین این اپ ها مثل کروم، نقشه، مترجم و... به وسیله سایر مارکت ها قابل دریافت و استفاده است.

آخرین خبر ارائه شده از طرف هواوی در این رویداد، حضور گوشی پرچمدار هواوی Mate 30 به ایران است. این گوشی به پردازنده کرین 990 مجهز شده که به گفته هواوی، جزء 20 پردازنده برتر دنیاست. این گوشی که تا به حال به صورت رسمی وارد ایران نشده بود، در آینده نزدیک در بازار ایران در دسترس خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1324

به "موبایل میان رده Y9a به همراه تبلت های جدید هواوی برای بازار ایران رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موبایل میان رده Y9a به همراه تبلت های جدید هواوی برای بازار ایران رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید