مقاله: موزه هنر اسلامی دوحه (قطر)

به گزارش تایمر سرگرمی، در بازدیدتان از موزه هنر اسلامی دوحه در تور قطر، شما می توانید 14 قرن از تاریخ هنر اسلامی را در چند ساعت ببینید. نمایشگاه های باشکوه و خلاقانه آثار هنری و تاریخی به دست آمده از سراسر دنیای اسلام در این موزه، آن را مورد توجه برترین موسسات فرهنگی در دنیا قرار داده اند. در اینجا شما می توانید مجموعه ای غیر قابل قیمت گذاری از نقاشی ها، کارهای شیشه ای، فلزکاری ها، ظروف سفالی، پارچه ها و دست نوشته هایی از دوره های مختلف تاریخی و از مهم ترین قلمروهای اسلامی از جمله قلمرو مغول ها و صفوی ها را ببینید. امکان ندارد با بازدید از این مجموعه در تور دوحه تحت تاثیر کیفیت و تنوع مجموعه ها قرار نگیرید؛ مجموعه هایی که در یک ساختمان مدرن و بسیار زیبا جای گرفته اند. این ساختمان باشکوه توسط معمار بسیار معروف، آی ام پی (I.M. Pei) طراحی شده است. از دیگر طراحی های برجسته این معمار می توان به هرم موزه لوور و موزه جان اف کندی اشاره کرد.

مقاله: موزه هنر اسلامی دوحه (قطر)

از همان لحظه ای که ورودی با عظمت موزه هنر اسلامی دوحه با ردیف هایی از درختان نخلش را می بینید می توانید حس کنید که یک تجربه ویژه در تور قطر در انتظارتان است. در داخل، این ساختمان خودش یک شاهکار معماری از نور و فضا است. در طراحی این مجموعه علاوه بر حفظ فضایی مدرن، از الگوهای اسلامی الهام گرفته شده است. مجموعه آثار هنری در 3 طبقه پخش شده اند: اولین و دومین طبقه محل قرارگیری نمایشگاه های دائمی هستند. آثار هنری با موضوعات و طرح های مشابه در کنار هم قرار دارند تا به بازدیدکنندگان ایده ای از همگنی هنر اسلامی را ارائه دهند. نمایشگاه های موقت و دوره ای ممکن است نیاز به پرداخت ورودی داشته باشند، اما ورودی موزه هنر اسلامی و گالری های دائمیش رایگان است.

این موزه همچنین منزلگاه کافه های روباز و سربسته، یک فروشگاه هدیه و یک رستوران دارای ستاره میشلن با نام IDAM است. کافه در طبقه زیرزمین، رستوران در بالاترین طبقه و فروشگاه مجموعه در طبقه همکف قرار دارد. در خود موزه راهنماها آماده اند تا مسافران تور قطر را در زمان بازدیدشان از بخش های مختلف راهنمایی کنند. یک تور 40 دقیقه ای رایگان به زبان های انگلیسی و عربی از نمایشگاه های دائمی در روزهای پنجشنبه ساعت 2 بعدازظهر برقرار است. موزه به جز روزهای جمعه از ساعت 9 تا 7 شب باز است. روزهای جمعه موزه کار خود را از ساعت 1.30 و بعد از نماز شروع می کند. در ماه رمضان موزه تا ساعت 2 صبح باز است. ورود تا نیم ساعت قبل از تعطیلی امکان پذیر است. محوطه پارک و کافه های این مجموعه، خودشان به تنهایی مقصدی ایده ال برای گذراندن یک بعدازظهر عالی از تور دوحه را به وجود آورده اند.

منبع مقاله: موزه هنر اسلامی دوحه (قطر)

انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1808

به "مقاله: موزه هنر اسلامی دوحه (قطر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: موزه هنر اسلامی دوحه (قطر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید