ماجرای افزایش تعداد پله های تعرفه های برق در قبوض چیست؟

به گزارش تایمر سرگرمی، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه طبق بند (ی) تبصره 8 قانون بودجه 1400 تعرفه های برق از ابتدای بهمن ماه افزایش یافته است، گفت: براساس این قانون قرار بود در قبوض فقط چهار پله تعیین شود که توانیر برای شفاف شدن قیمت هر بخش از مصرف تعداد این پله ها را نسبت به الگوی تعیین شده، 100 کیلووات ساعت به 100 کیلووات ساعت تعیین کرد که این فرایند تعداد پله ها را افزایش داده است.

ماجرای افزایش تعداد پله های تعرفه های برق در قبوض چیست؟

او ادامه داد: دوره های سال به دو بخش گرم و غیر گرم و اقلیم به پنج بخش شامل عادی، گرمسیر یک، گرمسیر 2، گرمسیر 3 و گرمسیر 4 تقسیم کرده است که الگوی مصرف در ماه های گرم و غیر گرم براساس این اقلیم ها تعیین می شود.

به گفته سخنگوی صنعت برق، در اقلیم عادی مانند تهران، اصفهان و شیراز که تا 85 درصد مساحت کشور را شامل می شود الگوی مصرف در ماه های غیر گرم 200 کیلووات ساعت و در ماه های گرم 300 کیلووات ساعت است البته این رقم در اقلیم گرمسیری یک در ماه های گرم 3000 کیلووات ساعت تعیین شده است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه قیمت برق برای پله اول که یارانه دریافت می کند تفاوتی با سال های گذشته ندارد، گفت: در پله های بعدی قیمت براساس قیمت تأمین برق که 307 تومان به ازای هر کیلووات است، محاسبه خواهد شد.

او افزود: با توجه به محدودیت های جدی وزارت نیرو برای تأمین برق، مشترکین پر مصرف باید اندازه مصرف خود را کاهش دهند که این فرایند با کنترل مصرف وسایل سرمایشی به سادگی عملیاتی خواهد شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2045

به "ماجرای افزایش تعداد پله های تعرفه های برق در قبوض چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای افزایش تعداد پله های تعرفه های برق در قبوض چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید