قزاقستان دیگر بهشت بیت کوین نیست

به گزارش تایمر سرگرمی، پس از قطع اینترنت در هفته گذشته، ماینرهای رمزارز به فکر مهاجرت از قزاقستان افتاده اند و می گویند این کشور ممکن است دیگر آن بهشت بیت کوین که سابق بر این بود، نباشد.

قزاقستان دیگر بهشت بیت کوین نیست

به گزارش خبرنگاران، دولت قزاقستان در پی بروز ناآرامی در این کشور که دومین میزبان بزرگ استخراج نمایندگان رمزارز است، دسترسی به اینترنت را مسدود کرد که باعث آفلاین شدن دیتاسنترهای مورد استفاده برای فراوری رمزارز و کاهش حدود 13 درصدی نیروی رایانش دنیای بیت کوین شد.

آلن دورجیف از انجمن عمومی صنعت بلاک چین و دیتا سنتر در قزاقستان که نماینده 80 درصد از شرکتهای استخراج رمزارز در این کشور است، اظهار کرد: بیشتر فراورینمایندگان رمزارز اکنون آنلاین شده اند.

با این حال چهار ماینر بزرگ در مصاحبه با رویترز گفتند: ازسرگیری فعالیتهای استخراج رمزارز نمی تواند مسائلی را که برای این صنعت پیش می آید، پنهان کند و برخی از آنها یا مشتریانشان ممکن است در پی رفتن به کشورهای دیگری برای ادامه فعالیت باشند.

ماینرها می گویند قطعی اینترنت پس از تشدید نظارت دولتی بر فعالیت استخراج نمایندگان رمزارز، به نگرانیها نسبت به ثبات و منظره کسب و کار افزوده است.

وینسنت لیو، ماینری که از چین به قزاقستان آمد تا از برق مقرون به صرفه این کشور بهره مند گردد، اظهار کرد: تغییر فضا وی را واداشته است انتقال فعالیتهایش به آمریکای شمالی یا روسیه را آنالیز کند. وی گفت: دو یا سه سال پیش ما قزاقستان را به علت فضای سیاسی باثبات و برق ثابت، بهشت صنعت استخراج رمزارز می نامیدیم. اکنون شرایط را آنالیز می کنیم و تصور می کنم بخشی از هش ریت را در قزاقستان حفظ کنیم و بخش دیگر را به کشورهای دیگر منتقل کنیم.

بیت کوین و رمزارزهای دیگر به وسیله رایانه های قدرتمندی استخراج می شوند که به برق زیادی احتیاج دارند و اغلب از برق فراوری سوختهای فسیلی استفاده می نمایند.

قزاقستان سال میلادی گذشته پس از این که چین به مقابله با فعالیت صنعت استخراج رمزارز برخاست و سبب مهاجرت گسترده فعالان این بخش شد، به دومین مرکز بزرگ استخراج بیت کوین در دنیا پس از آمریکا تبدیل شد. این کشور در اوت 18 درصد از هش ریت دنیای - نیروی رایانشی مورد استفاده رایانه های متصل به شبکه بیت کوین - سهم داشت که بالاتر از هشت درصد در آوریل، پیش از شروع سرکوبی ماینرها به وسیله چین بود.

مزارع استخراج رمزارز قزاقستان عموما از برق فراوری نیروگاههای زغال سوز استفاده می نمایند که در جهت کربن زدایی از اقتصاد، به دردسر مقامات این کشور تبدیل شده اند. ماینرهای رمزارز باعث شده اند قزاقستان مجبور گردد برق وارد نموده و برق فراوری داخل را سهمیه بندی کند. دولت قزاقستان اکنون در پی دریافت مالیات و ساماندهی ماینرهای غیرمجاز است. به همین دلیل سال گذشته اعلام شد دولت با ماینرهای غیرمجاز که تصور می رود دو برابر ماینرهای مجاز برق مصرف می نمایند، مقابله خواهد نمود.

یکی از موسسان شرکت استخراج رمزارز BTC KZ اظهار کرد: هجوم ماینرهای چینی مسائل برای ماینرهای بومی را با محدود کردن برق، مضاعف نموده است. مشتریان ممکن است در پی مهاجرت به آمریکا و روسیه باشند.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال چهار ماینر گفتند مالیاتهای نسبتا پایین، هزینه های نیروی کار و تجهیزات مقرون به صرفه همچنان مزیتهایی برای فعالیت استخراج نمایندگان رمزارز در قزاقستان عرضه می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2056

به "قزاقستان دیگر بهشت بیت کوین نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قزاقستان دیگر بهشت بیت کوین نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید