قبرستان مشترک مسلمانان و یهودیان یزد ثبت ملی شد

به گزارش تایمر سرگرمی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از ثبت گورستان قدیمی جوی هرهر در فهرست آثار ملی کشور اطلاع داد.

قبرستان مشترک مسلمانان و یهودیان یزد ثبت ملی شد

ایسنا: علی اصغر صمدیانی ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: این گورستان با مساحتی بیش از 52 هزار مترمربع، در محله جوی هرهر و در حریم ثبت جهانی یزد قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شکل و نوع ساختمان های موجود در این قبرستان بازگوکننده معماری قاجاری - پهلوی آن است، گفت: این اثر دارای قدمتی چند صدساله است و تا قبل از دهه 40 هجری شمسی، اهمیت خاصی در شهر داشته است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان از تدفین اموات مسلمانان و یهودیان در این قبرستان در گذشته یاد کرد و گفت: ورودی قبرستان مسلمانان در ضلع شمالی و ورودی قبرستان یهودیان در ضلع جنوبی قرار داشته است.

صمدیانی با اشاره به این که مزار جوی هرهر، پیکر افراد برجسته علمی، فرهنگی و مالی را در خود جای داده است، توضیح داد: هم اکنون در قبرستان مسلمانان، دفن اموات انجام نمی گردد اما قبرستان یهودیان با مساحت تقریبی 22 هزار مترمربع، همچنان کاربری خویش را حفظ نموده و علاوه بر دفن اموات، مراسم های مذهبی نیز در آن انجام می گردد.

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی یزد: این اثر تاریخی به تازگی با شماره 33132 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1413

به "قبرستان مشترک مسلمانان و یهودیان یزد ثبت ملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبرستان مشترک مسلمانان و یهودیان یزد ثبت ملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید