تور استرالیا: فرانسه: لغو قرارداد زیردریایی به وسیله استرالیا یک خیانت است

به گزارش تایمر سرگرمی، سفیر فرانسه در استرالیا، تصمیم کانبرا مبنی بر لغو قرارداد خرید زیردریایی از پاریس را خیانتی عمدی توصیف کرد و آن را مایه تاسف دانست.

تور استرالیا: فرانسه: لغو قرارداد زیردریایی به وسیله استرالیا یک خیانت است

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش به نقل از راشاتودی، ژان پیر تیبو، سفیر فرانسه در استرالیا، تصمیم کانبرا مبنی بر لغو قرارداد خرید زیردریایی از پاریس که باعث بحران دیپلماتیک بین دو کشور شد را یک خیانت از پیش برنامه ریزی شده توصیف کرد.

تیبو ساعاتی قبل از فراخوانده شدن، در مصاحبه با نشریه ای استرالیایی گفت که گزارش های مستقلی وجود دارد که نشان می دهد استرالیا 18 ماه قبل از اعلام رسمی لغو قرار داد 90 میلیارد دلاری با فرانسه، تصمیم به لغو این قرارداد را داشته است.

سفیر فرانسه در ادامه اضافه کرد: این بدان معناست که ما در این 18 ماه گمراه شده بودیم. مقدمات این خیانت 18 ماه به طول انجامید. اگر گزارشات این خیانت عمدی ثابت گردد، این نشان دهنده از بین رفتن اعتماد بین دو کشور خواهد بود.

این دیپلمات با اشاره به اینکه وزیران خارجه و دفاع فرانسه و استرالیا در اواخر ماه گذشته جلسه ای را برای بحث در خصوص روابط دفاعی بین دو کشور برگزار کردند، اسم کرد: ما قصد داشتیم که راه های نوی را برای توسعه همکاری های دوجانبه باز کنیم، اما پس از 15 روز با لغو این قرارداد عظیم، ما از پشت چاقو خوردیم.

او در ادامه اضافه کرد: این پروژه عظیم نمادی از رابطه بین یک کشور اروپایی و استرالیا بود و لغو بدون هشدار آن واقعاً مایه تاسف است.

این در حالی است که استرالیا روز پنجشنبه از لغو قرارداد 90 میلیارد دلاری خرید زیردریایی با شرکت فرانسوی Naval Group، پس از ایجاد یک اتحاد دفاعی و امنیتی نو با آمریکا و انگلیس اطلاع داد.

در واکنش به این اقدام استرالیا، فرانسه امروز، شنبه، در اقدامی بی سابقه سفیران خود را از کانبرا و واشنگتن فراخواند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1779

به "تور استرالیا: فرانسه: لغو قرارداد زیردریایی به وسیله استرالیا یک خیانت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: فرانسه: لغو قرارداد زیردریایی به وسیله استرالیا یک خیانت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید