عوامل فروش موتورسیکلت های سرقتی در چنگال پلیس

به گزارش تایمر سرگرمی، معاون اجتماعی پلیس فتا از شناسایی و دستگیری اعضای باندی از سارقان اطلاع داد که اقدام به سرقت موتور سیکلت نموده و سپس در یکی از سایت ها آنها را می فروختند.

عوامل فروش موتورسیکلت های سرقتی در چنگال پلیس

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سرهنگ رامین پاشایی گفت: افرادی که به صورت سازمان یافته نسبت به سرقت موتورسیکلت در استان مازندران اقدام و وسایل نقلیه سرقتی را از طرق مختلف به استان خراسان رضوی منتقل نموده و به فروش می رساندند، در دام پلیس فتا گرفتار شدند.

وی افزود: این افراد سودجو و کلاهبردار در بعضی استان ها به ویژه مازندران اقدام به سرقت موتورسیکلت نموده و سپس آنها را به استان دیگر یعنی خراسان رضوی منتقل می کردند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ادامه داد: اقدام بعدی این شیادان، درج آگهی در سایت های واسط مانند دیوار بود که با ترفندهایی نظیر دریافت بیعانه از خریدار یا با ساخت مدارک جعلی اقدام به فروش موتورسیکلت می کردند که با رصد لحظه ای پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ پاشایی گفت: این افراد که یک گروه 3 نفره بودند موتورسیکلت های سرقتی را به صورت اوراق از استان مازندران به استان خراسان رضوی منتقل و در استان مذکور سرهم بندی نموده و به فروش می رساندند که همگی در اقدام فنی و عملیاتی پلیس فتا شناسایی و به دام افتادند.

وی به مردم توصیه کرد: هنگام خرید اقلامی مانند خودرو و موتورسیکلت از سایت های واسط، قبل از واریز وجه از اصالت کالا اطمینان حاصل نموده و حتما سند و مدارک را با مشخصات وسیله نقلیه مانند شمارک پلاک و شماره موتور که روی آن حک شده مطابقت دهند و تا زمانی که از اصالت کالای مدنظرشان اطمینان حاصل ننموده و از سوی کارشناس مورد تایید قرار نگرفته اند از پرداخت هرگونه وجهی خودداری نمایند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا افزود: صاحبان سایت های واسط حتما باید به صورت دوره ای پیکربندی سایت های خود را برای موضوع احراز هویت، بروز و برای به حداقل رساندن بروز جرایم و وقایع این چنینی، روش های جدید و نوآورانه به کار بندند تا افراد سودجو نتوانند به هر طریقی در این سایت ها آگهی درج نمایند.

سرهنگ پاشایی همچنین گفت: هموطنان در صورت مشاهده موارد مشکوک می توانند آن را به وسیله مراجع قانونی یا سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1170

به "عوامل فروش موتورسیکلت های سرقتی در چنگال پلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل فروش موتورسیکلت های سرقتی در چنگال پلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید