عراقچی: مسائل مهم و جدی باید حل و فصل شود

به گزارش تایمر سرگرمی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه در چهار دوره گذشته پیشرفت های نسبتاً خوبی داشتیم و راستا مشخصی را طی کردیم، تاکید کرد: می دانیم که راستا روشنی را باید طی کنیم ولی مسائل جدی و مهم کماکان باقی مانده است که باید حل و فصل شود.

عراقچی: مسائل مهم و جدی باید حل و فصل شود

به گزارش خبرنگاران، سید عباس عراقچی عصر امروز در بدو ورود به وین و در آستانه نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: امروز دور جدید مذاکرات ما با کشورهای 1+4 شروع خواهد شد. ما در چهار دوره گذشته پیشرفت های نسبتاً خوبی داشتیم و راستا مشخصی را طی کردیم.

وی با بیان اینکه می دانیم که راستا روشنی را باید طی کنیم ولی مسائل جدی و مهم کماکان باقی مانده است، گفت: این مسائل باید حل و فصل شود. از امروز دوباره مذاکرات را شروع می کنیم و امیدوار هستیم در طول مذاکرات چند روزه بتوانیم به راه چاره های نهایی دست پیدا کنیم.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه درباره ملاقاتهای دوجانبه هیات ایرانی شرح داد: طبیعی هست که نشست اصلی یک محملی است که در کنار آن، مذاکرات به صورت دو و چند جانبه، رسمی و غیررسمی شروع و برگزار می شود. حتی پیش از شروع جلسه کمیسیون مشترک گفت وگوهای دوجانبه داشتیم. همین الان ملاقات بسیار خوبی با هیات روسیه داشتم. یک بار با هم مسائلی که در مذاکرات باید به آن پرداخته شود، مرور کردیم و الحمدالله اشتراک مواضع خوبی هم در بیشتر موارد داریم.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده ایران صبح امروز برای شرکت در پنجمین دور مذاکرات برجام، تهران را به مقصد وین ترک کرد.

دور پنجم مذاکرات ایران و گروه 1+4 درباره چگونگی اجرای کامل و موثر برجام امروز (سه شنبه) در شهر وین پایتخت اتریش شروع خواهد شد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1638

به "عراقچی: مسائل مهم و جدی باید حل و فصل شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: مسائل مهم و جدی باید حل و فصل شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید