طراحی خلاقانه یک آپارتمان کوچک که همه چیز دارد

به گزارش تایمر سرگرمی، در مکان هایی مانند تایپه، پایتخت تایوان که هزینه های مربوط به مسکن بالا است، فضایی که افراد جوان می توانند برای زندگی تهیه نمایند هر روز کوچک و کوچک تر می گردد و طراحی های خلاقانه معماری یک ضرورت به نظر می رسد تا بتوان کیفیت زندگی را در این فضاها بالا برد.

در این پروژه که توسط گروه A Little Design اجرا شده است، صاحبان خانه می خواستند آپارتمانی قدیمی که تنها 22 متر مربع مساحت داشت را بازسازی نموده و آن را تبدیل به فضایی نمایند که تا حد ممکن جادار بوده و نیازهای زندگی روزانه آن ها را تأمین کند.

طراحی خلاقانه یک آپارتمان کوچک که همه چیز دارد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ خشتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

پس از ورود به خانه، شما مستقیماً وارد یک راهرو می شوید که در سمت چپ آن آشپزخانه و در سمت راستش سرویس بهداشتی (حمام و دستشوئی) قرار گرفته است.

این آشپزخانه جمع و جور دارای یک گاز رومیزی، سینک، یک یخچال کوچک، یک ماشین لباس شوئی و خشک کن و تعدادی کابینت است.

در سرویس بهداشتی، کاشی های سفید عنصر کلیدی طراحی هستند که به روشنی و دل باز محیط یاری می نمایند؛ هم چنین برای انعکاس نور و بزرگ تر به نظر رسیدن فضا از دو آئینه بر روی دیوارها استفاده شده است.

در پشت آشپزخانه، فضای نشیمن اصلی خانه واقع شده است. یک مبل توکار راحت، میزهای بار کنار دیوار به همراه جایگاه و چندین قفسه، مبلمان اصلی این قسمت هستند. در صورت احتیاج می توان میزها را به وسط اتاق آورده و به میز غذاخوری تبدیل کرد.

اتاق خواب نیز در ارتفاع بالاتر و بر روی سرویس بهداشتی قرار گرفته است.

آپارتمان ارتفاع زیادی نداشته و ارتفاع 3.3 متری آن باعث شد که اتاق خواب مانند یک اتاق زیر شیروانی کوتاه گردد و نمی توان در آن ایستاد؛ اما برای نشستن و خوابیدن کاملاً مناسب است، دسترسی به آن نیز به وسیله پلکانی چوبی امکان پذیر شد.

بر روی یکی از دیوارها کمدی برای نگه داری لباس ها تعبیه شده و در بالای آن نیز قفسه های دیگری وجود دارد.

می بیند که با وجود محدود بودن مساحت آپارتمان، طراحی خلاقانه باعث ایجاد فضایی پر کاربرد شده و نور طبیعی و تهویه نیز در بخش های مختلف وجود دارد، هم چنین استفاده کلی از رنگ سفید و بلوطی در حس دل بازی محیط بسیار تأثیر گذار بوده است.

منبع: دیزاین مترز
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 653

به "طراحی خلاقانه یک آپارتمان کوچک که همه چیز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی خلاقانه یک آپارتمان کوچک که همه چیز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید