تعداد واقعی قربانیان کووید در هند 2 میلیون نفر است

به گزارش تایمر سرگرمی، کارشناسان هشدار داده اند که آمار واقعی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا ویروس هند در مقایسه با 395 هزار مورد مرگ و میر رسمی گزارش شده بسیار زیادتر است و می تواند نزدیک به 2 میلیون نفر باشد.

تعداد واقعی قربانیان کووید در هند 2 میلیون نفر است

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران ، دانشمندان در موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشگاه واشنگتن می گویند هند به علت آزمایش ناکافی فقط بین 3 تا 5 درصد موارد را می تواند شناسایی کند.

بعلاوه مراد باناجی ریاضیدان دانشگاه میدلکس تخمین می زند که آمار واقعی فوت شده های کرونایی کشور هند حدود 5 برابر رقم گزارش شده باشد.

طبق گزارش وال استریت ژورنال باناجی این تخمین را تا حدودی بر اساس داده های مرگ و میر و سروس آنالیز کرد که نشان دهنده وجود آنتی بادی در جمعیت است.

این برآوردهای تازه تحقیقات صورت گرفته به وسیله نیویورک تایمز در ماه گذشته را نشان می دهد که می گوید تعداد واقعی فوتی های می تواند به یک میلیون و 600 هزار نفر نزدیک باشد.

نشریه تایمز در مشورت با بیش از دوازده متخصص گزارش داد به علت ضعف در ثبت سوابق و عدم آزمایش گسترده ، تهیه تصویری روشن حتی از تعداد کل مبتلایان در هند سخت است.

کارشناسان گفته اند که محاسبه غلط تعداد مبتلایان و فوتی ها می تواند به علت آزمایش ناکافی ، تحت فشار قرار گرفتن بیمارستان ها و عدم دسترسی به خدمات بهداشتی در منطقه ها روستایی کشور باشد.

این می تواند به این معنی باشد که بسیاری از مرگ ها با ویروس کرونا در خانه اتفاق می افتد ، به ویژه در منطقه ها روستایی و بنابراین از شمارش حذف می شوند. محققان دیگر دریافته اند که خانواده ها مایل نیستند بگویند عزیزانشان با این ویروس مرده اند. سیستم نگهداری سوابق مرگ در هند هم غیرقابل اعتماد است ، از هر پنج مرگ فقط چهار مورد از نظر پزشکی مورد آنالیز قرار نگرفته است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1711

به "تعداد واقعی قربانیان کووید در هند 2 میلیون نفر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد واقعی قربانیان کووید در هند 2 میلیون نفر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید