شرایط ورود به ترکیه در دوران کرونا

به گزارش تایمر سرگرمی، شرایط ورود به ترکیه در دوران کرونا چگونه است؟

شرایط ورود به ترکیه با شیوع ویروس دلتای کرونا به حالت بحرانی درآمده است، از این رو وزارت کشور ترکیه شرایطی را برای ورود مسافران به این کشور در نظر گرفته است. شرایط ورود به ترکیه در دوران کرونا به گونه ای است که سفر اتباع خارجی بعضی از کشورها به این کشور با محدودیت هایی همراه شده است. به طور مثال وزارت کشور ترکیه برای جلوگیری از توسعه نوع نو ویروس کرونا دلتا، همراه بودن جواب منفی آزمایش تست PCR را برای ورود به این کشور الزامی نموده است.

شرایط ورود به ترکیه در دوران کرونا

بهترین تجربه سفر را با نرخ تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به عبارتی اگر قصد سفر به این کشور را دارید باید از شرایط لازم را برای ورود به آن اطلاع داشته باشید. در غیر این صورت امکان ورود به کشور ترکیه را نخواهید داشت. برای اطلاع از شرایط ورود به ترکیه در دوران کرونا با مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

  1. کشور ترکیه پروازهای کشورهای بنگلادش، برزیل، هند، نپال، آفریقای جنوبی و سریلانکا را به حالت تعلیق درآورد.
  2. مسافران اجازه ندارند از شهر آدانا عبور نمایند.
  3. مسافرانی که در 14 روز گذشته در کشورهایی مانند افغانستان، بنگلادش، برزیل، هند، نپال، پاکستان، آفریقای جنوبی و سریلانکا بوده اند باید از اول جولای 2021، تست PCR منفی که سه روز از تاریخ آن گذشته باشد را قبل از ورود به کشور ترکیه به همراه داشته باشند. البته، این قانون برای بچه ها زیر 6 سال صدق نمی کند. بعلاوه مسافران این کشورها در صورتی که دچار بیماری کرونا شده اند و از زمان واکسن آنها بیش از 14 روز گذشته باید دو هفته پس از ورود به کشور ترکیه در قرنطینه بمانند.
  4. بعلاوه مسافران کشورهای مصر، ایران، سنگاپور و انگلیس باید تست PCR منفی که سه روز از تاریخ آن گذشته باشد به همراه داشته باشند. طبق بخشنامه این قانون برای بچه ها بالای 6 سال هم باید رعایت گردد.
  5. از اول جولای 2021 مسافرانی که از کشورهایی غیر از ایران، افغانستان، بنگلادش، برزیل، مصر، هند، نپال، پاکستان، سنگاپور، سریلانکا، آفریقای جنوبی و انگلیس وارد خاک ترکیه می شوند باید شرایط زیر را برای ورود به این کشور رعایت نمایند. این شرایط عبارتند از:
  • از جواب منفی تست PCR مسافران باید 72 ساعت گذشته باشد.
  • 48 ساعت از تست آنتی ژن سریع کووید - 19 مسافران قبل از ورود به ترکیه گذشته باشد.
  • این قوانین برای بچه ها زیر 6 سال صدق نمی کند.
  • مسافرانی که واکسینه شده اند باید 14 روز قبل از سفر گواهی واکسیناسیون کامل خود را به همراه داشته باشند.
  • مسافرانی که از کشورهای صربستان و مجارستان وارد کشور می شوند باید دارای گواهی واکسیناسیون ویروس کووید-19 از صربستان و مجارستان باشند. همراهان زیر 18 سال هم باید دارای این گواهی واکسیناسیون کامل باشند.
  • مسافرانی که 14 روز قبل از ورود به ترکیه واکسینه شده اند و یا در 6 ماه گذشته دچار بیماری کرونا شده اند باید 72 ساعت قبل از ورود به ترکیه جواب منفی آزمایش PCR را به همراه داشته باشند.
  • تاجران دریانورد هم باید قبل از ورود به ترکیه 72 ساعت از تست منفی PCR آنها گذشته باشد.
  1. مسافرانی که از کشورهایی به غیر از ایران، مصر، سنگاپور و انگلیس به کشور ترکیه سفر می نمایند، می توانند آزمایش PCR را در مقصد نهایی انجام دهند.
  2. بعلاوه مسافران باید از 14 سپتامبر 2021 فرم ورود مسافران را کامل نموده باشند و هنگام پذیرش و ورود به فرودگاه ارائه دهند. برای مشاهده فرم ورود مسافران به فرم های سلامت و تعهدنامه برای سفر مراجعه کنید. این تبصره برای مسافران زیر 6 سال صدق نمی کند.
  3. مسافرانی که بیش از 14 روز از تاریخ واکسینه شدن یا کرونای آنها می گذرد می توانند در هتل هایی که وزارت کشور ترکیه مشخص نموده اند با هزینه شخصی قرنطینه شوند. فهرست این هتل ها را می توانید از سایت هاویجیلک دریافت کنید.
  4. بعلاوه مسافرانی که گذرنامه رسمی از جمهوری مقدونیه دارند باید تاریخ آن تا 31 دسامبر تمدید شده باشد.

برای اطلاع دقیق تر از شرایط ورود به ترکیه در دوران کرونا می توانید به سایت IATA مراجعه نمایید.

طاهره یلفانی

  • قبل، حین و بعد از واکسن کرونا چه باید کرد؟
  • واکسن های مورد تایید برای سفر به کشورهای مختلف
  • شرایط ورود به ارمنستان در دوران کرونا

Set your Author Custom HTML Tab Content on your Profile page

منبع: فلای تودی
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1741

به "شرایط ورود به ترکیه در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط ورود به ترکیه در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید