سفیر ایران: حجم مبادلات تجاری با صربستان دو برابر شد

به گزارش تایمر سرگرمی، بلگراد-خبرنگاران- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد با اشاره به روابط دوجانبه ایران و صربستان در سال 97، گفت: حجم مبادلات تجاری بین تهران و بلگراد در سال 1397 نسبت به سال ماقبل آن دو برابر افزایش داشته است.

سفیر ایران: حجم مبادلات تجاری با صربستان دو برابر شد

به گزارش خبرنگاران، ملاعبداللهی در ایین گرامیداشت میلاد امیرالمومنین علی (ع) و جشن نوروز ، روابط ایران و صربستان را در طی سال گذشته گرم و محبت آمیز و رو به رشد و همچنین مناسبات تجاری و مالی دو کشور را فعال توصیف کرد.

وی بدون اشاره به آمار و ارقام اضافه نمود: به رغم بعضی موانع، حجم مبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور در سال 1397 افزایش چشمگیر دوبرابری داشته که موفقیتی در خور توجه در همکاری های دو جانبه محسوب می گردد.

وی به ایرانیان مقیم از جمله تجار، بازرگانان و دانشجویان توصیه کرد تا با اتکا به تجربیات و آشنایی خود نسبت به فرصت های موجود همکاری بین دو کشور، هم وطنان را با ظرفیت های تجاری و بازرگانی این کشور آشنا و برای حضور در عرصه همکاری های تجاری بازرگانی و سرمایه گذاری تشویق نمایند.

ملاعبداللهی همچنین سفارت جمهوری اسلامی را خانه و متعلق به همه ایرانیان توصیف کرد و اضافه نمود: فلسفه وجود سفارت توسعه روابط بین دو کشور در همه زمینه های مورد علاقه و دفاع از حقوق همه ایرانیان است.

وی تاکید نمود: درهای سفارت به روی همه ایرانیان باز است و برای ارایه خدمات کنسولی و دفاع از حقوق ایرانیان همیشه آماده است.

ملاعبداللهی در ادامه جشن نوروز را یکی از آیین های مشترک اغلب کشورهای همسایه ایران از جمله ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و اغلب کشورهای آسیای میانه و قفقاز توصیف کرد که موجب تعمیق روابط فرهنگی آنان با یکدیگر شده است.

مراسم جشن میلاد مولی الموحدین علی ابن ابی طالب (ع) و نوروز با حضور جمع قابل توجهی از ایرانیان مقیم، اعضای سفارت ایران در صربستان، سفرای ترکیه و جمهوری آذربایجان، اساتید دانشگاه و دانشجویان زبان فارسی در بلگراد برگزار گردید.

این مراسم با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی از کلام الله مجید شروع شد.

در این مراسم برنامه های متنوع فرهنگی و هنری از جمله مسابقه ، اجرای موسیقی سنتی ایرانی توسط یک گروه موسیقی صربستانی برگزار گردید که مورد توجه میهمانان نهاده شد.

همچنین سفره هفت سین تزیین این مراسم با شکوه بوده است.

شبس*اروپام**436**1917

منبع: ایرنا
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 153

به "سفیر ایران: حجم مبادلات تجاری با صربستان دو برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران: حجم مبادلات تجاری با صربستان دو برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید