رقابت جدید ایران با عربستان و روسیه برای تصاحب بازار نفت چین

به گزارش تایمر سرگرمی، شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد، همزمان با شروع شمارش معکوس لغو تحریم های نفتی، ایران باید برای بازپس گیری سهم خود در بزرگ ترین بازار نفتی دنیا با کشورهای روسیه و عربستان سعودی رقابت کند.

رقابت جدید ایران با عربستان و روسیه برای تصاحب بازار نفت چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، افزایش یک میلیون بشکه ای فراوری و صادرات نفت ایران با اجرای یک طرح دو مرحله ای مهم ترین برنامه روی میز شرکت ملی نفت ایران در دوران پساتحریم است.

رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این که هم اکنون تمامی تاسیسات صنعت نفت همچون خطوط لوله، میادین و تاسیسات بهره برداری نفت، مخازن ذخیره سازی، اسکله و پایانه های صادراتی به منظور افزایش فراوری نفت ایران در دوران پسا تحریم آماده هستند، گفت: بازاریابی و مذاکرات هم با مشتریان جدید و سنتی نفت هم اجرا شده و مسئله ای برای افزایش 500 هزار بشکه ای فراوری نفت کشور در دوران پسا تحریم وجود ندارد.

همزمان با آمادگی شرکت ملی نفت ایران برای افزایش فروش و صادرات نفت، چین در بین تمامی کشورهای خریدار طلای سیاه کشور بزرگ ترین بازار فروش و صادرات نفت خام در دوران لغو تحریم ها به شمار می رود.

اداره آمار چین در آخرین گزارش رسمی خود از افزایش 45 درصدی صادرات نفت خام ایران در ماه نوامبر سال 2015 میلادی خبر داده و اعلام نموده است: در این مدت به طور متوسط روزانه ایران حدود 491 هزار بشکه نفت به این کشور آسیایی صادر نموده است.

از سوی دیگر بر اساس گزارش مدیریت اوپک و ارتباط با مجامع انرژی وزارت نفت ، از ابتدای امسال تا به امروز به طور میانگین ایران حدود 532 هزار بشکه نفت خام به چین صادر نموده است که پیش بینی می گردد در سال 2016 میلادی حجم فروش طلای سیاه ایران به این کشور آسیایی با افزایش بیشتری همراه گردد.

علاوه بر این در حالی از چین به عنوان بزرگ ترین بازار نفتی ایران در پسا تحریم نام برده می گردد که هم اکنون عربستان سعودی و روسیه بزرگترین صادرکنندگان نفت خام به این کشور آسیایی هستند.

در ماه نوامبر سال 2015 میلادی عربستان سعودی حدود 887 هزار بشکه و روسیه حدود 950 هزار بشکه نفت به چین صادر نموده اند که قطعا با لغو تحریم ها ایران برای بازپس گیری سهم خود در بزرگترین بازار نفتی دنیا باید با کشورهای روسیه و عربستان سعودی رقابت کند.

این در حالی است که مطابق با گزارش رسانه های خارجی، مذاکرات برای امضای قراردادهای جدید فروش نفت خام ایران با پالایشگاه های چینی شروع شده و حتی تا به امروز قرارداد فروش نفت ایران با دو شرکت شرکت سینوپک و ژوهای چین تمدید شده و مذاکرات با شرکت های نفتی پترو چاینا و CNOOC چین بر سر تمدید قراردادهای جدید شروع شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 650

به "رقابت جدید ایران با عربستان و روسیه برای تصاحب بازار نفت چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت جدید ایران با عربستان و روسیه برای تصاحب بازار نفت چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید