دارا خسروشاهی: رانندگان اوبر بر اساس ساعت کار، مزایای مراقبت های بهداشتی دریافت می نمایند

به گزارش تایمر سرگرمی، دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر گفت: رانندگان باید براساس میزان کار خود از مزایای مراقبت های بهداشتی برخوردار شوند و شرکت ما این مزایای بهداشتی را به رانندگان پرداخت خواهد نمود.

دارا خسروشاهی: رانندگان اوبر بر اساس ساعت کار، مزایای مراقبت های بهداشتی دریافت می نمایند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اوبر را می توان یکی از پرحاشیه ترین شرکت ها در زمینه فعالیت کاربران و کارمندان دانست. برای مثال اوبر این هفته با یک شکایت از سوی رانندگان روبرو شد، زیرا رانندگان معتقد بودند که تامین مزایا برای رانندگان به عنوان پیمانکاران ضعیف است.

دارا خسروشاهی در توجیه این شرایط گفت: ما باید مراقبت های بهداشتی را بر اساس ساعت هایی که رانندگان کار انجام می دهند مدیریت کنیم و اوبر برای تأمین هزینه ها بودجه ای را اختصاص می دهد.

پیشنهاد خسروشاهی در حالی صورت می گیرد که این شرکت با فشار فزاینده ای روبرو شده است تا مزایای گسترده تری برای رانندگان خود فراهم کند. قانونگذاران کالیفرنیا روز سه شنبه علیه اوبر و لیفت دادخواست هایی را مطرح کردند و شرکت های متخلف را که متهم به تخلف رانندگان در نقض قانونی بودند که در پاییز گذشته توسط قانونگذاران ایالتی تصویب شده بود، متهم کردند.

اوبر در حال حاضر رانندگان خود را به عنوان پیمانکاران مستقل در نظر می گیرد، یعنی برخلاف کارمندان تمام وقت، مزایایی مانند مراقبت های بهداشتی یا حقوق بیمار را به آن ها پیشنهاد نمی کند، اما این موضوع به خصوص در دوران شیوع کرونا با اعتراض های جدی همراه شده است.

الگوی استخدام پیمانکاری یا الگوی گیگ که صنعت فناوری به آن تکیه نموده است، در چند سال گذشته تحت فشار قرار گرفته است و همه گیری کرونا نشان داده است که کارگران و کارمندان حوزه فناوری تا چه حد آسیب پذیرند. اوبر از همه گیری کرونا آسیب زیادی را متحمل شده است که باعث سقوط قابل توجه سود اقتصادی این شرکت شده و اوبر را وادار نموده است تا 14 درصد از نیروی کار خود (از جمله رانندگان) را مرخص کند. در سه ماهه گذشته، این شرکت زیان 2.9 میلیارد دلاری را گزارش نموده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1001

به "دارا خسروشاهی: رانندگان اوبر بر اساس ساعت کار، مزایای مراقبت های بهداشتی دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارا خسروشاهی: رانندگان اوبر بر اساس ساعت کار، مزایای مراقبت های بهداشتی دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید