خطر نارسایی قلبی به وسیله تست بزاق دهان پیش بینی خواهد شد

به گزارش تایمر سرگرمی، محققان دستگاهی ساختند که قادر است غلظت نشانگر های زیستی را با دقتی هزار برابر بیشتر نسبت به مقادیر موجود در مایعات بدن انسان اندازه گیری کند.

خطر نارسایی قلبی به وسیله تست بزاق دهان پیش بینی خواهد شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، دستگاه ESN Cleer که با همکاری مرکز تحقیقاتی تعاونی فراوری نوآورانه (IMCRC) و دانشگاه RMIT در ملبورن استرالیا ساخته شده است براساس فناوری سنجش که در ابتدا در مرکز تحقیقاتی میکرو نانو RMIT ایجاد شده بود، عمل می نماید. در این دستگاه، ترکیبی از نانومواد جدید، میکروالکترود ها و عملیات سطحی نوآورانه برای ایجاد حسگر ها مورد استفاده نهاده شد که می تواند برای اندازه گیری نشانگر های زیستی موردنظر، از نشانگر های التهابی پزشکی شناخته شده گرفته تا پنل های اختصاصی که باعث بهبود دقت پیش بینی می شوند، به کار رود.

برای استفاده از این دستگاه، کاربر قسمت بالایی را باز می نماید، که به عنوان جمع کننده نمونه بزاق مصرف می گردد و آرایه حسگر زیستی را نگه می دارد. انتهای آن به بزاق دهان آغشته می گردد و با میله الکترونیکی قابل استفاده مجدد جایگزین می گردد که تجزیه و تحلیل را کنترل می نماید. بعد از شناسایی نشانگر زیستی، نتیجه به یک برنامه اختصاصی نصب شده بر روی یک گوشی هوشمند یا تبلت ارسال می گردد. این برنامه دارای ویژگی های چند وجهی از جمله گزارش تشخیص سطح خطر بیماری، پشتیبانی فوری از ارتباط با پزشکان، مقایسه آماری سنی/ جمعیتی، قابلیت های ردیابی سلامت، انفورماتیک وابسته به سلامت و رفاه، رابط تعاملی جمعی و امکان بازخورد کاربر است.

مدیر عامل ESN Cleer، گفت: از 400 میلیون نفری که در سراسر دنیا از بیماری های قلبی عروقی رنج می برند، تنها 16 درصد از موارد به دلیل ویژگی های ژنتیکی است. این امر نشان می دهد که چه میزان فضا برای بهبود و پیشرفت در زمینه غربال گری و پیشگیری وجود دارد، اینجا جایی است که این دستگاه می تواند تاثیری شگرف داشته باشد. ما از اینکه توانستیم این رشته ها را در پرداختن به چنین چالش بزرگی در بهداشت دنیای گردهم آوریم، واقعاً شاد هستیم.

پروفسور Sharath Sriram، مدیر گروه تحقیقاتی مواد کاربردی و میکروسیستم های RMIT گفت: اغلب، آزمایش های خون فقط بعد از یک حمله قلبی انجام می گردد، چنین واکنش انفعالی بیش از حد دیر است و افراد را با بیماری ناتوان کننده ای رها می نماید و یا منجر به مرگ می گردد. دستگاه ESN Cleer قادر است غلظت نشانگر های زیستی را با دقتی هزار برابر بیشتر نسبت به مقادیر موجود در مایعات بدن انسان اندازه گیری کند. پیشگیری همواره بهتر از درمان است، این جایی است که این فناوری وارد می گردد و پیش بینی دقیقی را ارائه می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 448

به "خطر نارسایی قلبی به وسیله تست بزاق دهان پیش بینی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر نارسایی قلبی به وسیله تست بزاق دهان پیش بینی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید