خبرنگاران عملیات بیابان زدایی در مناطق بحرانی داورزن انجام شد

به گزارش تایمر سرگرمی، سبزوار- خبرنگاران- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری داورزن گفت: با صرف هزینه افزون بر پنج میلیارد ریال عملیات بیابان زدایی در سطح 200 هکتار از کانونهای بحرانی این شهرستان انجام شد.

خبرنگاران عملیات بیابان زدایی در مناطق بحرانی داورزن انجام شد

حسن قلعه نویی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: 50 هزار هکتار از زمینهای طبیعی شهرستان داورزن به عنوان کانون بحران شناسایی شده که طی یک سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی افزون بر پنج میلیارد ریال برای نهالکاری این مناطق بحرانی هزینه شد.

وی ادامه داد: همچنین عملیات مدیریت هرزآب نیز در سطح 500 هکتار از زمینهای داورزن و جنوب آن با هزینه دو میلیارد و 769 میلیون ریال انجام شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری داورزن گفت: عملیات بیابان زدایی با هدف حفظ پوشش گیاهی، ممانعت از حرکت ریزگردها و جلوگیری از افزایش بیابانها و کانون فرسایش بادی در این شهرستان صورت گرفت.

وی اضافه نمود: حدود 116 هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی داورزن در معرض فرسایش بادی است که 50 هزار هکتار آن در کانون بحران بادی واقع شده است.

قلعه نویی ادامه داد: همچنین از سالهای گذشته طرح بادغوث در سطح هزار هکتار از عرصههای طبیعی شهرستان داورزن اجرا شده است.

وی گفت: در این چارچوب گونه های مختلف گیاه تاغ با بذرپاشی، نهالکاری مستقیم و پرورش نهال با استفاده از انحراف و پخش سیلابها در این زمینها کاشته شده اند.

180 هزار هکتار از مساحت 243 هزار هکتاری شهرستان داورزن عرصه منابع طبیعی است.

داورزن در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1260

به "خبرنگاران عملیات بیابان زدایی در مناطق بحرانی داورزن انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات بیابان زدایی در مناطق بحرانی داورزن انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید