خانه های تاریخی بروجرد برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش تایمر سرگرمی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: 2 خانه تاریخی بروجرد شامل خانه های مغیث الاسلام طباطبایی و مصری برای مرمت و نگهداری به بخش خصوصی واگذار می گردد.

خانه های تاریخی بروجرد برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می گردد

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن چیه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

حجت اله یارمحمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در بروجرد با اشاره به آخرین شرایط تخصیص اعتبارات مرمتی به دبیرستان تاریخی امام خمینی(ره) این شهرستان گفت: تا به امروز اعتبار 300 میلیون تومانی که قرار بود برای مرمت سقف این بنا در فصل زمستان تخصیص یابد دریافت نشده است.

وی اضافه نمود: پیگیری های لازم به منظور دریافت این اعتبار همچنان ادامه دارد اما باید مراحل اداری آن طی گردد و در خلال این تخصیص ها و یا انجام جابجایی های اعتباری در شرایط خاص، اعتبار موردنیاز تأمین و به این بنا تعلق گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد بیان نمود: قرار بود تا انتهای هفته گذشته موافقت نامه اداری در این خصوص تبادل گردد که به محض دریافت اعتبار موردنیاز کار مرمت بنا توسط پیمانکار و یا خود اداره شروع می گردد.

وی به واگذاری دوخانه تاریخی در شهرستان بروجرد برای مرمت و نگهداری به بخش خصوصی اطلاع داد و عنوان نمود: این دوخانه شامل خانه مغیث الاسلام طباطبایی و خانه مصری است که در لیست این ماه مناقصه سازمان میراث فرهنگی کشور برای تحویل به بخش خصوصی قرارگرفته و مقررشده بود متقاضیان تا سرانجام وقت اداری روز 22 دی ماه تقاضاهای خود را به این سازمان ارائه دهند که پس از آنالیز تقاضاها عملیات احیا و مرمت این بناها تعین تکلیف خواهد شد.

یارمحمدی اعلام نمود: مناقصه به صورت متمرکز در تهران توسط صندوق احیا و بهره برداری سازمان میراث فرهنگی برگزار می گردد و هرماه تا 30 اثر تاریخی در مناقصه سازمان برای واگذاری به بخش خصوصی قرار می گیرد که دوخانه از بروجرد نیز این ماه جزو مناقصه کشور بوده و عده ای نیز در آن شرکت کردند بر این اساس تا زمان طی شدن پروسه اداری و باز کردن پاکت ها و اعلام بهترین پیشنهاد به عنوان برنده مناقصه و واگذاری آن به شرکت و یا شخصی که متقاضی انجام این کار است نتیجه معین خواهد شد.

وی بابیان اینکه تا به امروز برای دیگر بناهای تاریخی این شهرستان اعتباری دریافت نشده است، توضیح داد: این بناها اعتباری هرچند اندک دارند اما به دلیل اینکه سال اقتصادی هرسال از ابتدای مردادماه شروع می گردد ممکن است تخصیص اعتبار حتی به سال بعد موکول گردد که تا این زمان اعتباری برای مرمت خانه ها و بناهای تاریخی دریافت نشده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: اعتبار موردنیاز برای مرمت و نگهداری خانه های تاریخی شهرستان بروجرد به دلیل وسعت و تعداد قابل توجه آن ها قابل تخمین نیست و این اعتبار بر اساس تعریف ها و پروژه هایی که در سازمان همچون خانه های ثبتی و پروژه های مشارکتی اجرا شده، تخصیص می یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 725

به "خانه های تاریخی بروجرد برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های تاریخی بروجرد برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید