حضور روبات های جالب در کنفرانش جهانی روبات 2019

به گزارش تایمر سرگرمی، کنفرانس جهانی روبات 2019(2019 World Robot Conference) در چین سرانجام یافت و طی این کنفرانس از روبات های جالبی رونمایی شد.

حضور روبات های جالب در کنفرانش جهانی روبات 2019

چینی ها در نمایشگاه اخیر شهر پکن روبات های بسیاری را به بینندگان معرفی کردند. در کنفرانس جهانی روبات 2019 که از 20 تا 25 ماه اوت در شهر پکن چین برگزار گردید، روبات هایی که قابلیت پرواز دارند، روبات هایی که می توانند شنا نمایند و روبات هایی که قادر به جراحی مغز هستند و ... به نمایش گذاشته شدند.

سن جمعیت چین رو به افزایش است و بدین ترتیب در آینده نزدیک، با کاهش نیروی کار و افزایش هزینه های کار روبرو خواهند شد. روبات ها، بهترین راه ممکن برای مقابله با این مشکل هستند و احتیاج به یک انقلاب روباتیک در این کشور، احساس می گردد.

طی این کنفرانس علاوه بر نمایش روبات های متنوع و جذاب و رونمایی از فناوری ها و محصولات جدید روباتیک، همچنین چهار مسابقه با بیش از 4500 شرکت نماینده برگزار گردید.

در این خبر 13 روبات جالب که هرکدام کارایی متفاوتی دارند را نمایش می دهیم.

1. بازوی روباتیکی که می توان از آن برای جراحی مغز استفاده کرد

2. روبات خطاط

3. روبات UR5e کاربردهایی فراوانی دارد و قادر به حمل اجسامی تا وزن پنج کیلوگرم(11 پوند) است. این روبات می تواند به راحتی اشیا را برداشته و آنها را در جایی که کاربر مایل است قرار دهد.

4. روبات سرویس هوشمند

5. روبات ارسال غذا

6. ماهی روباتیک رنگارنگ

7. از جمله روبات هایی که در این کنفرانس به چشم می خورد، ربات پرنده هوشمند(SmartBird) است که توسط شرکت آلمانی فستو(Festo) طراحی و توسعه داده شده است. پژوهشگران روبات مذکور را با الهام از کاکایی شاه ماهی خوار اروپایی توسعه داده اند. نحوه پرواز روبات مذکور همانند این پرنده است. وزن این روبات 450 گرم است و طول هر کدام از بال های آن دو متر است. درون پرنده هوشمند یک باتری لیتیومی تعبیه شده است و این موضوع پرنده روباتیک را قادر به پرواز در حدود 20 دقیقه می سازد. پرنده هوشمند به دلیل استفاده از فناوری فیبر کربن فوق العاده سبک است و علاوه بر چابکی دارای آیرودینامیک عالی است و قادر به برخاستن، پرواز و فرود است. روبات مذکور تنها 23 وات انرژی مصرف می نماید که این میزان انرژی کمی بیش از نیمی از انرژی است که توسط بعضی لپ تاپ ها استفاه می گردد. اندازه گیری ها نشان می دهد پرنده مذکور دارای بازده الکترومکانیکی تا 45 درصد و بازده آیرودینامیکی 80 درصد است.

8. روبات چهارپای سوئیسی ، چند سال پیش بود که محققان مؤسسه فناوری فدرال زوریخ (ETH) رباتی چهارپا با نام ANYmal را توسعه دادند. حال طی این کنفرانس آنها از نسخه جدید این روبات رونمایی کردند. نسخه بروزسانی شده ANYmal C نام دارد و به جای چرخیدن بر روی چرخ ، روی پاهای خود راه می رود. علاوه بر ویژگی های دیگر، این ربات می تواند روی زمین ناهموار حرکت کند و به هنگام اصابت با جایی و یا دویدن، ثبات و استحکام خود را حفظ کند. حتی می تواند از پله ها بالا و پایین برود. در نتیجه برای حرکت ANYmal C احتیاجی به تغییر در محل رفت وآمد روبات وجود ندارد. از موارد استفاده مدل C این روبات می توان به بازرسی تاسیسات صنعتی مانند نیروگاه های سوخت اشاره نمود.

9. روبات هنرمند دیگر، دست روباتیک Gree بود که همانند هنرمندان قادر به پیانو زدن بود.

10. فردی در حال آزمایش دستکش توانبخشی پزشکی

11. یک عروس دریایی روباتیک در حال شنا در مخزن آب

12. چینی ها می توانند اخبار مربوط به رئیس جمهورشان شی جین پینگ را در صفحه روبات هوشمند Chuangze که یک ربات خدماتی توسعه داده شده توسط دفتر مرکزی حزب کمونیست چین(Communist Party of China) است، مشاهده نمایند.

13. یکی دیگر از روبات هایی که در این نمایشگاه به چشم می خورد، لایکاگو(Laikago) نام داشت و چینی ها این روبات را در پاسخ به سگ روبات(robo-dog) ساخت شرکت آمریکایی بوستون داینامیک(Boston Dynamic) ساخته بودند.

نام لایکاگو از نام لایکا(Laika) سگ فضانوردی که در سال 1957 به مدار زمین رفت، گرفته شده است. طول روبات لایکاگو 22 اینچ(0.56 متر)، عرض آن 13.7 اینچ(0.35 متر) و ارتفاع آن 23.6 اینچ(0.6 متر) است. 22 کیلوگرم(48.5 پوند) وزن دارد و با هر بار شارژ می تواند 3 تا 4 ساعت بدود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 301

به "حضور روبات های جالب در کنفرانش جهانی روبات 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور روبات های جالب در کنفرانش جهانی روبات 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید