توقیف، سریال قورباغه را قورت داد؟

به گزارش تایمر سرگرمی، توقف پخش سریال قورباغه برای سومین بار، گمانه زنی‌های متفاوتی را در باره سرنوشت آن رقم زده است. بسیاری معتقدند که این سریال توقیف شده و حالا سرنوشت آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. اما در این میان بعضی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی مدعی شده اند که رسول قهرمانی از نمایندگان دادستانی در توقف پخش سریال قورباغه نقش داشته است. البته هنوز صحت این موضوع از سوی هیچ نهاد رسمی تایید نشده است.

توقیف، سریال قورباغه را قورت داد؟

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در سطح شیبدار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خبرنگاران | این نخستین بار نیست که پخش سریال قورباغه متوقف می‌گردد، اما انگار این بار ماجرا قدری فرق دارد. دفعات پیشین پخش سریال با اعلام و آگاهی عوامل قورباغه به تعویق افتاده بود، اما این بار پخش آن به دستور قضائی متوقف شد. بعضی از این توقف به عنوان توقیف سریال قورباغه یاد نموده اند.

به گزارش خبرنگاران؛ در حالی که مشترکان نماوا شب گذشته منتظر بودند تا سریال قورباغه سر ساعت 20 پخش گردد، با انتشار کاور جدید اعلام شد که پخش سریال با دو ساعت تاخیر انجام خواهدشد. اما دو ساعت گذشت و خبری از پخش قورباغه نشد. پس از آن خبر رسید که سریال تازه هومن سیدی به دستور مقام قضائی متوقف شده است.

پلتفرم نماوا این خبر را در صفحه رسمی خود به اطلاع مشترکانش رساند و اظهار داشت که مقام قضائی به منظور پایش و نظارت پخش این سریال را متوقف نموده است.

البته نماوا در اطلاعیه خود تاکید نموده که قورباغه هر سه مجوز لازم را از سازمان سینمایی وزارت ارشاد، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و موسسه ناجی هنر در یافت نموده، اما باز هم پخش سریال متوقف شده است.

هومن سیدی، کارگردان سریال قورباغه تا به امروز واکنشی به توقف پخش سریالش از سوی قوه قضائیه نشان نداده است. اما او سوم آذرماه که پخش قورباغه برای بار دوم به تعویق افتاد، موضوع توقیف این سریال را مطرح نموده بود.

او در اینستاگرامش از رئیس سازمان سینمایی پرسیده بود که آیا سریال قورباغه توقیف شده است یا خیر؟ ؛ اما صفحه رسمی سازمان سینمایی در پاسخ به هومن سیدی اعلام نموده بود که این سریال توقیف نشده و پخش آن در زمان معین شده یعنی در 24 آذرماه انجام خواهد شد.

اولین بار قرار بود که سریال قورباغه در آبان ماه پخش گردد، اما با اعلام روابط عمومی این سریال، پخش آن به سوم آذرماه موکول شد. اما پس از آن عوامل قورباغه اظهار داشتند که پخش سریال به درخواست وزارت ارشاد به تعویق افتاده است.

سریال قورباغه پس از فیلم های سینمایی سیزده، آفریقا، خشم و هیاهو، اعترافات ذهن خطرناک من و مغزهای کوچک زنگ زده ششمین اثر و اولین سریال نمایش خانگی هومن سیدی به شمار می رود. البته او تجربه بازی در سریال های نمایش خانگی همچون عاشقانه و گلشیفه را داشته است، از همین رو با مجموعه های نمایش خانگی غریبه هم نیست.

علت توقیف سریال قورباغه چه بود؟

توقف پخش سریال قورباغه برای سومین بار، گمانه زنی‌های متفاوتی را در باره سرنوشت آن رقم زده است. بسیاری معتقدند که این سریال توقیف شده و حالا سرنوشت آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

اما در این میان بعضی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی مدعی شده اند که رسول قهرمانی از نمایندگان دادستانی در توقف پخش سریال قورباغه نقش داشته است. البته هنوز صحت این موضوع از سوی هیچ نهاد رسمی تایید نشده است.

البته بعضی هم توقف سریال قورباغه را به دعوای تازه ساترا و وزارت ارشاد بر سر مشخص رده بندی سنی برای سریال قورباغه مرتبط می‌دانند. در این موضوع وزارت ارشاد رده سنی 15+ سال را در نظر گرفته بود، اما ساترا با این مسئله مخالفت کرد و گفت که رد سنی مد نظر این نهاد 18+ سال است.

این اختلاف حتی صدای تهیه کنندگان سینما را هم در آورد و باعث شد تا سه نفر از اعضای اتحادیه تهیه‌کننده‌های سینما (غلامرضا موسوی، سید جمال ساداتیان و مجتبی فراورده) وارد دعوای میان این دو نهاد شوند.

اما در طرف دیگر بعضی از کاربران این تعویق‌ها را بازی رسانه‌ای پلتفرم نماوا قلمداد نموده اند. این دسته از کاربران مدعی هستند که این پلتفرم بدون پخش سریال، به هزاران نفر اشتراک چند ده هزار تومانی فروخته و از این راه درآمد چند میلیاردی کسب نموده است.

با این وجود دسته دیگری از کاربران هم توقیف قورباغه را به پرونده محمد امامی و بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان ربط داده و می‌گویند که احتمالا منابع اقتصادی سریال از این محل تامین شده است.

اشاره کاربران به همکاری محمد امامی و علی اسدزاده تهیه کننده سریال قورباغه است که در شرکت تصویر گستر پارساگاد همکاری داشته اند. ماجرای همکاری این دو به خرداد 97 بر می‌گردد، آنجا که نام محمد امامی به عنوان رئیس هیات‌مدیره این شرکت در آگهی روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر شد. علی اسدزاده در حال حاضر مدیرعامل این شرکت است.

با این حال دسته دیگر هم صحنه‌های خشونت آمیز، ترویج پلیس کشی و ترویج استعمال مواد مخدر را از جمله دلایل توقیف سریال قورباغه توسط قوه قضائیه معرفی می‌کنند.

در نهایت معین نیست که قوه قضائیه به انتشار این سریال رضایت خواهد داد، یا اینکه قورباغه به بایگانی سریال‌های نمایش‌های خانگی خواهد پیوست. با این اوصاف باید منتظر نشست و دید که آیا تلاش‌های پلتفرم نماوا و عوامل سریال برای برطرف توقیف مثمر ثمر واقع خواهد شد یانه!

قصه سریال قورباغه

در طول ماه‌های اخیر تبلیغات گسترده‌ای برای سریال قورباغه اجرا شده، اما تا به امروز عوامل سریال قصه را لو نداده‌اند. هر چند از گوشه و کنار تنها به ژانر اثر و موضوع اصلی سریال اشاره‌هایی شده است.

عبور از مرز‌های ذهنی، کسب قدرت و ثروت و تغییر انسان‌ها در شرایط با گذشت زمان بخش‌هایی از دغدغه‌های شخصیت‌های روایت‌گر این سریال است؛ سه جوان ساکن اکباتان با یک اتفاق ساده وارد ماجرایی عجیب و پیچیده می‌شوند و…

با این حال سریال قورباغه داستانی درام و اجتماعی دارد و به مسائل جامعه و تأثیرات آن بر روی هر فرد می‌پردازد.

در خلاصه داستان این سریال هم آمده است: من همواره یه جایگاه واسم کم بوده، کتم واسم تنگ بوده، کفشام برام کوچیک بوده، ساعتم خواب می‌مونده و من ازش جلوتر حرکت می‌کردم، جهان برای من جای کوچیکیه، احساس می‌کنم همه جا بستس و نمی‌تونم نفس بکشم، انگار همهٔ این لحظه‌ها رو قبلاً دیدم، درختا، صدای آبشار، قورباغه‌ها، اونا رو زمانی می‌بینم که در حال مردنم.

بازیگران و عوامل سریال قورباغه

هومن سیدی، نوید محمدزاده، صابر ابر، فرشته حسینی، سحر دولتشاهی، محمدامین شعرباف، احسان منصوری، نیما مظاهری، سعید حاج علی، سیامک اتفاقیان، مهران غفوریان و آناهیتا افشارترکیب بازیگران اصلی سریال قورباغه را تشکیل می‌دهند.

اما مطرح‌ترین بازیگر این سریال نوید محمدزاده است که سال گذشته شایعاتی در خصوص دستمزد بالای او برای این سریال منتشر شد.

نوید محمدزاده تا به امروز در فیلم‌های مغز‌های کوچک زنگ زده، ابد و یک روز، متری شیش و نیم، سیزده، عصبانی نیستم، خشم و هیاهو و سرخپوست به ایفای نقش پرداخته است. او همچنین در امسال جلوی دوربین فیلم‌هایی، چون شب، داخلی، دیوار، تفریق و نگهبان شب خواهد رفت.

منبع: فرادید
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1303

به "توقیف، سریال قورباغه را قورت داد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "توقیف، سریال قورباغه را قورت داد؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقیف، سریال قورباغه را قورت داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید