تقویت نهضت تولید داخل در حوزه ریلی با توجه به فناوری دانش بنیان

به گزارش تایمر سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران-معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: هدف ما در سال نو، تقویت نهضت تولید داخل در حوزه ریلی با توجه ویژه به حوزه فناوری دانش بنیان و ایجاد اشتغال پایدار است که با اهتمام لازم و تلاش مضاعف راه آهن در این حوزه سربلند خواهد شد.

تقویت نهضت تولید داخل در حوزه ریلی با توجه به فناوری دانش بنیان

به گزارش سرویس اقتصادی خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، اولین جلسه شورای هماهنگی مدیران راه آهن در سال 1401 با حضور سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در ساختمان شهدای راه آهن برگزار گشت.

در این جلسه که با حضور معاونان و مدیران راه آهن برگزار گشت، مدیران منطقه ها نیز از طریق ویدیو کنفرانس حضور داشتند.

مدیر عامل شرکت راه آهن ضمن تبریک به مناسبت سال نو و آغاز قرن تازه شمسی و همچنین تشکر از زحمات همکاران در ایام نوروز و ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی گفت: هدف ما ارایه خدمات مطلوب به مسافران و افزایش رفاه مردم در قطارها است. حوادث ریلی طی ماه گذشته کاهش یافته و امیدواریم این فرایند ادامه داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: انتظار است طی روزهای آینده معاونین و مدیران کل گزارشی از عملکرد ایام نوروز و همچنین برنامه های خود را برای توسعه حمل و نقل ریلی در سال 1401 ارائه کنند و نکات آن را با هم مرور کنیم و برنامه نهایی را به پیش ببریم.

وی اضافه نمود: از ساعت 7 صبح شنبه کار را پر قدرت آغاز کردیم و پس از زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، با حضور در ایستگاه راه آهن تهران، مسائل و موضوعات ریلی موجود را بررسی کردیم.

صالحی بیان نمود: امیدواریم در سال پیش رو نظم و انضباط در همه کارها افزایش یابد و با تعامل و همکاری خوب بین مدیران و معاونان، راه آهن جمهوری اسلامی ایران به اهداف والای خود برسد. انتظار داریم در سال تازه آماده به کاری لکوموتیو، احداث خطوط اصلی و فرعی، تعمیر و نگهداری ناوگان و زیرساخت و حمل بار و رفاه مسافران ارتقای قابل توجهی یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال 1401 لازم است حکمرانی ریلی را در صنعت حمل و نقل ببینیم. سعی ما مداخله حداقلی است. در برخی موضوعات، راه آهن باید نقش تنظیم گر و ناظر را ایفا کند اما در برخی دیگر از موضوعات باید به عنوان کننده حاکمیت، امور را در دست گرفته و نقش حاکمیتی خود را بازی کند و در جایی هم لازم است امور را کاملا به بخش خصوصی واگذار کرده و نقش نظارتی داشته باشد.

صالحی اضافه نمود: اساسا وظیفه ما ایجاد شرایط مساعد برای ارتقای ایمنی و تسهیل و رشد حمل بار و مسافر است که در نهایت موجب توسعه حمل و نقل ریلی خواهد بود و آن زمان است که می توانیم در رابطه با سهم 20 درصد مسافری و 30 درصد باری برنامه ریزی عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به شعار تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین گفت: این شعار دلالت بر هوشمندی رهبر معظم انقلاب دارد و تمام تلاش خود را به کار می بریم تا محقق شود. باید لوازم این مهم اندیشیده شود و در نهایت خروجی و نتیجه کار ملاک قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، صالحی تاکید کرد: هدف ما در سال تازه، تقویت نهضت تولید داخل در حوزه ریلی با توجه ویژه به حوزه فناوری دانش بنیان و ایجاد اشتغال پایدار است که با اهتمام لازم و تلاش مضاعف راه آهن در این حوزه سربلند خواهد شد. امیدواریم سال پیش رو همراه با موفقیت برای شما عزیزان باشد و با همراهی و همکاری همه خانواده بزرگ ریلی بتوانیم صنعت ریلی کشور را به جایگاه والای خود برسانیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2018

به "تقویت نهضت تولید داخل در حوزه ریلی با توجه به فناوری دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت نهضت تولید داخل در حوزه ریلی با توجه به فناوری دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید