(تصاویر) خانه ای برای بی بی آمنه

به گزارش تایمر سرگرمی، بی بی آمنه مادر شهید صفر محمدی که نزدیک به 66 سال است در یکی از روستا های نوار مرزی خراسان جنوبی زندگی می نماید به همت جهادگران در نوروز 1400 صاحب خانه شد.

(تصاویر) خانه ای برای بی بی آمنه

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

او متولد 1333 از روستای علی هدیه سفلی در 40 کیلومتری مرز افغانستان از توابع شهرستان سربیشه است، آمنه خسروی نزدیک به 66 سال است که به همراه خانواده خود و مردم منطقه از نوار مرزی ایران حفاظت می نمایند.

سال های سال است که به دلیل خشکسالی بیشتر مردم منطقه با مسائل بیکاری دست و پنجه نرم می نمایند و همین امر باعث مهاجرت بیشتر مردم روستا به کلانشهر ها شده است. با وجود یاری های ارگان های مختلف هنوز بی بی آمنه بعد از 20 سال از شهادت فرزندش صفر محمدی در خانه ای 20 متری از جنس خاک و گل به همراه دامادش زندگی می نماید که این نشان از ساده زیستی و کم توقعی این مادر شهید دارد.

اکنون در نوروز 1400 جوانانی از جنس فرزند شهیدش آمده اند تا خانه نیمه کاره ای که برای او ساخته اند را تکمیل نمایند، جوانانی که هر کدامشان از مناطق مختلف کشور زیر نام مبارک امام رضا (ع) جمع شده اند تا هدیه ای از جنس بی بی آمنه از طرف مردم سرزمینشان به مادر شهید هدیه نمایند.

هر روز صبح بی بی آمنه در حالی که اسپند دود می نماید، با لب های خندان از بچه های جهادی امام رضا (ع) بشرویه استقبال می نماید و می گوید: خدا عمرتان بدهد و ان شاءالله به حق امام زمان (عج) خیر جهان و آخرت نصیبتان گردد که مانند پسرم به من یاری می کنید.

شهید صفر محمدی در تاریخ یکم فروردین 1360 در روستای علی هدیه سفلی به جهان آمد و در منطقه عملیاتی ابوغریب در حین تفحص میادین مین در 2 دی ماه 1380 به درجه شهادت نائل آمد.

عکاس: محسن نوفرستی/ مهر

منبع: فرارو
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1542

به "(تصاویر) خانه ای برای بی بی آمنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) خانه ای برای بی بی آمنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید