تصاویری زیبا از روستایی در جهت جاده ابریشم!

به گزارش تایمر سرگرمی، روستای مایان مشهد در دل دره ای سبز و زیبا در جنوب طرقبه قرار گرفته است که از روستای حصار گلستان عبور می نماید و مسیری مجذوب کننده و پر از پیچ و خم دارد.

تصاویری زیبا از روستایی در جهت جاده ابریشم!

به گزارش خبرنگار از ، روستای مایان علیا طرقبه مشهد که به مایون معروف است یکی از روستا های خوش آب و هوای اطراف مشهد می باشد که دارای 82 خانوار است و جمعیت آن خوشبختانه رو به افزایش می باشد. عایدی مردم روستا مایان مشهد از راه های دامداری و کشاورزی و کشت گندم در تخته مایان می باشد.

روستای مایان مشهد در دل دره ای سبز و زیبا در جنوب شهر طرقبه قرار گرفته است که از روستای حصار گلستان عبور می نماید و مسیری مجذوب کننده و پر از پیچ و خم دارد. روستای مایان مشهد دارای سه بخش بنام های سفلی، وسطی و علیا میباشد. روستای مایان طرقبه مشهد آب و هوای کوهستانی داشته و معماری روستا بصورت پلکانی و منظره بسیار زیبایی دارد.

از آثار قدیمی روستای مایان طرقبه مزار امامزاده میرزا عرب میباشد که حسب ونسب آن به واسطه به امام زین العابدین (ع) می رسد. سنگ قبر های موجود هم موید این مدعاست و گفته شده که مردم روستای مایان هم از نسل امامزاده هستند. به نظر می رسد روستا مایان علیا مشهد محل حضور و گذر بزرگان و عرفای دین بوده، زیرا یکی از شاخه های فرعی جاده ابریشم از کنار این روستا می گذرد.

/ م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1765

به "تصاویری زیبا از روستایی در جهت جاده ابریشم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری زیبا از روستایی در جهت جاده ابریشم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید