ترکیه به توافق سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی پایبند می ماند؟

به گزارش تایمر سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، از 10 آبان سال گذشته که ممانعت فرودگاه های ترکیه از سوخت گیری هواپیماهای ایرانی به بهانه تحریم ها شروع شد تا کنون این معضل به بیشتر فرودگاه های غرب آسیا و اروپا تسری یافته و علی رغم مذاکرات گوناگون، این معضل همچنان باقی است.

ترکیه به توافق سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی پایبند می ماند؟

با این حال ترکیه به دلیل داشتن بیشترین تعداد پرواز با ایران که به گفته علی عابدزاده به روزانه 100 پرواز و به گفته مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به سالانه 2 میلیون و 500 هزار مسافر رسیده است، از مهم ترین کشورهایی است که باید مشکل سوخت گیری هواپیماهای ایرانی در این کشور رفع گردد.

فرزانه شرفبافی مدیرعامل سابق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز در مراسم تودیع خود در نخستین روز هفته گذشته به موضوع ممانعت ترک ها از سوخت گیری هواپیماهای ایران ایر در فرودگاه های ترکیه اشاره و اظهار کرد: قرار است از آدینه این هفته (روز گذشته 20 اردیبهشت) سوخت گیری هواپیماهای ایران ایر در فرودگاه جدید استانبول از سر گرفته گردد.

این در حالی است که جاهد تورهان، وزیر حمل و نقل ترکیه در هشتمین نشست کمیسیون مشترک حمل و نقل ایران و ترکیه که پس از 7 سال در هفته نخست اردیبهشت ماه سال جاری برگزار گردید، دو طرف رایزنی هایی در مورد امکان سوخت گیری هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های این کشور انجام داده و به توافقاتی دست یافته بودند که به گفته مدیرعامل سابق هما، 20 اردیبهشت شروع صدور مجوز سوخت گیری هواپیماهای ایرانی در ترکیه معین شده بود.

معاون وزیر راه: از شروع مجدد سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی در ترکیه اطلاعی ندارم

علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت وگو با خبرنگاران درباره اینکه آیا سوخت گیری هواپیماهای ایرانی در ترکیه عملیاتی شده یا خیر گفت: در نشست کمیسیون مشترک حمل و نقل ایران و ترکیه عمدتاً درباره توسعه همکاری ها صحبت شد.

وی ادامه داد: قرار بوده ترکیه ای ها به هواپیماهای ما سوخت بدهند ولی هنوز نتوانسته ایم با دیگر کشورها به توافق برسیم. من در جریان نیستم که ترک ها روز آدینه به هواپیماهای ایرانی سوخت رسانی نموده اند یا خیر.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: قرار بود ترک ها ظرف دو هفته از زمان مذاکره ای که در 9 اردیبهشت ماه با ایران داشتند، به هواپیماهای ما سوخت رسانی نمایند. اما معین نیست که این اتفاق اتفاق افتاده یا خیر.

به گفته عابدزاده، در حال حاضر فشار آمریکا بر این کشور برای تشدید تحریم های ایران بسیار بالاست و امکان اجرایی شدن توافقاتی که با ما داشته اند، کمی بعید به نظر می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 182

به "ترکیه به توافق سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی پایبند می ماند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه به توافق سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی پایبند می ماند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید