آشنایی با پارک جنگلی ملی تیان من چین

به گزارش تایمر سرگرمی، به گفته بسیاری از گردشگران و توریست هایی که به دیدن پارک ملی تیان من چین یا پارک ژانگ جیاجی چین آمده اند، اینجا با یکی از زیباترین کوهستان های جهان روبرو هستید. نماهای خیره کننده و پر از عجایب دروازه بهشت و 99 صخره های خمیده و مارپیچ به همراه مسیر صخره ای در کنار دره و مسیری که کف شیشه ای دارد و هر کسی جرات عبور از آن را ندارد، امروزه هر گردشگری را به خود فرا می خواند. مجله گردشگری خبرنگاران در میان طبیعت های منحصر به فرد جهان که برای معرفی پیدا می نماید، این بار به سراغ منطقه ای در بالای کوهستان و پر از مه آمده است.

آشنایی با پارک جنگلی ملی تیان من چین

پارک جنگلی ملی تیان من با منطقه کوهستانی ژانگ جیاجی برای افرادی که عاشق طبیعت و جاذبه های طبیعی عجیب و غریب و خیالی هستند، فوق العاده است. برای بازدید از این مکان کفش های کتانی خود را به پا نموده و با تله کابین یا اتوبوس وارد پارک ملی تیان من چین شوید.

جاذبه هایی که در این منطقه نباید از دست داد

با توجه به تجربه گردشگرانی که قبلا از این پارک ملی تیان من چین بازدید داشته اند، لیستی از جاذبه هایی که در این منطقه نباید از دست بدهید را تهیه نموده ایم. در مجموع ماه های بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به پارک ملی تیان من چین در ژانگ جیاجی است. چرا که اب و هوا معتدل و مرطوب است و مه همه جا را فرا گرفته است. همچنین یادتان باشد که باید مسیر طولانی را پیاده روی کنید. اگر توانایی پیاده روی را ندارید و از ویلچر استفاده می کنید، نمی توانید از این جاذبه دیدن کنید. چینی ها برای برآورده شدن آرزوهایشان در مسیر روبان قرمز آویزان نموده اند.

  • نکته: اختلاف دمای پایین کوه با بالای کوه بسیار متفاوت است. بنابراین حتما با خود لباس گرم بردارید.
طولانی ترین تله کابین دنیا تا بالای قله های پارک ژانگ جیاجی چین

بهترین راه برای رسیدن به قله های پارک ملی تیان من چین سوار شدن تله کابین است. با تله کابین مسیر 7 کیلومتری را در نیم ساعت طی می کنید و به بالای کوهستان می روید. خوشبختانه ایستگاه اتوبوس و مترو به محل سوار شدن تله کابین ها نزدیک است. منتها صفی طولانی دارد و منتظر شدن رسیدن نوبت یک موضوع عادی است. بعضی از افراد 2 ساعت منتظر سوار شدن به تله کابین می شوند. با این وجود، نمایی که بعدا می بینید، ارزش آن را دارد. این تله کابین از ساعت 07:30 صبح در تابستان و 08:00 صبح در زمستان آغاز به کار می نماید.

اطلاعات مهم پارک ژانگ جیاجی

نام این منطقه به چینی و انگلیسی: 天门山 Tiānmén Shān /tyen-mnn shan/ ‘Heavens Door Mountain

آدرس: در منطقه جنوبی شهر ژانگ جیاجی، منطقه ای میان پارک جنگلی و شمال شهر

ارتفاع: 1519 متر

منطقه توریستی کوهستان بالای 700 متر ارتفاع و 10 کیلومتر مسیر دارد.

فعالیت ها و جاذبه های قابل دسترسی در پارک ملی تیان من چین: پیاده روی، تله کابین، عکاسی، تماشای نمای بی نظیر محوطه و کوهستان پر از درخت از ارتفاع بالا

نقشه جاذبه های گردشگری منطقه را در تصویر زیر ببینید.

مسیر راهپیمایی کنار صخره ها

مسیری که در لبه و چسبیده به صخره ها درست شده است، حدود 1.6 کیلومتر طول دارد و در ارتفاع 1400 متری قرار گرفته است. برای گذر از تمام این قله ها حدود یک ساعت و نیم در راه خواهید بود. در نهایت و د رانتهای مسیر به پل معلقی می رسید که دو قله کوه ها را به یکدیگر متصل می نماید. این مسیر همیشه شلوغ است. به طوری که گاهی به سختی می توانید در آن برای عکاسی توقف کنید. بنابراین بهتر است که زمان خوبی را برای رفتن به این پارک ملی تیان من چین انتخاب کنید.

غار تیان من: دروازه بهشت و پله هایی به سمت بهشت

دروازه بهشت حفره ای در میان کوهستان های پارک ملی تیان من چین در ژانگ جیاجی است که 30 متر طول دارد و به دلیل فرسایش آبی به وجود آمده است. آن را می توان بالاترین حفره در دنیا در نوع خود دانست. برای رسیدن به این دروازه باید جاده ای با 99 پیچ را با اتوبوس بیایید. سپس 999 پله را برای رسیدن به بالای آن طی کنید.

مسیر پیاده روی صخره ای اژدهای چمبره زده

یکی از جاذبه های مسیر پیاده روی در آسمان به نام مسیر پیاده روی صخره ای شیشه ای اژدهای چمبره زده است که در سال 2016 افتتاح شد. این مسیر برای گردشگرانی افتتاح شد که می خواهند شجاعت خود را امتحان نمایند. طول این مسیر 100 متر است و اگر از دیدن طبیعت و ارتفاع زیر پاهایتان می ترسید بر روی این مسیر قدم نزنید. در این مسیر می توانید جاده مارپیچ تونگ تیان (Tongtian Avenue) قابل دیدن است. برای عبور از این مسیر به شما پوششی برای کفش ها داده می گردد.

مسیر و جاده 99 پیچی

در مسیری که به سمت غار تیان من می رود، جاده ای وجود دارد که 99 پیچ داشته و بهترین مکان برای عکاسی از آن، از درون تله کابین است. اتوبوس های توریستی از پایین مسافران را در این جاده به ابتدای مسیر پیاده روی دروازه بهشت می برد. کل مسیر 20 دقیقه طول می کشد و اتوبوس ها به هیچ عنوان در بین راه نمی ایستند. اگر سرگیجه و بیماری ماشین می گیرید، سوار این اتوبوس ها نشوید.

مسیر پیاده روی سرنوشت

اولین مسیر پیاده روی شیشه ای پارک ملی تیان من چین با نام سرنوشت یکی از مکان های پرگردشگر در سال 2015 شد. برای عبور از این مسیر هم باید تمام شجاعت خود را جمع کنید. در روزهای ابری و مه گرفته عبور از این مسیر بسیار راحت تر است. چرا که مه نمی گذارد ارتفاع و نمای زیر پاهای شما دیده گردد. در بالای این مسیر، بناهای مذهبی و جاذبه هایی برای بازدید هم دیده می شوند.

گردشگران ایرانی که برای تماشای مناظر خیره نماینده پارک ملی تیان من چین می روند به خاطر داشته باشند که در این مسیر، هیچ گونه تابلوی هدایت به زبان انگلیسی وجود ندارد و تمام تابلوها به زبان چینی است. بنابراین حتما با راهنما به این پارک جنگلی طبیعی در شهر ژانگ جیاجی بروید یا اینکه از مردم و مسیر اصلی خارج نشوید.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 108

به "آشنایی با پارک جنگلی ملی تیان من چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پارک جنگلی ملی تیان من چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید