بهشت آبی فیروزه ای ترکیه، اولودنیز

به گزارش تایمر سرگرمی، دهکده آبی اولودنیز ترکیه

در این که ترکیه یکی از کشورهای سرآمد در زمینه توریست در جهان می باشد، هیچ شکی نیست اما اگر بخواهیم کمی دقیق تر به این امر نگاه کنیم می بینیم که کشور ترکیه در زمینه جاذبه های توریستی، واقعا کشوری غنی به شمار میرود. از جمله جاذبه های بی شمار این کشور خوش آب و هوا، منطقه اولودنیز است که با آب وهوایی مدیترانه ای، تجسم بهشت را برای توریستان و مسافران خود به ارمغان می آورد. از آن جایی که این جاذبه معروف و طبیعی در ترکیه بسیار محبوب است، ما به شما توصیه می کنیم که حتما به این منطقه سر بزنید. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم ساحل اولودنیز ترکیه را بهتر بشناسیم.

بهشت آبی فیروزه ای ترکیه، اولودنیز

برای کسانی که به سفر کردن مخصوصا سفر به منطقه ها ساحلی علاقه دارند، شناخت ترکیه و جاذبه هایش همواره امری جالب و در جریان بوده است. البته اگر موشکافانه تر نگاه کینیم، برای معرفی جاذبه های ترکیه باید لیست بلند بالایی تهیه کرد. همانطور که بالاتر اشاره کردیم یکی ازاین جاذبه ها، جزیره اولودنیز است که به خاطر همسایگی با دریای مدیترانه، دارای آب وهوایی خوب و مطبوع و محیط زیستی فوق العاده است. حال اگر ترکیب ساحل و جنگل را با هم داشته باشیم باید صفت محشر را هم به دیگر صفات این منطقه نیز اضافه کنیم. این منطقه جز 5 دهکده برتر جهان نیز انتخاب شده است. اگر به معنای لغوی اولو دنیز بخواهیم دقت کنیم، این کلمه به معنای دریای مرده است اما، این دریا را به عنوان مرداب آبی نیز می شناسند. دهکده ساحلی اولودنیز، در منطقه فتحیه استان موغله در آب های آبی فیروزه ای ساحل جنوب غربی ترکیه در میانه ارتباطی دریای مدیترانه و دریای اژه واقع شده است.

دهکده طبیعی آبی اولودنیز، یکی از سواحل بسیار پرطرفدار و البته زیبای به جای مانده از سواحل دریای مدیترانه است که علی رقم پرطرفدار بودنش، ساحلی کاملا ساکت و خلوت دارد که در کوهی به همین نام اولودنیز و بر روی مرداب آبی قرار گرفته است. اگر شما خواستار گرمایی مطلوب هستید و از آن لذت می برید، ماه های جولای، آگوست و سپتامبر گرم ترین ماه های سال در این منطقه هستند. اما اگر دوست دارید در آب و هوایی معتدل به سر ببرید، ماه های ژانویه، فوریه، مارچ و دسامبر، ماه هایی با دمایی میانه در این منطقه محسوب می شوند. شما با حرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از الی شگت می توانید به این ساحل زیبا و دیگر جاذبه های کشور ترکیه سفر کنید و اقامتی آرام داشته باشید. خود ساحل اولودنیز،بر خلاف ساحل های دیگر ترکیه، ساحلی ریگی است و از آنجایی که مرداب آبی موجود در آن مردابی طبیعی و زنده است اجازه هرگونه ساخت وساز و احداث از طرف دولت ترکیه در این ناحیه کاملا و مطلقا، ممنوع است. آب زلال دریای ساحل اولودنیز، به خاطر رنگ فیروزه ای و آبی روشن خود در جهان معروفیت فراوانی پیدا کرده است. در ساحل اولودنیز،پرچم آبی که نشان دهنده استاندارد بالای آبی است نیز نصب شده و به چشم همه کسانی که به این ساحل سفر می کنند، آشنا می آید.

به انتخاب گردشگرانی که به این ساحل سفر می کنند، دهکده آبی اولودنیز همانطور که بالاتر اشاره کردیم به عنوان یکی از 5 دهکده برتر جهان، انتخاب و شناخته شده است. اما این ساحل تنها برای گردشگران مجذوب کننده نیست، بلکه ورزشکاران پاراگلایدینگ، این جزیره بسیار زیبا را به خاطر چشم انداز بی نظیرش به عنوان یکی از بهترین مقصدهای پرواز های پاراگلایدینگ بازان شناخته می شود. این ساحل بسیار معروف همچنین به خاطر امکانات بسیار کامل و به روزش برای انجام پاراگلایدینگ معروفیت فراوانی پیدا کرده است. این دهکده ساحلی به خاطر داشتن چشم انداز ها طبیعی بسیار زیبا، دید پانارومیک و 360 درجه و همچنین ارتفاعی مناسب و استثنایی به عنوان یکی از بهترین مکان ها در جهان برای پاراگلایدینگ و عکاسی نیز شناخته می شود. اگر فکر می کنید که اولودنیز تنها به خاطر پاگلایدینگ و محیط زیبایش معروف شده است باید بگوییم که سخت در اشتباهید زیرا این ساحل برای غواصی و به خصوص غواصی اسکوبا بسیار مناسب و مشهور است. همانطور که گفتیم، در دریای ساحل اولودنیز امکانات کامل و فوق العاده ای برای انجام انواع ورزش های آبی از جمله غواصی اسکوبا برای ورزشکاران و دوستداران این رشته وجود دارد.

علت آن هم بسیار ساده است، آب این دریا آن قدر شفاف و تمیز است که تقریبا چه در بیرون از دریا و چه در درون آن می توان هر چیزی که در آن واقع شده است را دید. در زیر آب دریای اولودنیز، انواع غار های آبی و گونه های مختلف جانوری در کنار هم وجود دارند که شما با غواصی در زیر آب می توانید آن ها را ببینید. در این سحل، آژانس های محلی وجود دارند که آموزش های لازم برای غواصی را برای کسانی که علاقه مندند در زیر آب های این دریای زیبا، سر وگوشی آب بدهند و از زیبایی آن لذت ببرند وجود دارد که این امکان را فراهم کرده اند تا برای غواصی اسکوبا راحت تر به مقصور خود برسید. اگر شما بخواهید می توانید در این آژانس ها حتی تدریس هم انجام دهید که در آن صورت شما نیازمند مدرک و گواهینامه غواصی و همچنین تسلط به زبان ترکی و انگلیسی هستید. از جمله ورزش های آبی دیگری که در اولودنیز انجام می شود می توان به اسنورکل که شنا در زیر آب با کمک لوله ای در دهان است را نام برد و به همراه پاراگلایدینگ و اسکوبا، دیگر ورزش آبی است که در اینجا می توانید انجام دهید.

برای دسترسی به این دریا و آسان ترین راه برای بازدید از این ساحل خارق العاده، همراهی با تورهایی است که شما را می توانند به همراه راهنما و یک سری امکانات لازم در سفر شما را به این جزیره ببرند است. اما به هر حال شما بدون تور و به صورت شخصی هم می توانید به این ساحل سفر کنید. حال اگر قصد سفر بدون تور به این ساحل را دارید، نزدیک ترین فرودگاه در دسترس شما به فتحیه، فرودگاه موجود در دالامان است که در فاصله ی120 کیلومتری فتحیه قرار گرفته است. از آن جا به بعد هم می توانید به وسیله اتوبوس و تاکسی خود را به این دهکده آبی برسانید. آدرس دقیق ساحل اولودنیز، جنوب غربی کشور ترکیه، استان موغله، 14 کیلومتری جنوب فتحیه، محل ارتباطی دریای اژه و دریای مدیترانه، ساحل دهکده آبی اولودنیز است.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 1968

به "بهشت آبی فیروزه ای ترکیه، اولودنیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهشت آبی فیروزه ای ترکیه، اولودنیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید