برترین حالت برای خاموش کردن کامپیوتر ویندوزی کدام است؟

به گزارش تایمر سرگرمی، احتمالا شما هم تا به امروز در بخش power ویندوز گزینه های Hibernate و Shutdown و Sleep را مشاهده نموده اید. بیشتر ما فقط از گزینه Shutdown استفاده می کنیم و اصولا به سراغ دو مورد دیگر نمی رویم. در چنین شرایطی موضوعی مطرح می گردد که آیا استفاده از این گزینه برای ویندوز و کامپیوتر ما نیز خوب است و یا خیر. برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید با سه گزینه اصلی بخش پاور برای خاموش کردن کامپیوتر ویندوزی آشنا شویم و سپس به سراغ آنالیز دقیق تر کاربردهای هر یک از گزینه ها برویم.

برترین حالت برای خاموش کردن کامپیوتر ویندوزی کدام است؟

هر گزینه در بخش پاور ویندوز چه کاری را انجام می دهد؟

قبل از این که به سراغ آنالیز برترین راه و گزینه ممکن برویم، بهتر است که با سه گزینه اصلی موجود در بخش پاور ویندوز آشنا شویم. خاموش کردن کامل کامپیوتر با استفاده از گزینه Shut down جزو مواردی است که ما به صورت روزمره آن را انجام می دهیم و در رابطه با انجام این کار و یا جایگزین کردن آن با یاری باقی موارد حساسیتی به خرج نمی دهیم. بنابراین بهتر است که علاوه بر Shut down با دو گزینه دیگر که همواره در کنار آن قرار دارند نیز آشنا شویم. این گزینه ها عبارتند از:

1) Hibernate

حالت هایبرنیت (Hibernate) تمام اطلاعات باز و در دسترس را در قالب یک فایل روی هارد دستگاه شما ذخیره می نماید. این محتویات شامل تمامی فرآیندهای در حال انجام، برنامه های باز و هر داده دیگری هستند که روی سیستم شما باز بوده و شما به نوعی از آن ها استفاده می کردید. بعضی از افراد این گزینه را با نام خواب زمستانی نیز می شناسند. نکته جالب تر ماجرا این است که شما با روشن کردن کامپیوتر خود می توانید تمامی مواردی که قبل از Hibernate کردن دستگاه در دسترس داشید را مشاهده کنید.

این حالت برای حفظ شرایط فعلی ویندوز طراحی شده است تا حتی اگر برق نیز قطع شد، اطلاعات شما در امان بمانند. برای استفاده از این گزینه احتیاجی نیست که رایانه شما به صورت دائمی به برق متصل باشد و به راحتی می توانید دستگاه خود را از برق جدا کنید. سپس با روشن کردن دستگاه خود، در صورت احتیاج آن را دوباره به برق متصل کنید. پس در این شرایط انرژی هدر نخواهد رفت و شما نیز به هدف خود خواهید رسید. این گزینه واقعا شگفت انگیز و جالب است و بهتر است که همین حالا آن را تست کنید.

2) Sleep

حالت Sleep و یا همان خواب، کامپیوتر شما را در حالت کم مصرف قرار می دهد و به همین علت در چنین حالتی باید رایانه به برق متصل باشد و یا این که شارژ لپ تاپ کافی باشد. در حالت Sleep دستگاه شما به صورت کامل خاموش نمی شود و به طور کلی فقط صفحه نمایش دستگاه خاموش است و باقی موارد به کار خود ادامه می دهند. پس با روشن کردن دوباره کامپیوتر، همه چیز به حالت قبل باز می شود و صفحه نمایش آن نیز روشن می شود.

حالت خواب برای صرفه جویی در مصرف انرژی و در عین حال نگه داشتن همه چیز در حالت روشن طراحی شده است تا پس از روشن کردن کامپیوتر منتظر هیچ چیز نباشید و همه چیز در عرض چند ثانیه در دسترس شما قرار بگیرد. استفاده از این حالت برای بازه های زمانی کوتاه توصیه می شود. تفاوت اصلی آن با حالت شماره یک نیز این است که شما با Hibernate کردن رایانه خود و سپس روشن کردن آن، باید کمی منتظر بمانید تا مواردی که از قبل روی کامپیوتر خود باز نموده اید، دوباره برای شما باز شوند و این فرایند گاهی 1 تا 2 دقیقه طول می کشد ولی در حالت Sleep همه چیز در عرض چند ثانیه برای شما باز خواهد شد.

3) Shut down

نوبتی هم که باشد، نوبت به آنالیز حالت مورد علاقه بیشتر افراد یعنی خاموش کردن کامپیوتر به طور کامل رسیده است. حالت Shut down در ابتدا تمام برنامه های باز و فرآیندهای در حال انجام در سیستم را می بندد و سپس دستگاه شما را به طور کامل خاموش می نماید. با استفاده از این گزینه هیچ یک از برنامه ها و فایل های باز پس از روشن شدن دستگاه، دیگر باز نمی شوند چرا که قبل از خاموش شدن، این موارد به صورت اتوماتیک بسته شده اند و هیچ نسخه پشتیبانی از آن ها تهیه نشده است.

احتمالا این موضوع را نیز متوجه شده اید که با استفاده از این گزینه دستگاه شما دیگر احتیاجی به اتصال به برق ندارد و در نتیجه شما می توانید آن را از برق جدا کنید. در عین حال این نکته را بدانید که روشن شدن کامپیوتر در این حالت نسبت به دو مورد قبلی طولانی تر خواهد بود. پس اگر احتیاج به چند دقیقه استراحت دارید و می خواهید به دستگاه خود نیز استراحت دهید، استفاده از حالت Shut down اصلا توصیه نمی شود و بهتر است که به سراغ دو گزینه دیگر بروید.

کدام گزینه برای خاموش کردن کامپیوتر ویندوزی شما مناسب تر است؟

برای فهمیدن این که کدام حالت برای شما و کامپیوتر ویندوزی شما مناسب تر و منطقی تر است، در ابتدا باید شرایط و احتیاج خود را در نظر بگیرید و سپس از بین گزینه های زیر یک مورد را انتخاب کنید:

1) اگر می خواهید اطلاعات و تمامی فایل های باز روی سیستم شما در همین حالت باقی بمانند و در حدود یک ساعت آینده به آن ها احتیاج ندارید، بهتر است که به سراغ گزینه Hibernate بروید. با این کار در مصرف انرژی نیز صرفه جویی نموده اید.

2) اگر برای مدتی کوتاه به کامپیوتر خود احتیاج ندارید و در عین حال به اطلاعات و فایل های باز روی سیستم احتیاج دارید، به سراغ حالت Sleep بروید. با این حال دقت کنید که دستگاه شما به مقدار کافی شارژ داشته باشد و یا این که آن را به برق متصل نموده باشید. در این شرایط شما نمی توانید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

3) در نهایت اگر احتیاجی به باز نگه داشتن هیچ یک از برنامه ها و یا فایل ها ندارید، کامپیوتر خود را خاموش کنید. گفتنی است که اگر از گزینه Shut down بهره ببرید، روشن شدن دستگاه شما در دفعه بعدی احتمالا کمی طول خواهد کشید که این موضوع اصلا نگران کننده نیست.

خاموش کردن کامپیوتر ویندوزی و ترفندهای ساده آن

همان طور که با خواندن مطلب بالا نیز متوجه شده اید، خاموش کردن کامپیوتر ویندوزی و استفاده از حالت های مختلف آن اصلا سخت نیست. به همین علت شما با شناختن گزینه های مختلف بخش Power ویندوز در هر شرایطی می توانید دستگاه خود را در شرایط مطلوب برای ویندوز و همین طور برای خودتان قرار دهید. دیگر وقت آن رسیده که استفاده دائمی از گزینه Shut down را فراموش کنید و علاوه بر یاری به کامپیوتر خود برای بازدهی بیش تر و بهتر، به صرفه جویی در مصرف انرژی نیز یاری کنید. حالا شما بگویید که از بین سه گزینه بالا بیش تر به سراغ کدام یک می روید؟ شما بعلاوه می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ در میان بگذارید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آبان 1402 بروزرسانی: 1 آبان 1402 گردآورنده: funtimer.ir شناسه مطلب: 2271

به "برترین حالت برای خاموش کردن کامپیوتر ویندوزی کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین حالت برای خاموش کردن کامپیوتر ویندوزی کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید